Свържи се с нас

Икономика

Бранд „България“ ще осигури на страната ни да е целогодишна туристическа дестинация

Published

on

снимка: novini.bg

снимка: novini.bg

Една от основните цели за разработването на цялостен бранд „България“ като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за страната ни, като ще й осигури база за дългосрочна ефективна комуникация. Това заяви днес във Велико Търново заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България страната трябва да се развива като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

На срещата Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) запозна представители на туристическия бизнес, туристически сдружения и медии с резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Бяха представени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти, както и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранд „България”. Допълнително бяха споделени и обсъдени добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации.

Експертите посочиха, че  ефективното маркетиране на бранд „България” трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като „евтина дестинация“ да се превърне в „добро съотношение между качество и цена“. Допълнително ще трябва да се развие образът на страната от „морска“ дестинация в страна, предлагаща добри възможности и за други типове туризъм и да се формира връзка в потребителското съзнание между България и възможностите за разглеждане на забележителности.

Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи и туроператори и тураегнти, показват недвусмислено, че България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На този етап България има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка в България през последните 2 години. Този факт говори за висока удовлетвореност и е предпоставка за повторни посещения и лоялност към дестинацията.

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие.  Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се  характеристики. За разлика от чужденците, българите категорично свързват страната ни с богато историческо наследство.

Освен България, проучванията обхващат и 10 чуждестранни пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия). Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара (Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция) и  37 български туроператори.

На базата на проведените анализи са дефинирани четири основни конкуренти пазара на България – Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. Относно СПА и балнео туризма България се конкурира с Чехия.

Туристическият бранд „България“ трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г.

Организираното събитие е част от поредицата информационни срещи за представители на туристическия бизнес и заинтересованите страни, които са част от Дейност 4 на проекта „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на „Обединение за бранд България”, избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Интер Пауър“ завърши първи обект зад граница

Published

on

Габровската компания „Интер Пауър“ ООД, специализирана в областта на LED осветлението, електроинсталациите, системите умен дом и фотоволтаиците, завърши поредния магазин на партньора си „Хиполенд“ (Hippoland), който вече е с напълно обновено осветление.

Този път работата на специалистите се простира извън границите на България и бе реализирана в столицата на Румъния, Букурещ. Екипът на „Интер Пауър“ демонстрира своя безупречен професионализъм, ефективност и експертиза, като завърши всички демонтажни и монтажни дейности само в рамките на два дни.

Процесът включваше внимателно планиране и координация, за да се гарантира минимално прекъсване на работата в магазина и бързото му връщане към нормален режим на работа.

Новото осветление в магазина на „Хиполенд“ не само подобрява визуалната среда, но и допринася за по-добро клиентско изживяване.

„Интер Пауър“ предлага услуги, свързани още с електроизграждане, фотоволтаични електроцентрали, промишлено осветление, битово и офис осветление, мълниезащитни инсталации, CCTV – СОТ – Пожароизвестяване, асемблиране на ел. табла.

„Хиполенд“ АД е българска компания, учредена през 2005г. с цел изграждане на верига големи магазини за детски и бебешки стоки в цялата страна. Мисията на Хиполенд е да дава на родителите най-широк избор от качествени и маркови стоки за техните бебета и деца, и да обслужва този избор компетентно, учтиво и с грижа.

Зареди още

Икономика

Над 6 000 търговци все още начисляват 9% ДДС в противоречие със Закона

Published

on

Над 6 000 дружества, собственици на търговски обекти, са начислявали погрешно 9% ДДС, вместо 20%, след 1 януари 2025 г. Това са констатирали служители на НАП при извършено наблюдение и анализ на данните, които постъпват в приходната агенция от фискалните устройства на търговците, чрез непрекъсната дистанционна връзка.

През първата седмица на новата година фискалните устройства, работещи в тези търговски обекти, са издали общо 631 391 фискални бонове за продажби, в които са регистрирани и отчетени обороти с по-нисък данък добавена стойност, с което са нанесли щети на бюджета за над 1 млн. лв.

Според преходните и заключителни разпоредби на Закона за данък върху добавената стойност, редуцираната ставката на ДДС от 9% се прилагаше до 31.12.2024 г. вкл. за ресторантьорски и кетъринг услуги, които се състоят в доставка на приготвена или неприготвена храна, както и продажба на пакетирани ястия за вкъщи.

НАП е информирала с писма търговците за необходимостта да направят нужните корекции във фискалните си устройства, за да изпълнят изискванията на закона. Те ще получат и обаждане по телефона от приходната агенция с указания за отстраняване на несъответствията, преди да им бъдат наложени санкции за допуснатото нарушение.

Зареди още

Икономика

Близо 6000 души декларираха доходите си в началото на данъчната кампания

Published

on

Близо 6 000 души подадоха данъчни декларации през първите 6 дни от Данъчната кампания 2025 г, която традиционно стартира на 10 януари. В офис на НАП Габрово са подадени 200 данъчни декларации, като 123 са подадени в салона за обслужване, а 76 са подадени по електронен път.

Повече от половината данъкоплатци са избрали Портала за електронни услуги, за да декларират доходите си и да заявят ползването на различни данъчни облекчения. Гражданите, които желаят да намалят общата си годишна данъчна основа за 2024 г, попълват Приложение № 10 от формуляра по чл. 50 от ЗДДФЛ.

Лицата, извършващи дейност като търговци, едноличните търговци и земеделските стопани, избрали този ред на облагане, подават декларациите си от 1 март до 30 юни.

И през тази година лицата, получили облагаеми доходи през 2024 г, ще имат възможността да намалят данъчната си основа с предвидените в закона данъчни облекчения. Ако след ползването им, се формират суми за възстановяване, те се изплащат в срок от 1 месец след подаването на декларацията, но при повечето случаи това става в рамките на седмица.

Едно от най-важните условия за ползване на данъчните облекчения е лицата да нямат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение. Преди да заявят ползването на данъчно облекчение, е препоръчително потребителите да проверят с персонален идентификационен код (ПИК) данъчно-осигурителната си сметка онлайн за задължения чрез електронната услуга „ Справка за задълженията с възможност за извършване на плащания “, за да избегнат неудобства.

От приходната агенция очакват отново завишен интерес към данъчните облекчения за деца и за деца с увреждания. В зависимост от облагаемите доходи на родителите за миналата година, те ще получат съответно до 600 лв за едно дете, до 1200 лв за две и до 1 800 лв за три и повече деца. За отглеждане на едно дете с увреждания сумата за получаване е до 1200 лв.

Гражданите могат да се възползват и от данъчното облекчение за ремонт и/или подобрения на собствено жилище за направените през 2024 г плащания за труд в общ размер до 2 000 лв. За да получат до 200 лв. данъчна отстъпка, е необходимо собствениците да разполагат с документи, удостоверяващи плащането за труд.

Младите семейства пък могат да намалят годишната си данъчна основа с лихвите, заплатени по първите 100 000 лева от главницата по ипотечен кредит за закупуване на жилище. За да ползват това данъчно облекчение, те трябва да са съпрузи, поне единият от тях да не е навършил 35 години към датата на сключване на договора за ипотека и жилището да е единствено за семейството.

Друго облекчение, от което могат да се възползват данъкоплатците, е за намалена работоспособност. То е за лица с 50 и над 50 на сто инвалидност и им дава възможност да намалят данъчната си основа със 7 920 лв. С направените през годината лични вноски за допълнително доброволно осигуряване в общ размер до 10 на сто може да се намали сумата от годишните данъчни основи. Тази сума може да бъде намалена в общ размер до 10 на сто и за лични вноски за доброволно здравно осигуряване и премии/вноски по договори за застраховки „Живот“.

Данъкоплатците, които през годината закупуват осигурителен стаж при пенсиониране, също могат да намалят данъчната основа с размера на направените вноски. Лицата, които през 2024 г. са правили различни дарения, като например на Национална здравноосигурителна каса – за дейности във връзка с лечението на деца, финансирани с трансфери от бюджета на Министерството на здравеопазването и/или Център за асистирана репродукция, дарения за култура или в полза на болници, социални домове, БЧК и т.н., имат възможност да намалят данъчната си основа с общо до 65% след като приложат към годишната данъчна декларация копия на документи, удостоверяващи статута на лицето, което получава дарението, и че то е получено.

Условията за ползване на всяко едно от данъчните облекчения са подробно описани в сайта на НАП и Фейсбук страницата на приходната агенция. Разяснения по тези въпроси може да се получат от Информационния център на НАП на телефони: 0700 18 700 и 02 9859 6801, както и на имейл infocenter@nra.bg .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица