Свържи се с нас

Икономика

Бранд „България“ ще осигури на страната ни да е целогодишна туристическа дестинация

Published

on

снимка: novini.bg

снимка: novini.bg

Една от основните цели за разработването на цялостен бранд „България“ като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за страната ни, като ще й осигури база за дългосрочна ефективна комуникация. Това заяви днес във Велико Търново заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България страната трябва да се развива като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

На срещата Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) запозна представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд „България”. Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Експертите посочиха, че  ефективното маркетиране на бранд „България” трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като „евтина дестинация“ да се превърне в „добро съотношение между качество и цена“. Допълнително ще трябва да се развие образът на страната от „морска“ дестинация в страна, предлагаща добри възможности и за други типове туризъм и да се формира връзка в потребителското съзнание между България и възможностите за разглеждане на забележителности.

Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и тураегнти, показват недвусмислено, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На този етап България има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка в България през последните 2 години. Този факт говори за висока удовлетвореност и е предпоставка за повторни посещения и лоялност към дестинацията.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие.  Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се  характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен България, проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и  37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма България се конкурира с Чехия.

Туристическият бранд „България“ трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на „Обединение за бранд България”, избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

„Дни на кариерата“ на 20 октомври в ТУ – Габрово

Published

on

Технически университет – Габрово ще бъде домакин на националния форум „Дни на кариерата – ИТ, комуникации и аутсорсинг“. Събитието ще се състои на 20 октомври от 10.00 до 14.00 часа в сградата на Университетската библиотека.

Ще участват водещи български и международни компании, които търсят служители с умения в областта на информационните технологии, телекомуникациите и аутсорсинга.

Според статистиката от последните издания на „Дни на кариерата“ всеки шести посетител на форума е получил предложение след среща с компания изложител.

По време на „Дни на кариерата – ИТ, комуникации и аутсорсинг“ личният контакт е изключително важен. Вместо да се изгубят в дългия процес за подбор на кадри, на изложението младите хора могат да осъществят пряк контакт с работодателите.

Сред големите плюсове на тези срещи е, че помагат за изграждане на поведение по време на интервю и дават възможност за запознаване с реалните знания и умения, които пазарът търси.

Онези, които не успеят на живо, могат да се включат в онлайн изданието на 21 октомври 2020 г. Виртуалният ден ще продължи от 11.00 до 17.00 часа в платформата на Brazen Technologies. За участие е необходима регистрация на: https://bit.ly/3nbqSg6.

Единадесетото издание на изложението се проведе също в София, Пловдив и Варна. Допълнителна информация за участващите фирми и програмата следете на интернет страницата на събитието – https://careerdays.bg/bg/it-careerdays.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Продава се работещ бизнес в Габрово

Published

on

Продава се работещ бизнес в Габрово.

Заведение. Пицария.

Ако сте решили да отворите собствен бизнес и кулинарията е вашата страст, ако се питате къде е подходящото място, кой квартал, дали ще са ви нужни паркоместа, каква инвестиция ви е нужна, какви документи, как да отговорите на изискванията и най-вече дали все пак ще заработи? Това е вашият бизнес.

Доказано работи вече 17 години. Заведението е напълно оборудвано. Спестете време и пари. Възползвайте се от добрата локация и добрия имидж.

Ако проявявате интерес, за повече информация можете да позвъните на: 0878167772.

Зареди още

Икономика

Големите бензиностанции поддържат високи цени на горивата

Published

on

Асоциацията на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива (на малките бензиностанции) отчита, че големите бензиностанции продължават да поддържат високи цени на горивата.

Стойността на петрола на световните пазари се задържа стабилна и няма големи аномалии. Поевтиняването през последните два месеца все още не е отразено у нас от големите вериги, заяви Симо Симов, зам.-председател на организацията.

За сравнение малките бензиностанции продават горивата с над 10% по-евтино, което е с над 20 ст. за литър.

Според Симов големите вериги все още не са реагирали и поддържат по-високи стойности. В данъчните складове също няма промяна в цените и там не са повишавани.

„Ситуацията показва, че промените в Закона за горивата действат и създават добра конкуренция между играчите. Поправките в него показват, че малките бензиностанции оцеляха, създават по-голяма конкуренция и се запази пазарният механизъм в сектора“, коментира Симо Симов.

До Нова година не се очаква поскъпване на горивата. Пазарът ще остане стабилен, което е добре за икономиката и селското стопанство, подчерта той.

Причината е, че световното търсене е много слабо, защото в периода април-май големите консуматори се запасиха с огромни количества петрол. Складовете са запълнени, рафинериите са задръстени и държавите са запасени, обясни Симов.

Същевременно консумацията на горива в световен мащаб не се покачва. Най-големите потребители са транспортът и туризмът, които са най-засегнати от кризата и работят изключително ограничено.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
  

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица