Свържи се с нас

Новини

Петър Курумбашев: Предложеният от ЕК „Пакет за мобилност“ слага край на идеята за общ пазар

„Оставам с впечатлението за протекционистки мерки там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа“, смята евродепутатът

Published

on

„В държавите членки, където е либерализиран пазарът на автобусни превози или се предвижда бъдеща либерализация, да се запази практиката печеливши превози да могат да субсидират губещи, тъй като иначе има риск големи международни компании да дойдат на българския пазар, да вземат печелившите линии, а губещите да останат за нашите превозвачи. Това би означавало българските компании да бъдат субсидирани от общините или от държавата. От друга страна, предлагам либерализацията на вътрешните автобусни превози да не се прилага в държавите, където се прилага европейското законодателство за възлагането на обществени поръчки по отношение на вътрешните превози“.

Това каза Петър Курумбашев, член на Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент (СиД), по време на организирана от него дискусия по предложението на Европейската комисия за промените на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във вторaта част на „Пакет за мобилност“. Събитието беше организирано съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура /ФБТИ/ със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи /ФНТС/.

Курумбашев, който е заместващ член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км., да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Предложението на българския евродепутат е да няма такъв праг от 100 км., тъй като в държава като Белгия, например, 100 км. е международен превоз, а в държави като България и Испания 100 км. е много малко разстояние. Смятам, че правото на избор трябва да се остави на държавите членки.

Евродепутатът каза още, че е редно да се прилагат едни и същи правила в ЕС, които да важат за различните видове транспорт.

„Не е възможно да въвеждаме противоречиви практики с двата пакета за мобилност. В пакета „Мобилност 1“ ние забраняваме либерализацията за камионния транспорт, а в пакет „Мобилност 2“ продължаваме с либерализацията в областта на автобусите. В първия пакет искаме да забраним каботажа, защото смятаме, че е лош за камионите, във втория пакет смятаме, че трябва да разрешим каботажа над 100 км. В пакет „Мобилност 1“ искаме да приложим директивата за командироването на работници по отношение на камионния транспорт, в пакет „Мобилност 2“ искаме да не прилагаме тази директива. Оставам с впечатлението за много разнороден и разнообразен подход на Европейската комисия, с който тя едва ли би искала да бъде запомнена – протекционизъм там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа.


Логиката би трябвало да е точно обратната – при камионния транспорт говорим за бизнес и няма нищо по-нормално от това, секторът да бъде либерализиран и да се развива в условията на нормална конкуренция. При автобусния транспорт – напротив – говорим и за социална услуга. Говорим за това, че не можем да позволим по-отдалечени или малки населени места да останат без транспорт просто защото тези линии са не толкова печеливши и – съответно – не представляват интерес за автобусните компании. Не може либерализацията да означава, че просто всеки ще вземе онова, от което има интерес.“

Курумбашев поясни и че има предложение за създаването на регулаторен орган в сектора, който да бъде или част от съществуващ, или изцяло новосъздаден орган. „Аз предлагам, тъй като в някои държави вече съществуват регулации в тази област, да оставим свободата на всяка държава членка да реши дали досега съществуващите органи да решават тези въпроси (както с цената на превоза, както с продължителността на договорите и решенията за това дали една международна линия не убива, например, една вътрешна линия), или да създаде нов регулатор. Не смятам, че това трябва да бъде универсално задължение, наложено на всяка държава“, каза той.

В срок до 1 октомври българският евродепутат ще внесе в транспортната комисия на ЕП предложенията си за изменения на текстовете, заложени от Европейската комисия. Гласуването ще се проведе към края на месец ноември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Крими

Напушен млад шофьор не видя паркирана кола и се удари в нея

Published

on

21-годишен водач, шофирал влиянието на наркотици, предизвика пътнотранспортно произшествие в Габрово. Катастрофата, разминала се без жертви, е станала на 11 юни, около 21.00 часа, на ул.“Хан Аспарух“ в областния град. Младият шофьор бил зад волана на „Роувър“, който ударил в паркиран автомобил „Шкода Фабия“.

Пристигналият на мястото на произшествието полицейски екип извършил проверка на водача, като техническото средство отчело положителен резултат за марихуана. Младият мъж отказал да даде кръв за химически анализ. По случая е образувано бързо производство.

Проблеми със Закона ще си имат още 36-годишен софиянец и 37-годишен габровец, които бяха хванати с дрога. Полицията в Габрово откри в тях марихуана и метамфетамин. Образувани са 2 досъдебни производства.

63-годишен мъж пък блъсна с автомобила си неправилно пресичаща 79-годишна жена, която е с четири счупени ребра след инцидента.

Пътнотранспортното произшествие е станало на 12 юни, около 10.50 часа на ул.“Стефан Пешев“ в Севлиево. Пробите за алкохол и наркотици на водача са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Бившето училище „Радион Умников“ става Център за дигитални умения и иновации

Published

on

С пълно единодушие Общински съвет Габрово подкрепи създаването на Център за подкрепа за личностно развитие „Център за дигитални умения и иновации“ – Габрово в сградата на бившето училище „Радион Умников“, съобщиха от местната общинска администрация.

Тази емблематичната за Габрово сграда в централната градска част ще бъде преустроена в рамките на проект по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 и отново ще има образователна функция.

Ремонтът на сградата на училището ще възстанови естетиката на градското пространство и същевременно ще отговори на местните нужди за образование и обучение, като предостави на достъпно място дейности, основани на иновации.

Предвижда се в сградата ще бъдат обособени учебни зали и лаборатории, тематични зони и пространства за провеждане на обучения и демонстрации, както и многофункционална зала за събития.

Центърът ще разполага с тематична зона „Роботика“, оборудвана с LEGO® Education (Лего за Образованието) за проектно-базирано и мотивиращо обучение на деца. За обучение на бъдещите професионалисти в областта на роботиката и автоматизацията ще има зона „Роботика“ – ресурсно обезпечена с приложения в сферата на изкуствения интелект.

Ще функционират лаборатории по „3Dкреативност и бързо прототипиране“, „Добавена и виртуална реалност“ и „Интелигентни комуникационни инфраструктури“. Преносими компютри със сензорни екрани ще позволяват различни обучения.

Сградата на бившето училище „Радион Умников“ – собственост на Община Габрово е част от Концепцията „Габрово – център на иновации, образование и предприемачество“, която предвижда строителни дейности по още два обекта – собственост на Технически университет – Габрово, припомнят още от Общината.

Зареди още

Новини

Читател на „Габрово Нюз“ сигнализира за опасни кабели

Published

on

Сигнал за опасна нередност в Габрово, получихме на редакционна ни поща от читател на „Габрово Нюз“, пожелал анонимност. Става въпрос за високоволтови кабели в района на стълбичките между улиците „Венера“ и „Петър Михов“, показали се изпод земята и застрашаващи живота и здравето на гражданите.

Сигналът до нас бе придружен от снимки и кратък коментар към тях. „Здравейте, притеснен съм от опасни високоволтови кабели, в района на стълбичките между улиците „Венера“ и „Петър Михов“. Моля за анонимност – не желая да бъда субект на засилен интерес от Енерго или Община, заради желанието си да помогна.

След обилните дъждове преди няколко седмици се вижда, че кабелите са „закопани“ на няколко сантиметра дълбочина (при изискване мисля 1 метър). Тези кабели са с много високо напрежение и захранват няколко квартала. Не ми се мисли какво би станало, ако деца решат да си играят там. Прилагам снимка на проблема и локация къде се намира“, пише в писмото до нас.

Надяваме се, че след публикацията, в кратки срокове, компетентните институции ще се самосезират и чрез действията си ще намерят бързо решение за проблема, преди някой невинен човек да пострада. Какви мерки ще бъдат предприети, предстои да разберем. Ще продължим да следим случая и да ви информираме за него. А дотогава бъдете внимателни и по възможност избягвайте близост до показалите се кабели!

Вашите новини от деня, сигнали, мнения, коментари и гледни точки можете да изпращате на редакционната ни поща: info@gabrovonews.bg, на фейсбук страницата. Ние ще ги правим публично достъпни на вниманието на широката общественост и аудитория на „Габрово Нюз“.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица