Новини
Как да си купим електронна винетка от терминал?
Минимално време ще отнема купуването на електронна винетка от терминал за самообслужване. Цените на пътните такси за леки автомобили остават без промяна.

снимка: Агенция „Пътна инфраструктура“
Минимално време ще отнема купуването на електронна винетка за леките автомобили и превозните средства до 3,5 тона от терминал за самообслужване.
От 1 януари 2019 г. винетките стават електронни и шофьорите ще могат да ги купуват от терминал за самообслужване, от уеб портал, мобилно приложение и от разпространителски офис на оператора на системата „Националното тол управление“ в АПИ. Целта е максимално удобство и улеснение на потребителите.
Днес, 18 септември, чрез симулация бе представен начинът за купуване на електронна винетка от терминал за самообслужване. Самата система още не функционира, тъй като продължава изграждането й и твърденията, че тя е отказала при представянето й не отговарят на истината.
Плащането на терминалите за самообслужване няма да е кешово, а с дебитни или кредитни карти. Терминалите ще бъдат общо 500 и ще са разположени по основните пътни направления и граничните пунктове.
След поставянето им на удобно за шофьорите място ще бъде представена и карта с местоположението им. За улеснение на пътуващите терминалите ще оперират на 8 езика – български, английски, немски, руски и на езиците на съседните на България държави – гръцки, румънски, сръбски и турски.
Целта е обхващане на основните транзитни потоци, преминаващи през страната ни, подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов.
Това, което шофьорите ще трябва да попълнят последователно, е:
– регистрационния номер на автомобила;
– е-mail адрес, ако потребителят желае на електронната си поща да получи обратна информация за купената винетка;
– срок за валидност на електронната винетка – годишна, тримесечна, месечна, седмична или уикенд;
– начална дата за стартирането й.
След попълване на данни от кредитна или дебитна карта, каквито са необходими при покупките онлайн, на е-mail ще се получава съобщение за купената електронна винетка. Терминалите за самообслужване не работят с пари в брой.
Освен от терминал за самообслужване, електронна винетка ще може да се купи от уеб портал и от мобилно приложение, които в момента се разработват. Последователните стъпки, които ще трябва да се направят, ще са аналогични на стъпките при купуването от терминалите.
Целта е услугата да се предоставя максимално лесно и удобно. От същите терминали след 16 август 2019 г., когато ще стартира и тол системата за моторните превозни средства над 3,5 тона, ще може да се купуват и маршрутни карти.
Шофьорите, които предпочитат познатата и класическа форма за купуване на винетка от служител, също ще могат да го направят като посетят както и досега офис от разпространителската мрежа.
Операторът на системата – „Националното тол управление“ в АПИ, е предвидил и тази възможност. Влизайки в уеб портала служителят ще въвежда номера на автомобила и срока на винетката, която шофьорът предпочита.

снимка: Агенция „Пътна инфраструктура“
Цените на винетките през 2019 г. се запазват същите, както е и през 2018 г. Годишната е 97 лв., тримесечната – 54 лв., месечната 30 лв., а седмичната 15 лв. Предстои да се определи цената на най-новата уикенд винетка. Тя ще бъде определена с решение на Министерския съвет. Очаква се тя да бъде по-ниска от месечната или в порядъка на около 10 лв., каза инж. Глосов.
Председателят на УС на АПИ посочи, че шофьорите с годишни винетки, валидни и за определен период през 2019 г. трябва да знаят, че предстои конвертиране на хартиената винетка в електронна. Трансформирането ще може да се направи в периода до 31 януари 2019 г.
Ако шофьор с валидна хартиена винетка пропусне да я конвертира в електронна той няма да се счита за нарушител при проверка от контролен автомобил, обясни инж. Глосов. Затова стикерът, залепен на предното стъкло на автомобила, трябва да остане на мястото си до окончателното изтичане на валидността на хартиената винетка през 2019 г.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Новини
Пълна доминация: Най-малките от Джудо клуб „Габрово“ със 100% успеваемост!

Младите състезатели на Джудо клуб „Габрово“ показаха завидна форма и обраха медалите на Открития турнир „Олимпия“, който се проведе през уикенда – 22 и 23 ноември, в София. В състезанието участваха над 500 джудисти от 47 клуба от България, Сърбия, Гърция и Турция, а габровските състезатели за пореден път доказаха, че клубът е сред водещите в страната.
Най-малките таланти на ДК „Габрово“, родени през 2018 година, под ръководството на своя треньор Георги Колев постигнаха впечатляваща 100% успеваемост. В тази възрастова група, в изключително силна конкуренция, габровските джудисти завоюваха общо пет златни, едно сребърно и едно бронзово отличие, което им донесе престижното пето място в отборното класиране.
Със златни медали се окичиха Никола Петков (до 22 кг), Никол Якимова (до 24 кг), Илия Немигенчев (до 30 кг) и Иван Ангелов (до 34 кг). Никола Петков се представи блестящо и при по-голямата възрастова група – родените през 2016/2017 г., където също спечели първото място.
При по-големите състезатели, родени между 2013 и 2015 година, силен дебют направи младата надежда Мариан Тасков, който достигна до финала в категория до 55 кг и завоюва сребърен медал.



Във възрастовата група 2008–2010 г. Еди Диванов се пребори за бронзовото отличие въпреки изключително трудната конкуренция на турските състезатели.
Със своята отдаденост, дисциплина и дух младите габровски джудисти още веднъж доказаха, че „Джудо клуб – Габрово“ продължава да изгражда шампиони и да прославя града ни на спортната карта на България.


Новини
Обходът на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, „напредва“

Първият етап от проекта за тунел под връх Шипка и обхода на Габрово получи разрешение за строеж. Това съобщи Община Габрово на своята официална страница, позовавайки се на статията в Economic.bg на Глория Христова, чрез която информира, че на 20 ноември 2025 г. министърът на регионалното развитие Иван Иванов е подписал разрешението за строеж, с което се дава старт на първия етап от обекта.
Направено е обаче важно уточнение, чрез което се посочва, че разрешението не обхваща самия пробив на тунела под Стара планина, а само довеждащата инфраструктура от северната страна, тази откъм Габрово.
Така започва изграждането на ключовия участък от обхода, който ще свърже съществуващото трасе с бъдещия портал на тунела. Справка в документацията показва, че строителното разрешение обхваща участък с дължина приблизително 2.6 км – от км 20+124.50 до км 22+700.
Този участък започва непосредствено след края на съществуващия обход на Габрово и води към бъдещия портал на тунела. Самият голям тунел, с дължина 3.2 км, се намира в следващите етапи на проектиране и строителство, които все още чакат своите разрешения.
Изпълнител на целия обект (инженеринг – проектиране и строителство) е „Консорциум ПСВТ“. Водещ партньор в него е „Хидрострой“ АД (свързана с Велико Желев), а в обединението влизат още „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД.
Договорът с тях бе подписан още през лятото на 2022 г. на стойност над 358 млн. лв. с ДДС. В проектобюджета за тази година предвидената сума за следващите три години е малко над 28 млн. лв. За сравнение, в тазгодишния бюджет за този проект бяха заложени общо 57.2 млн. лв., от които над 21 млн. лв. бяха в резервен списък.
Авторката припомня, че още през април 2025 г. вицепремиерът Томислав Дончев заяви от парламентарната трибуна, че проектът върви към разделяне на различни етапи – изграждане на трасето от северната страна, което води към тунела, и паралелни дейности от юг, включително обходa на Казанлък. По думите му, „реалистичният план за тази година е от северна страна да бъде изградена голяма част от трасето, което води до тунела“, а от юг да се работи по проектиране и изграждане на обхода на Казанлък. Издаването на разрешение за строеж за участъка от км 20+124.50 до км 22+700 практически позволява да започне именно този „северен“ етап – първите километри от обхода на Габрово, които водят към бъдещия тунел.
Етапи на проекта:
Първи участък: от км 20+124.50 до км 22+700 – включен в одобрения Подробен устройствен план и обхванат от настоящото разрешение.
Втори участък: от км 22+700 до км 27+680 – вече има готов технически проект.
Трети участък: от км 27+680 до км 30+673.48 – техническият проект се очаква да бъде завършен до края на 2025 г.
Освен изграждането на нов пътен участък, разрешението отваря път и за ключови инженерни дейности, включително преместване на инфраструктура, която пречи на трасето.
В него са посочени: Изместване на напорен тръбопровод на ВЕЦ „Малуша“ (при км 20+478); Изместване на деривация „Козята“ (в участъка от км 20+380 до км 20+520). Като възложители в тази част са посочени съответно ВЕЦ „Малуша“ ЕООД и Областният управител на Габрово.
Ключов момент в заповедта на министър Иван Иванов е разпореждането за предварително изпълнение на разрешението. Това означава, че строителните дейности могат да започнат незабавно – дори ако документът бъде обжалван в съда.
Според мотивите на МРРБ, тази спешност е продиктувана от защитата на държавни интереси – подобряване на транспортната свързаност, намаляване на задръстванията и повишаване на пътната безопасност. С разрешението за строеж можете да се запознаете оттук.


Новини
„Месец на кариерното ориентиране“ е в разгара си

Център за кариерно ориентиране, Регионално управление на образованието – Габрово и Община Габрово обединиха усилия в полза на ранното кариерно ориентиране на учениците. Целта на събитието е учениците да се запознаят с различни професии на реални работни места.

Седем фирми и седем институции са дали съгласие да приемат ученици, а събитието ще продължи до края на месец ноември. Очаква се в него да вземат участие над 500 ученици от V, VI и VII клас, обхванати в целодневната организация на учебния ден. Малчуганите от IV клас на НУ „Васил Левски“ също ще вземат участие.

„Дейностите по кариерно ориентиране, и специално тези, свързани с посещения на учениците във фирми и институции са инициативи, които се забелязват и се оценяват. Мога, с нескрита гордост да заявя, че нашата област е една от първите, която проведе и продължава да провежда тези събития“, сподели началникът на РУО- Габрово Георги Маринов.
Идеята не е нова. Още през 2017 г. под егидата на Областен управител на област Габрово и РУО- Габрово, се проведе инициативата „Дойдох, видях, избрах“, която обхвана повече от 1500 ученика от всички възрастови групи.

„Това е една от най-атрактивните дейности по кариерно ориентиране за учениците. Оставя трайни спомени и повлиява, чисто по детски избора на бъдеща професия. Разбира се, ориентираният и осъзнат избор изисква много допълнителна работа, но подобни събития играят своята съществена роля в процеса на вземане на решение“, смята директорът на Центъра за кариерно ориентиране Пенко Атанасов.


-
Кримипреди 4 дниДелото за тежката катастрофа с шестима загинали край Габрово започва
-
Кримипреди 6 дниЗадържаха рецидивист, обирал гаражи, мази и коли в Габрово
-
Кримипреди 3 дниПрибраха двама, подлудили с кражбите си Габрово
-
Новинипреди 4 дниОбщината констатира дефекти по новия асфалт при ремонта на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 7 дниПГТ – Габрово представи България на международен панаир в Сърбия
-
Културапреди 5 дниПреди 100 години в Габрово е открит паметникът на загиналите във войните
-
Новинипреди 7 дниДжудо клуб „Габрово“ с успешно представяне на международен турнир
-
Културапреди 7 дниРегионалната библиотека с подарък към четящите хора в Габрово











