Свържи се с нас

Икономика

Близо 6000 местни фирми могат да кандидатстват по Плана за възстановяване

Published

on

Работим приоритетно да увеличим инвестициите в Северна България, която е нашият основен фокус. Това заяви в Габрово министърът на иновациите и растежа Александър Пулев.

Градът е поредният областен център – част от мобилните приемни на министъра и неговия екип, чиято цел е да популяризират кандидатстването по процедурите по Националния план за възстановяване и устойчивост /НПВУ/ и структурните фондове на ЕС.

„Опитваме се да въведем нов подход в Българската агенция за инвестиции, за която отговаря Министерството на иновациите и растежа. Той трябва да е проактивен, а не реактивен. Важно е да реагираме на момента на нуждите на инвеститорите, а не на парче при запитвания“, каза Пулев.

По думите му инвестиционните проекти са сложни и сериозни механизми, по които трябва да върви много ясна и точна комуникация. От една страна между отделните ведомства, а от друга между изпълнителната и местната власт.

„Ние, в качеството си на Министерството на иновациите и растежа ще бъдем координатор между отделните звена. Надявам се на добра приемственост, както и условия на работещ парламент съвсем скоро, за може процесите, които в момента сме задвижили, да имат своето добро продължение“, допълни министъра.

Министър Пулев обяви, че до края на годината микро-, малките и средни предприятия ще могат да кандидатстват за над 735 млн. лв. Националния план за възстановяване и устойчивост /НПВУ/ и по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ /ПКИП/ към Министерството на иновациите и растежа. 600 млн. лв. са средствата само по НПВУ.

„Правим всичко възможно да подкрепим най-уязвимия сегмент от българския бизнес. Пари има. Планът за възстановяване и устойчивост е отворен и работи, въпреки всички спекулации“, поясни Пулев. Той призова фирмите от областите Габрово, Плевен, Велико Търново и Ловеч, както и цяла Северна България, да кандидатстват до 21 септември 2022 г. по първата отворена процедура по Плана за възстановяване и устойчивост – Технологична модернизация. Тя е в размер на 260 млн. лв. Документите за нея се подават изцяло онлайн през системата ИСУН.

Министърът обяви, че в рамките на месец септември ще стартира и втората процедура по ПВУ – програмата за киберсигурност и ИКТ решения в размер на 30.6 млн. лв. По нея ще могат да кандидатстват около 1 400 фирми.

„До края на годината ще се отворят още две програми по Плана за възстановяване и устойчивост – за изграждане на ВЕИ за собствено производство на енергия в размер на 200 млн. лв. и за развойни дейности и интелектуална собственост с общ бюджет от 120 млн. лв.“, допълни Пулев.

От почти 6 000 регистрирани фирми в област Габрово 5 500 от тях отговарят на критериите за микро предприятия – с до 9 заети служители.

„На пълни обороти работим и по структурните фондове на Европейския съюз. Общата им сума за следващия програмен период е 7 млрд. лв. само по линия на Министерството на иновациите и растежа“, заяви министърът.

Той поясни, че първата програма за конкурентоспособност и иновации в предприятията с общ бюджет 3 млрд. лв. е входирана за одобрение в Брюксел. Втората –„Програма за научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“ с бюджет от 2.14 млрд. лв., предстои да бъде изпратена за одобрение до 23 септември.

На въпрос от страна на представители на АИКБ за затруднен достъп на фирмите до кредити Пулев отговори, че се работи по възможностите за мостово финансиране. „Работим по създаването на такъв продукт, защото идентифицирахме проблема и чуваме гласа на бизнеса“, каза министър Пулев.

Той напомни, че в понеделник, 12 септември 2022 г., заедно с вицепремиера по управлението на европейските проекти Атанас Пеканов откриват в София форума „Големите пари за малкия бизнес“, посветен именно на възможностите за кандидатстване по Плана за възстановяване и устойчивост.

На мобилната приемна присъстваха началникът на кабинета на министъра Красимир Якимов, началникът на отдел „Програмиране“ в Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“ Велина Попова, областният управител на Габрово Кристина Сидорова, областният управител на Велико Търново инж. Георги Гугучков, зам.-областният управител на Плевен Александър Трайков и зам.-областният управител на Ловеч Росен Веселинов.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица