Свържи се с нас

Новини

Какво е социалното влияние на Фейсбук

Published

on

Когато човек живее в размирен свят, той търси сигурност в нещо осезаемо, намиращо отражение и в Mатериалното, и в Споделеното… . Човешките същества по природа са социални създания. Те обичат да са в групи, харесва им чувството на сигурност, идващо от споделените преживявания и още повече от отсрещното разбиране… Еволюцията на човешкото общуване достигна до различни форми и пространства.

Днес работим и общуваме чрез имейли, скайп, социални мрежи … . Конкурирайки се помежду си тези социални мрежи предоставяха все повече новости на пазара – приложения и технологични възможности за обмен на информация, чрез които да задоволяват и привличат потребителя. Така една от най-популярните социални мрежи в света Фейсбук (Facebook) в момента е с над 350 млн. потребители по данни на изпълнителния директор Марк Цукерберг.

Фейсбук вече е част от ежедневието на 1 млн. българи. Забележимо, интересите в мрежата преминаха от лични в търговски, политически, културни и т.н. … и така цялата структура на обществото се пренесе в тези мрежи. Предоставянето на определена информация в социалната мрежа през последните години облекчи много разследвания и се направиха много разкрития от законодателството и други регулаторни органи, от журналисти, дори и от обикновени хора, разкривайки информация, която достоверно доказа много истини. Разкриха се престъпления, разкриха се фалшиви самоличности, разкри се невинността на обвинени, откриха се стари и нови приятелства, създадоха се семейства, разкриха се изневери… Ето, че Фейсбук започна да налага своето влияние в обществото – лично споделяне за едни, бизнес, реклама и ПР за други, разследване за трети ….

Какво е социалното влияние на Фейсбук? Факт е, че Фейсбук притежава всякакъв тип лична и ценна информация, която е достъпна до много звена в обществото и всяка една си има своето влияние…. Защитаващи правото на конфиденциалност критици се нахвърлиха върху Фейсбук, след като най-голямата в света социална мрежа направи промени в настройките си за личната информация в началото на 2010 година, съобщи Файненшъл Таймс. Промените ще позволят на потребителите да избират между повече настройки за личната информация, която публикуват в сайта. Но много от настройките по подразбиране са направени така, че ако потребителите не последват напомнянето да ги променят, в крайна сметка ще споделят повече информация във виртуалното пространство.

Дали това не е целта на „феномена“ Фейсбук?! Информацията винаги е била скъп, ценен и оскъден ресурс във всяка една сфера в човешкото „производство“, както и скъпоструващ и намиращ се продукт. Дали ще станем свидетели на нов модел политическо манипулиране или на политическото узряване на обществото в тази социална мрежа са въпросите породени от социалното влияние на онлайн „мегаполиса“ – Фейсбук. Факт е, че Фейсбук доказа, че всяко нещо може да се превърне в своята противоположност – както търсейки сигурността в споделянето и разбирането е възможно да се сблъскаш със собствената си несигурност … Дали неприкосновеността на директния физически контакт ще надделее над удоволствието в онлайн споделянето? Мисля, че това е дилема, пред която е изправено съвременното общество, засищайки своят глад за споделени преживявания. Възможно ли е целта на съвременните технологии да се окаже цел за власт над информацията, а не обслужване на потребителите?

Автор Мария Анакиева.

Любопитно

Севлиево посреща Коледния камион на Кока-Кола

Published

on

Кока-Кола отново носи магията на празниците в различни краища на България с любимия Коледен камион, който този декември ще посети цели 17 града в цялата страна. Празничното настроение ще завладее Севлиево на 14 декември.

Жителите и гостите на града ще могат да се радват на всички изненади, които ще пристигнат в града с легендарния червен камион, на паркинга на Kaufland (ул. „Стара планина“ № 78). От 14.00 до 20.00 часа посетителите ще могат да преживеят истинско коледно пътешествие – да се снимат с Дядо Коледа, да се включат в забавни игри и активности с награди, както и много други изненади.

Под мотото „Освежи магията на Коледа“ компанията кани всички да си подарят време за радост, да се спрат за глътка свежест и да обърнат внимание на хората, които влагат най-много грижа и любов, за да направят празниците специални за всички около тях.

През този сезон Кока-Кола напомня, че перфектната Коледа не изисква съвършенство, а присъствие, емоция и споделени мигове. След Севлиево емблематичният червен камион ще продължи обиколката си в България, спирайки в още шест града. Финалът на турнето ще бъде в София в продължение на цели три дни – на 21, 22 и 23 декември. Всички градове и спирки от обиколката на камиона може да видите тук. През 2025-а турнето ще бъде по-мащабно и по-близо до хората, като камионът ще бъде позициониран основно в близост до големи супермаркети, където Кока-Кола традиционно среща хората в разгара на празничната подготовка, за да им подари момент на освежаване и радост.

„Кока-Кола винаги е била част от коледната магия – от първата глътка, която носи свежест и настроение, до споделените мигове с хората, които обичаме. С тази кампания искаме да вдъхновим всички да се върнат към простите, истински радости на празника – да обърнат внимание на добрината, да се усмихнат и да си подарят момент заедно“, споделя Бошко Попесков, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

В центъра на кампанията тази година е и новата версия на легендарната коледна песен от рекламата на Кока-Кола от 1999 г. „Празниците идват“ – мелодия, която вече 26 години пази духа на празниците и събира поколения около усещането за топлина, уют и споделеност. В изпълнение на Орлин Павлов, с обновен текст и свежо звучене, песента свързва онези споделени мигове, които помним, с начина, по който празнуваме днес.

Песента може да чуете тук.

Освен да носи радост и светлина на хората, тази година турнето отново има и социален фокус. В партньорство с „Операция Плюшено мече“, Кока-Кола ще подкрепи събирането на средства за младите таланти на България – деца и младежи, които мечтаят да се развиват и да следват своя път. Така празничната магия ще достигне още повече хора, а всяка добра постъпка ще стане част от една по-голяма кауза.

Кока-Кола си партнира и с „Екопак“, за да осигури събирането на опаковки по време на събитията от коледната обиколка, като насърчава разделното събиране и рециклиране на отпадъци в празничните дни.

Тази година Кока-Кола кани всички да се включат и в националната коледна кампания, като съберат трите срички „КО-ЛЕ-ДА“ от промоционалните опаковки на напитките, давайки им шанс да спечелят лимитиран Коледен камион.

Повече информация за игрите и условията можете да намерите тук.

Зареди още

Култура

Новата стихосбирка на Венелин Бараков с премиера в Габрово

Published

on

Днес, 10 декември, от 17.30 ч. в Интерактивния музей на индустрията в Габрово ще се състои габровската премиера на новата поетична книга на Венелин Бараков – “Последният път”.

Организатори на събитието са платформата за литература, изкуство и култура “Тетрадката” и Интерактивен музей на индустрията. Излязла със знака на издателство „Фенер“, книгата идва с въздействаща корица, създадена от художника Веселин Марков, който успява да предаде емоционалната дълбочина на поезията на Венелин Бараков.

Редакторът Николай Фенерски описва стихосбирката като “красиво и смирено преосмисляне на важното”, сравнявайки я с поетиката на филмите на Джим Джармуш.

Венелин Бараков е роден в Трявна, доктор по средновековна археология и автор на научни и художествени книги.

„Последният път“ е нова възможност за читателите да се потопят в поетичния свят на автора, в който темите за живота и преосмислянето на съществуването са представени с дълбочина и нежност.

Зареди още

Любопитно

Детското коледно градче на Габрово отваря врати в парка с Мечето

Published

on

Мястото, където мечтите оживяват, тази година е паркът с Мечето, където ще отвори врати Детското коледно градче. На 15 декември от 17.30 часа Община Габрово кани всички малчугани и техните родители на официалното откриване.

Градчето тази година е още по-богато и пъстро – сред светлините и празничната украса ще ви очакват фигурите на любими герои, които не само ще можете да видите, но и да докоснете, да се снимате с тях и да се пренесете в техния приказен свят. Децата ще могат да застанат редом до Скай и Чейс от „Пес патрул“, да се почувстват част от магията на „Замръзналото кралство“ с Елза и Анна, да срещнат Спайдърмен, а Мики Маус ще бъде там, за да раздава усмивки и настроение.

За най-любопитните ще има и истинска приказна изненада – къщичката на Хензел и Гретел, която ще ви примами със своята сладка магия. За доброто настроение на присъстващите ще се погрижат децата и младежите от денс-формация „Олимпея“, а най-очакваният гост – Дядо Коледа – ще пристигне по един малко по-необичаен начин, за да приеме писмата с най-съкровените желания и да се снима за спомен с всяко дете.

Детското коледно градче е мястото, където усмивките стават най-ценният подарък, а празничният дух се разлива навсякъде.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица