Свържи се с нас

Новини

Какво е социалното влияние на Фейсбук

Published

on

Когато човек живее в размирен свят, той търси сигурност в нещо осезаемо, намиращо отражение и в Mатериалното, и в Споделеното… . Човешките същества по природа са социални създания. Те обичат да са в групи, харесва им чувството на сигурност, идващо от споделените преживявания и още повече от отсрещното разбиране… Еволюцията на човешкото общуване достигна до различни форми и пространства.

Днес работим и общуваме чрез имейли, скайп, социални мрежи … . Конкурирайки се помежду си тези социални мрежи предоставяха все повече новости на пазара – приложения и технологични възможности за обмен на информация, чрез които да задоволяват и привличат потребителя. Така една от най-популярните социални мрежи в света Фейсбук (Facebook) в момента е с над 350 млн. потребители по данни на изпълнителния директор Марк Цукерберг.

Фейсбук вече е част от ежедневието на 1 млн. българи. Забележимо, интересите в мрежата преминаха от лични в търговски, политически, културни и т.н. … и така цялата структура на обществото се пренесе в тези мрежи. Предоставянето на определена информация в социалната мрежа през последните години облекчи много разследвания и се направиха много разкрития от законодателството и други регулаторни органи, от журналисти, дори и от обикновени хора, разкривайки информация, която достоверно доказа много истини. Разкриха се престъпления, разкриха се фалшиви самоличности, разкри се невинността на обвинени, откриха се стари и нови приятелства, създадоха се семейства, разкриха се изневери… Ето, че Фейсбук започна да налага своето влияние в обществото – лично споделяне за едни, бизнес, реклама и ПР за други, разследване за трети ….

Какво е социалното влияние на Фейсбук? Факт е, че Фейсбук притежава всякакъв тип лична и ценна информация, която е достъпна до много звена в обществото и всяка една си има своето влияние…. Защитаващи правото на конфиденциалност критици се нахвърлиха върху Фейсбук, след като най-голямата в света социална мрежа направи промени в настройките си за личната информация в началото на 2010 година, съобщи Файненшъл Таймс. Промените ще позволят на потребителите да избират между повече настройки за личната информация, която публикуват в сайта. Но много от настройките по подразбиране са направени така, че ако потребителите не последват напомнянето да ги променят, в крайна сметка ще споделят повече информация във виртуалното пространство.

Дали това не е целта на „феномена“ Фейсбук?! Информацията винаги е била скъп, ценен и оскъден ресурс във всяка една сфера в човешкото „производство“, както и скъпоструващ и намиращ се продукт. Дали ще станем свидетели на нов модел политическо манипулиране или на политическото узряване на обществото в тази социална мрежа са въпросите породени от социалното влияние на онлайн „мегаполиса“ – Фейсбук. Факт е, че Фейсбук доказа, че всяко нещо може да се превърне в своята противоположност – както търсейки сигурността в споделянето и разбирането е възможно да се сблъскаш със собствената си несигурност … Дали неприкосновеността на директния физически контакт ще надделее над удоволствието в онлайн споделянето? Мисля, че това е дилема, пред която е изправено съвременното общество, засищайки своят глад за споделени преживявания. Възможно ли е целта на съвременните технологии да се окаже цел за власт над информацията, а не обслужване на потребителите?

Автор Мария Анакиева.

Новини

АГ-отделението в Севлиево временно спира работа, поради недостиг на кадри

Published

on

Акушеро-гинекологичното отделение на МБАЛ “Д-р Стойчо Христов” в Севлиево временно спира работа, поради кадрови дефицит, информираха от здравното заведение. За да се обезпечат дежурствата, са необходими още двама лекари с придобита специалност по акушерство и гинекология.

Болницата вече обяви свободните работни места, като предлага на кандидатите: атрактивно възнаграждение, възможности за обучение по различни програми у нас и в чужбина, добра материална база и допълнителни социални придобивки.

Задължително е да имат специалност по гинекология.

През годината в отделението са дошли на бял свят 63 бебета, през последните три месеца има 7 раждания.

Проблемът с недостига на кадри е бич за лечебните заведения в цялата страна, но от болницата правят всичко възможно да осигурят необходимите условия за нови попълнения.

Зареди още

Любопитно

Валидираха пощенска марка “225 години от рождението на Колю Фичето”

Published

on

Заместник – кметът на Община Дряново Диляна Джеджева, областният управител на Габрово Мария Башева и доц. д-р Стоян Дечев от катедра „Плакат и визуална комуникация“ в Национална художествена академия валидираха пощенска марка, посветена на възрожденския майстор Колю Фичето.

Официалната церемония по създаване на пощенско-филателното издание „225 години от рождението на Колю Фичето“ се проведе днес, 25 ноември, в Исторически музей – Дряново.

Събитието беше открито от Иван Христов, директор на ИМ – Дряново, който приветства гостите на музея и подчерта, че моментът е специален, тъй като се случва в постоянната експозиция „Колю Фичето: живот и творчество“, в родния град на Първомайстора – Дряново.

Стефан Трифонов, ръководител на Областна пощенска станция – Габрово, запозна присъстващите със заповедта на транспортния министър, издадена по повод създаването на марката. Пощенско-филателното издание е с размер 25х50 мм, с номинална стойност от 1,50 лева и с тираж от 5 500 бр.

След официалното пускане на изданието в употреба, специалният пощенски печат е предоставен за три работни дни за ползване на пощенска станция 5370 – Дряново, след което ще бъде предаден за съхранение в хранилището на МТС.

Художник на пощенската марка е доц. Стоян Дечев. Той спечели проведен конкурс за пощенско-филателно издание, който Министерство на транспорта и съобщенията организира повод 225 години от рождението на Колю Фичето.

„Темели – означава основи! Шаул – означава отвес! Гония и терзия – означават либела или нивел! Уста – означа майстор! Колю Фичето е в темелите на българския строителен гений! Той е отвесът, по който се е въздигала нашата архитектура. Той е нивелът и либелата, по която са се равнявали всички следващи поколения! Той е кулата – камбанария в нашата балканска архитектура, такава, каквито е правил на много места в страната. На печата пише: Уста Колю Фичето! Това е знак за качество, трайност, дълговечност, чест и достойнство – неща, които в нашия съвременен свят са в остър дефицит“, заяви доц. Дечев.

В своето изказване той отбеляза още, че Дряново е прочуто и с други свои майстори и школа, което според него е доказателство, че в културата няма малки и големи народи, или велики сили! „Надявам се, че тази пощенска марка ще бъде едно от признанията за величието на този Човек и една малка тухличка в строежа и сградата на българската архитектура“, добави още авторът на пощенско-филателно издание.

В своето обръщение Диляна Джеджева отбеляза, че днешното събитие е достоен завършек на честванията от Националната програмата, посветена на 225 години от рождението на Колю Фичето, което се организира под патронажа на Министерство на културата.

Марката бе дарена на Исторически музей – Дряново от Областен управител на област с административен център Габрово Мария Башева, а пощенският плик с изданието, печат върху него и подпис от автора му, получи Иван Христов.

Зареди още

Крими

Двама „мутреещи“ на пътя раздаваха юмруци и шамари на 65-годишен

Published

on

Полицията установи двама мъже, на 19 и 26 години, нанесли на пътя побой над 65-годишен. Неприятният инцидент се разиграл вчера, 24 ноември, следобед край Дряново.

Около 15.40 часа, от 65-годишен мъж подал сигнал в полицията, че при управление на автомобила си в посока Велико Търново бил застигнат и заставен да спре от лек автомобил “Ауди А6“.

От колата изскочили две непознати за него лица, които му нанесели удари в областта на лицето, след което напуснали мястото в посока Велико Търново.

В резултат от проведените незабавни оперативно-издирвателни мероприятия били установени и задържани извършителите на деянието. Това били двамата мъже на 26 и 19 години, извършили деянието.

По случая в РУ-Дряново е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица