Икономика
Марката е всичко
Брандът е социална група. Ако преди е означавал преди всичко определено качество и дизайн, днес означава принадлежност към определена лайфстайл категория. В наши дни брандът не е просто маркетингово понятие, а наука, която изисква познания по психология, социология, история, икономика, съчетани със силен пазарен нюх. Може да ви звучи пресилено, но в морето от стоки и услуги, марката е всичко. Брандът носи посланиеи манипулира потребителя да му служи и да му принадлежи. Дава не само авторитет, който клиентът приема като необходимост, но дори самоличност. Отъждествява те с останалите и характеризира стила ти на живот – дали си пътешественик, или юпи, или спортен тип, дали си facebook маниак или предпочиташ светлината на прожектора….
Може би ще разочароваме много хора, които в момента работят над своя бранд, но такъв се създава трудно. Той е рядко явление, изгражда се бавно, изисква огромен ресурс от време, хора и пари. Отстрани изглежда лесно – едно добро име, едно хубаво лого, малко реклама, качествен продукт и готово. Това е само стартовата позиция, на която обикновено има още хиляди като вас, изпълнили същите условия.След това идва надстройката, от която зависи, дали брандът ще остане в историята или ще бъде един от онези, които наемат магазин, пребоядисват го и след 6 месеца на витрината вече има табела „Ликвидация”. Необходими са нечовешки усилия, пълна отдаденост, безусловна мотивация, опит, екип, визия за бъдещето, която е напред с поне пет години,търговски нюх, умение да поемаш риск и отговорност, умение да губиш и да влагаш умно спечеленото. След това (може би)ще дойде наградата – пазарен дял, добър имидж, разпознаваемост, твоя социална група.Това е цената на бранда.
Можеш ли да я платиш със своя живот и живота на няколко поколения след теб? Ще го направиш ли тук, в България, където публиката е затворила вратата си към българското?Защото през 1989 сменихме комсомолските униформи с дънки, но много продължиха да мислят като в соцвремената. Все още има хора, коитосе срамуват и избягват да пазаруват от местни фирми, въпреки че тези фирми саги задминали като постижения и те често дори не могат да си позволят да ги имат. Българияе страна на дистрибутрите, именно защото и инвеститорите са убедени, че вносът е по- конкурентниятпродукт и така също диктуват отношениекъм местните дизайнери.
Свръхочакванията на българския клиент, българските производители да предлагат качество и имидж на Прада, но на цена под тази на Bershka, прави нещата още по- трудни, а вероятността скоро да имаме варианти на успешен бранд – минимална.
Икономика
Заключителна конференция: Въглеродна неутралност и повишена енергийна производителност на МСП
ПОКАНА
Габровската търговско-промишлена палата кани представители на малки и средни предприятия, на общините и институциите от областта, представителите на медиите на заключителна конференция по проект: „Въглеродна неутралност и повишена енергийна производителност на МСП в Габрово и Габровска област“.
Проектът се изпълнява в партньорство с норвежката фирма Prios Kompetanse AS и се финансира от Норвежкия финансов механизъм 2014-2021, в рамките на програма “ Развитие на бизнеса, иновации и МСП в България“.
Участниците ще имат възможност да се запознаят с извършените дейности по проекта, както и с добри практики от България (Клинтех България и Община Габрово) и Норвегия. Експерти от Техническия университет в Габрово ще насочат вниманието ни към мерките, които биха могли да се приложат за повишаване на енергийната ефективност и какъв ефект би могъл да се очаква.
Конференцията ще се проведе в хибриден формат на 29 април 2029 г. от 13.30 часа в Конферентната зала на Библиотеката на Техническия университет Габрово – гр. Габрово, ул. „Хаджи Димитър“ 4 (Ректорат). След края на конференцията дискусиите ще продължат на чаша вино.
Моля, заявете участие на място на мейл: office@chamber-gabrovo.com.
Линк за включване в събитието: Join Zoom Meeting https://us06web.zoom.us/j/8322874812?pwd=ZHhDd0M2ZVczYjgwQ2NDS2YxKzFrUT09 Meeting ID: 832 287 4812
Passcode: 123
Приложение: Предварителна програма
За допълнителна информация: тел. 066 80 31 42, e-mail: office@chamber-gabrovo.com Галина Михнева, Ганка Бакалова
Икономика
Фирма „Теспом“ търси стругар
Фирма „Теспом“АД търси:
1. Стругар, универсален струг.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Христо Метев.
Икономика
„Теспом“ АД предлага работа на стругар
Фирма „Теспом“АД търси:
1. Стругар, универсален струг.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Христо Метев.
-
Културапреди 5 дни
Габрово обяви музикалната си програмата за Карнавала
-
Културапреди 5 дни
Playback театър „Разкажи ми“ в Габрово на 24 април
-
Новинипреди 5 дни
ОУ „Неофит Рилски“ стана шампион на футболния турнир „Малки лъвчета“
-
Любопитнопреди 5 дни
Рибарник „Кметовци“ открива новия сезон на 1 май
-
Новинипреди 2 дни
ПТГ „Д-р Никола Василиади“ се класира на финалите по футбол на страната
-
Икономикапреди 5 дни
„Теспом“ АД предлага работа на стругар
-
Новинипреди 3 дни
ДГ „Явор“ отбеляза Деня на Земята с „Азбука на щастието“
-
Новинипреди 4 дни
Междинна конференция за напредъка на проекта за Младежки център