Свържи се с нас

Икономика

Бранд „България“ ще осигури на страната ни да е целогодишна туристическа дестинация

Published

on

снимка: novini.bg

снимка: novini.bg

Една от основните цели за разработването на цялостен бранд „България“ като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за страната ни, като ще й осигури база за дългосрочна ефективна комуникация. Това заяви днес във Велико Търново заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България страната трябва да се развива като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

На срещата Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) запозна представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд „България”. Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Експертите посочиха, че  ефективното маркетиране на бранд „България” трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като „евтина дестинация“ да се превърне в „добро съотношение между качество и цена“. Допълнително ще трябва да се развие образът на страната от „морска“ дестинация в страна, предлагаща добри възможности и за други типове туризъм и да се формира връзка в потребителското съзнание между България и възможностите за разглеждане на забележителности.

Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и тураегнти, показват недвусмислено, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На този етап България има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка в България през последните 2 години. Този факт говори за висока удовлетвореност и е предпоставка за повторни посещения и лоялност към дестинацията.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие.  Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се  характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен България, проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и  37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма България се конкурира с Чехия.

Туристическият бранд „България“ трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на „Обединение за бранд България”, избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Голям интерес в Габрово към програмата за енергийно обновяване

Published

on

При много голям интерес премина срещата в Ритуалната зала на Община Габрово, организирана от Европа директно Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и Община Габрово, на която бяха представени предстоящите процедури от Плана за възстановяване и устойчивост на България /НПВУ/, предназначени за бизнеса и гражданите.

Участниците се запознаха с възможностите, които предоставя Планът, с предстоящите програми за бизнеса по НПВУ и финансови инструменти, които се подготвят за бизнеса, както и с предстоящите процедури за финансиране обновяването на бизнес и публични сгради, за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд и др.

Срещата беше открита от кмета на Габрово, а Марина Кирова от Представителството на ЕК в България представи какво предвижда Планът за целия период. Процедурите за бизнеса бяха представени от Калин Маринов, зам. – директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“, Министерство на иновациите и растежа“.

Татяна Ангелчева от МРРБ разказа какви са възможностите за финансиране обновяването на бизнес и публични сгради, а Милена Хубенова и Румен Джаров от отдел „Контрол и мониторинг“ в дирекция “Жилищна политика” на МРРБ представиха процедурата за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – eтап I”.

Съвсем естествено, обновяването на жилищните сгради предизвика най-голям интерес. Почти час експертите отговаряха на множеството въпроси, които идваха от цялата страна.

След общата част дискусията продължи във всеки център поотделно съгласно местните приоритети на региона. В Габрово темата беше отново обновяването на жилищния фонд.

Тодор Попов – Директор на Дирекция „Административно, правно и информационно обслужване“ в Община Габрово представи детайли от процедурата и отговори на конкретни въпроси, свързани с подготовката на документите за участие в процедурата.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Започва „УНИТЕХ 2022“, спомагаща „Иновативния Хълм на Габрово“

Published

on

В Техническия университет – Габрово днес, 18 ноември, започва двадесет и втората ежегодна международната научна конференция „УНИТЕХ 2022“. Официалното откриване е насрочено за 10.00 часа в конферентната зала на университетската библиотека.

В „УНИТЕХ 2022“ ще вземат участие повече от сто учени от университети, научни организации и представители на бизнеса от страната и чужбина. Заявените за участие в научния форум доклади са 155, в 18 тематични секции.

Предвидени са поредица от събития, свързани с изпълнението на проекти по ос 1 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“. В технологичния парк на университета ще се проведе семинар, с акцент партньорството между наука и бизнеса. В Конферентната зала на университетската библиотека от 16:00 часа ще започне информационен ден, свързан с eко и енергоспестяващи системи и технологии“, финансиран от Оперативна програма „Наука и обра- зование за интелигентен растеж.

Всички мероприятия, включени в конференцията „УНИТЕХ 2022“, ще спомогнат за обособяването на „Иновативния Хълм на Габрово“ – ключово място за обучение, научни изследвания, предприемачество, трансфер на знания и технологии, инкубатор на идеи и фирми, споделено пространство за студенти, докторанти, ученици, преподаватели, учени, представители на бизнеса, НПО, местната и държавната власт.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Представят в Габрово програмата за саниране и процедури за бизнеса

Published

on

Европа директно Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и Община Габрово канят представители на бизнеса и гражданите, които искат да научат повече за предстоящите процедури за подпомагане на бизнеса и за саниране на многофамилни жилищни сгради в рамките на мерките по Плана за възстановяване и устойчивост на среща – дискусия.

Форумът ще се проведе днес, 17 ноември, от 14.00 часа в Ритуалната зала на Община Габрово.

Събитието се организира от всички центрове ЕВРОПА ДИРЕКТНО в България и се домакинства от ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и Община Габрово.

Срещата ще е в хибриден формат, ще се излъчва в платформата ZOOM за страната и на фейсбук страницата, както на Европа директно Габрово, така и на другите центрове в България. Линкът за включване в събитието е https://us06web.zoom.us/j/8322874812?pwd=ZHhDd0M2ZVczYjgwQ2NDS2YxKzFrUT09. Участието онлайн е ограничено до запълване на местата в платформата.

Програмата предвижда след общото за страната събитие, на място в Габрово, да се проведе дискусия с въпроси и отговори за предстоящата процедура за саниране на многофамилни жилищни сгради. Тази част от срещата е подходяща за домоуправители на сгради и граждани, които желаят да се включат в процедурата и да санират своите жилища.  

Разгледайте предварителната програма, за да прецените кога да се включите в събитието.

ПРОГРАМА

Планът за възстановяване и устойчивост в помощ на бизнеса и гражданите

Домакини: Европа Директно Габрово и Община Габрово

Съорганизатори: Центрове Европа директно в България

Дата:           17 ноември 2022

Място:         Ритуална зала на Община Габрово

13:30 – 14:00  Регистрация

14:00 – 14:05  Откриване

Галина Михнева, ръководител на Европа директно Габрово

14:05 – 14:10  Приветствие от домакините 

Таня Христова, кмет на Габрово

14:10 – 14:30  Представяне на План за възстановяване и устойчивост (НПВУ)

Марина Кирова, и.д. Зам. ръководител на Представителството на ЕК в България

14:30 – 14:40  Предстоящи програми за бизнеса по НПВУ и финансови инструменти, които се подготвят за  бизнеса

Калин Маринов, Зам. директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“, Министерство на иновациите и растежа

14:40 – 15.00  Представяне на възможностите за финансиране обновяването на бизнес и публични сгради по Плана за възстановяване и устойчивост

Експерти от Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“ в МРРБ

15:00 – 15:20  Представяне на Проект на Насоки за кандидатстване по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – първи етап“

Експерти от дирекция „Жилищна политика“ на МРРБ

15:20 – 15:35  Въпроси и отговори от експертите в чата

Програмата продължава на място за всеки център поотделно

Само за Габрово

15:35 – 16:30  Въпроси и отговори: Предстоящата процедура за саниране на сгради. Какво трябва да знаем?

Тодор Попов, Директор на Дирекция „АПИО“ в Община Габрово        

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица