Свържи се с нас

Икономика

Бранд на България ще засили емоционалната връзка с туристите

Published

on

снимка: Милена Дончева

снимка: Милена Дончева

За първи път ще бъде създаден единен туристически бранд за дестинация България с ясно позициониране на страната, единни послания и символи, основани на сериозни маркетингови изследвания, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на среща с медиите. На нея бяха огласени резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по Оперативна програма „Регионално развитие“.

Туристическият бранд „България“ ще стимулира конкурентоспособността на страната на световните и регионалния пазари, добави Маринов. Целта на ефективното маркетиране на бранд „България” е по-високото качество на предлаганата туристическа услуга. Той ще обогати образа на страната ни като предимно „морска“ дестинация, като представи разнообразните й възможности за туристически услуги. Очаква се новият бранд да бъде факт през 2013 г. За ефективното му налагане е нужна активната роля  на всички страни, ангажирани с туристическите дейности.

На срещата бяха представени и данните от различни маркетингови проучвания за възприятията и разпознаваемостта на страната като туристическа дестинация, за нагласите на потребителите към местните туристически продукти. Бяха обсъдени също добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти показват, че страната все още е малко позната като туристическа дестинация. Представата за нея се свързва основно с добри възможности за предлагане на морски ваканции и с достъпна цена на туристическите услуги. Според резултатите от изследванията България продължава да има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранните туристи, но тези от тях, които са почивали у нас през последните 2 години, са вече много по-позитивно настроени. Този факт се свързва с висока удовлетвореност от пребиваването им и е предпоставка за нови посещения и лоялност към дестинацията. Същевременно в съзнанието на българския турист родината има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики за избора на България за пътуване и почивка. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната си и с богатото й културно-историческо наследство.

Освен България проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на чуждестранни и български туристи. Проведен е и анализ сред чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция), както и сред български туроператори. На базата на тези изследвания са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм се очертават Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Три предприятия от Габровска област с одобрени проекти от „Социална закрила“

Published

on

Три социални предприятия от Габровска област са одобрени за финансиране на проектните им дейности по Компонент 2 „Подкрепа за осъществяването на социалната дейности/или за постигане на социалните цели на социални предприятия, вписани в Регистъра на социалните предприятия“ към Фонд „Социална закрила“.

Това са габровските „Търнава БГ“ за проекта „Зелено възстановяване – природа и нов живот след зависимост“, Сдружение „ТКД Здравец – Габрово“ за проекта „Дигитален достъп – умения и възможности за хора с увреждания“ и „Ресто консулт“ от с. Батошево, Севлиево за проекта „В кухнята на възможностите: кулинарно приобщаване чрез умения и солидарност“.

С подкрепата на Регионален център за социална икономика – Габрово трите социални предприятия кандидатстваха с проектни предложения пред Фонд „Социална закрила“. Чрез тях ще бъдат изградени партньорства, ще се популяризират добри практики за хора от уязвимите групи и ще им се помогне да придобият нови умения за успешна реализация на пазара на труда.

Богата събитийна програма ще бъде част от проектните дейности. В нейното осъществяване ще се включи екипът на Регионален център за социална икономика – Габрово.

Предвидени са три семинара по трите проекта. Основните теми, върху които ще се акцентира са иновации в социалните предприятия, лидерски умения в социалното предприемачество, подходи към различни групи клиенти, социалното предприемачество като фактор за създаване на общности, застъпничество за социалните предприятия.

Ще се разгледат различни видове социални иновации и ще се създаде мрежа за сътрудничество в социалните предприятия. Ще бъдат насърчавани иновативни подходи за решаване на социални проблеми. Ще се представи на участниците в семинарите какво е социално предприемачество и ще се развие у тях разбиране за лична и обществена отговорност. Ще се създадат ключови умения в участниците като емпатия, активно слушане, критическо мислене, креативност, екипна работа, комуникативност и инициативност в социалното предприемачество.

По единия от проектите са предвидени посещения в три успешно функциониращи социални предприятия от България, където екипите ще обменят опит и ще споделят устойчиви модели от тяхната практика. Финансовата подкрепа от Фонд „Социална закрила“ е в размер на 9 900 лв. за всяко от проектните предложения на социалните предприятия от Габровска област. Съфинансирането от кандидата е 10% от общия бюджет на проекта. Дейностите ще се реализират и отчитат до 31 октомври 2025 г.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Габровска фирма ще реализира фотоволтаична електроцентрала

Published

on

Габровската фирма Интер Пауър беше избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Инсталацията ще бъде разположена на покрива на сграда, стопанисвана от Общинското предприятие „Транспорт“ – Габрово, с адрес ул. „Индустриална“ №20.

Проектът предвижда изграждането на съвременна фотоволтаична система с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Ще бъдат използвани високоефективни соларни модули от модела Jinko Tiger Neo N-Type 72HL4- V, с номинална мощност между 570 и 590 Wp, в общ брой от 256 броя.

Електроцентралата ще бъде оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия.

Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. Изграждането на тази инсталация е част от усилията на местната енергийна общност за насърчаване на устойчивото производство и потребление на електроенергия чрез използване на възобновяеми енергийни източници. Реализацията на проекта ще допринесе за намаляване на въглеродния отпечатък на сградата, ще оптимизира разходите за електроенергия и ще послужи като добър пример за прилагането на енергийно ефективни решения в рамките на публични и общински структури.

Екипът на Интер Пауър изразява благодарност към „Енергийна общност Габрово“ за гласуваното доверие и към всички участници в процедурата по избор. За компанията, която има дългогодишен опит в проектирането и изграждането на фотоволтаични системи в цялата страна, възможността да участва в този проект в родния си град има особена стойност.

Интер Пауър поема изпълнението с присъщите ѝ високи стандарти за качество, техническа прецизност и ангажираност към устойчивото развитие. Очаква се проектът да бъде завършен в рамките на установения график и да бъде въведен в експлоатация с пълна готовност за ефективна работа при пикови натоварвания и в съответствие със съвременните изисквания за енергийна ефективност и надеждност.

Какво представлява „Енергийна общност“?
Енергийните общности са нова форма на кооперативни структури, които обединяват граждани, институции, предприятия и общини с цел съвместно производство, съхранение и потребление на енергия от възобновяеми източници. Те създават възможност за демократизиране на енергийния сектор и насърчаване на енергийната независимост на местно ниво. Чрез подобни проекти се постига по-ниска цена на енергията, стабилност на снабдяването и дългосрочна полза за околната среда и икономиката.

За Интер Пауър
Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица