Икономика
Марката е всичко
Брандът е социална група. Ако преди е означавал преди всичко определено качество и дизайн, днес означава принадлежност към определена лайфстайл категория. В наши дни брандът не е просто маркетингово понятие, а наука, която изисква познания по психология, социология, история, икономика, съчетани със силен пазарен нюх. Може да ви звучи пресилено, но в морето от стоки и услуги, марката е всичко. Брандът носи посланиеи манипулира потребителя да му служи и да му принадлежи. Дава не само авторитет, който клиентът приема като необходимост, но дори самоличност. Отъждествява те с останалите и характеризира стила ти на живот – дали си пътешественик, или юпи, или спортен тип, дали си facebook маниак или предпочиташ светлината на прожектора….
Може би ще разочароваме много хора, които в момента работят над своя бранд, но такъв се създава трудно. Той е рядко явление, изгражда се бавно, изисква огромен ресурс от време, хора и пари. Отстрани изглежда лесно – едно добро име, едно хубаво лого, малко реклама, качествен продукт и готово. Това е само стартовата позиция, на която обикновено има още хиляди като вас, изпълнили същите условия.След това идва надстройката, от която зависи, дали брандът ще остане в историята или ще бъде един от онези, които наемат магазин, пребоядисват го и след 6 месеца на витрината вече има табела „Ликвидация”. Необходими са нечовешки усилия, пълна отдаденост, безусловна мотивация, опит, екип, визия за бъдещето, която е напред с поне пет години,търговски нюх, умение да поемаш риск и отговорност, умение да губиш и да влагаш умно спечеленото. След това (може би)ще дойде наградата – пазарен дял, добър имидж, разпознаваемост, твоя социална група.Това е цената на бранда.
Можеш ли да я платиш със своя живот и живота на няколко поколения след теб? Ще го направиш ли тук, в България, където публиката е затворила вратата си към българското?Защото през 1989 сменихме комсомолските униформи с дънки, но много продължиха да мислят като в соцвремената. Все още има хора, коитосе срамуват и избягват да пазаруват от местни фирми, въпреки че тези фирми саги задминали като постижения и те често дори не могат да си позволят да ги имат. Българияе страна на дистрибутрите, именно защото и инвеститорите са убедени, че вносът е по- конкурентниятпродукт и така също диктуват отношениекъм местните дизайнери.
Свръхочакванията на българския клиент, българските производители да предлагат качество и имидж на Прада, но на цена под тази на Bershka, прави нещата още по- трудни, а вероятността скоро да имаме варианти на успешен бранд – минимална.
Икономика
Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.
Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.
Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.
Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.
Тя гласи:
„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.
Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.
Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“


Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Икономика
До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.
На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.
Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.
Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.
Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.
За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.


-
Новинипреди 7 дниГаброво отбелязва Световния ден за възпоменание на жертвите при ПТП
-
Новинипреди 7 дниПредставиха проекта, модернизиращ водната инфраструктура с 64 млн. лева
-
Кримипреди 7 дниШест кашона с контрабандни цигари „цъфнаха“ от багажник (снимки)
-
Новинипреди 3 дниПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт
-
Кримипреди 21 часаХванаха габровец с над половин кило марихуана
-
Любопитнопреди 7 дниЛексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг
-
Новинипреди 7 дниДиабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово
-
Културапреди 7 дниИзлезе от печат том 5 на „Известия на Исторически музей – Дряново“









