Свържи се с нас

Икономика

Рекламна стратегия

Published

on

Стратегия за реклама с единна визия на туризма в България ще бъде разработена за първи път у нас. Създаването на национален, регионални и продуктови брандове е част от проекта „Разработване на стратегия за бранд „България“ и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт“. Проектът ще се реализира до края на 2011 г. от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по Оперативна програма „Регионално развитие“ и е на стойност 2 822 900 лв.

Целта на проекта е да се повиши ефективността на рекламата на България като туристическа дестинация чрез разработване на стратегия за бранд на страната, включително продуктови под-брандове за различните видове туризъм – морски, зимен, културно-познавателен, еко и селски, балнео и спа и др. Ще бъде разработена и стратегия за брандинг на туристическите райони у нас и поне един пилотен регионален туристически бранд. В рамките на проекта ще бъдат извършени анализи на резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранните туристи, изследвания на интереса към туристическите продукти и услуги на българските граждани, проучване на 10 генериращи пазара и др. Ще се анализират и брандинговите стратегии на конкурентни дестинации, практиките на българския туристически сектор и неправителствените организации в туризма и ще се проучва разпознаваемостта на България сред ключовите аудитории. На базата на анализите ще бъде разработена стратегия за бранд на дестинация България с визия, мисия, цели, ключови аудитории, позициониране, индивидуалност, емоционални ползи и асоциации, послания и препоръчителни символи.

Стратегията за бранда ще бъде консултирана с туристическия бизнес, медиите и други заинтересовани групи. Планира се и тестване на разработените брандове на международните и вътрешни пазари. Допълнително ще бъде изработена концепция за собственост на продуктите от проекта, в която ще се определи кой, кога, къде и как ще може да използва и разполага националния и регионалните брандове и кой ще има контролни функции върху използването им. От разработената стратегия за бранд „България“ ще могат да се възползват над 60 туристически сдружения – национални, регионални и местни и туристически информационни центрове в страната. Туристическите райони и техните организации също ще разполагат със стратегия, методически насоки и конкретен пример за регионален брандинг.

Ще бъде разработен и наръчник за правилно ползване на символите за националния, продуктовите и регионалните брандове. Този документ е създаден в рамките на проект „Разработване на стратегия за бранд „България“ и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт“, договор № BG161PO001/3.3-01/2008/001-8, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от бенефициента – Министерство на икономиката, енергетиката и туризма и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европeйския съюз и Управляващия орган.

Икономика

Минимален спад на работещите в региона

Published

on

По предварителни данни на Националния статистически институт наетите лица по трудово и служебно правоотношение в област Габрово към края на декември 2023 г. са 38.0 хил. души, като намаляват с 0,1% спрямо края на септември 2023 г. Това съобщиха от Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“.

В сравнение с края на третото тримесечие на 2023 г. намаление на наетите лица се наблюдава в икономическите дейности „Създаване и разпространение на информация и на творчески продукти; далекосъобщения“, „Хотелиерство и ресторантьорство“, „Професионални дейности и научни изследвания“ и „Транспорт, складиране и пощи“.

Увеличават се наетите лица по трудово и служебно правоотношение в икономическите дейности „Административни и спомагателни дейности“, „Култура, спорт и развлечения“, „Хуманно здравеопазване и социална работа“ и „Образование“.

В структурата на наетите лица по икономически дейности най-голям е относителният дял на наетите по трудово и служебно правоотношение в дейностите „Преработваща промишленост“ и „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“ – съответно 45.7% и 11.5%. В края на декември 2023 г. в сравнение със същия период на 2022 г. наетите лица по трудово и служебно правоотношение се намаляват с 0.9 хил., или с 2.4%.

Най-голямо намаление на наетите в процентно изражение се наблюдава в икономическите дейности:, „Създаване и разпространение на информация и на творчески продукти; далекосъобщения“, „Хотелиерство и ресторантьорство“, „Операции с недвижимо имущество“ и „Административни и спомагателни дейности“.

Зареди още

Икономика

Габрово остава на осмо място в страната по средна заплата

Published

on

Област Габрово запазва осмо място по средна брутна месечна работна заплата в края на четвъртото тримесечие на 2023 година. Официалните данни оповестиха от Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“.

Средната брутна месечна работна заплата за октомври 2023 г. е 1 671 лв, ноември – 1 710 лв, и за декември – 1 755 лева. В сравнение с останалите области на страната, по този показател регионът ни се нарежда след София (столица), Варна, Враца, София (област), Стара Загора, Пловдив и Русе.

През четвъртото тримесечие на миналата година средната месечна работна заплата в област Габрово e 1 712 лв. и се увеличава спрямо третото тримесечие на 2023 г. с 5.1%. Икономическите дейности, в които е регистрирано най-голямо увеличение, са: “Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива”, „Образование“ и „Култура, спорт и развлечения“.

В сравнение с четвъртото тримесечие на 2022 г. най-високо е заплащането в дейностите „Професионални дейности и научни изследвания“, „Финансови и застрахователни дейности“ и „Строителство“.

През четвъртото тримесечие на 2023 г. средната месечна работна заплата нараства с 11.2% спрямо същия период на 2022 г. В обществения сектор увеличението е 16.6 %,а в частния сектор – 11.8%. Икономическите дейности с най-високо средномесечно трудово възнаграждение на наетите лица по трудово и служебно правоотношение през четвъртото тримесечие на 2023 г. са: „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 545 лева „Образование“ – 2 470 лева „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“ – 2 267 лева.

Най-нископлатени са били наетите лица в икономическите дейности: „Хотелиерство и ресторантьорство“ – 910 лева „Административни и спомагателни дейности“ – 915 лева „Други дейности“ – 993 лева.

Зареди още

Икономика

Камарата на строителите в България се срещна с местната власт в Габрово

Published

on

Камарата на строителите в България проведе среща с местната власт в Габрово и с областния управител Мария Башева – Венкова. Това е петата поред дискусия на организацията с представители на местната власт в България за мандат 2023 г. – 2027 г.

„Изпитвам уважение към всеки един от Вас заради труда, който полагате, заради трудностите, с които ежедневно се борите, заради усилията, които влагате във Вашата работа, както и за рисковете, които поемате. Строителната професия е свързана с много несигурност, но това, което изградите, не само променя инфраструктурата, но оставя и следа в историята. “, каза в приветствието си Мария Башева – Венкова.

Събитието бе организирано от Областното представителство на КСБ в Габрово и вестник „Строител“, който е инициатор и медиен партньор на инициативата. Домакини на проявата бяха председателят на ОП на КСБ-Габрово, Пламен Петров и кметът на общината Таня Христова.

В срещата участваха още председателят на УС на КСБ инж. Илиян Терзиев, изпълнителният директор на Камарата арх. Иван Несторов, Ренета Николова, прокурист и главен редактор на в. Строител, инж. Виктор Шарков, председател на УС на НКСВ и представители на фирмите-членове на КСБ от областта.

Участниците в дискусията обсъдиха важни за строителния бранш въпроси, а кметът на Габрово Таня Христова представи параметрите на бюджета на общината за 2024 г. и инвестиционната програма, която ще се изпълнява през тази година.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица