Икономика
Идеята за хипермаркетите била само “подхвърлена”
Идеята супермаркетите да не работят събота и неделя бе само подхвърлена. Ние не сме имали подобно намерение, заяви пред БНТ депутатът от левицата Спас Панчев, цитиран от Аргументи БГ. Той обясни, че в проекта за закон от БСП нямат намерение да вкарваме такъв текст.
“Аз съм изненадан, че от контекста на интервюто, което дадох онзи ден за вестник „Стандарт” е извадено на преден план точно това. Между другото споменах, че наистина в другите държави, обикновено големите търговски вериги се намират в покрайнините. Това дава възможност в центъра малките квартални магазини да имат бизнес, да продължат да работят. В България се случи нещо по-различно. Обикновено центърът на по-големите градове е натрупан от търговски вериги. В моя квартал, в съседство до нас има 4 такива, което естествено влияе на малкия бизнес в квартала и аз го споменах между другото, че може би това беше грешка, че ние не продължихме утвърдена практика. И се оказа, че всъщност това е интересно за журналистите и най-вече за хората. Ние искаме само да защитим българския потребител”, подчерта той и допълни, че в големите държави хипермаркетите са извън градовете за разлика от България.
Той обаче смята, че местенето е “нормално да се обсъди на есен”.
“След като започна да се говори е нормално да се обсъди, иначе хората ще кажат: “Вижте сега, те отказват да обсъдим този въпрос”. Ще го кажат хилядите, които вчера бяха радостни, че има такава идея, защото имаше и такива. Но аз казвам, че ние не се връщаме назад. Ние не искаме да изменяме мястото на търговските вериги, казвам че ние допуснахме грешка. По този начин ние повлияхме на бизнеса на по-малките търговци. Беше грешка да вкарваме големите магазини в централните части на градовете, но сега няма да ги местим в покрайнините на градовете”, обобщи Панчев.
По думите му основното важно нещо е отношението български производител – големи вериги. “Искаме българският производител да има достъп до големите търговски вериги”, посочи Панчев.
От своя страна Йордан Матеев, председател на Сдружението за модерна търговия посочи, че изтеклото в медиите предложение хипермаркетите да бъдат преместени в покрайнините на града означава хората, които са в центъра, да пазаруват на по-високи цени.
“Нека не забравяме, че българинът е най-бедният в целия Европейски съюз. Ще пострадат най-бедните – предупреди той. – Не в хипермаркетите са проблемът. Самите производители ще пострадат, защото в малките магазини няма голяма възможност да бъдат изложени техните стоки. Ще пострада и бюджетът”.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово
Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.
Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.
Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите.
Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Икономика
Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.
Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.
Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.
Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.
Тя гласи:
„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.
Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.
Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“


Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

-
Новинипреди 4 дниПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт
-
Кримипреди 2 дниХванаха мъж с над половин кило марихуана
-
Кримипреди 4 дниЧетири години затвор за тираджия, прегазил жена на пешеходна
-
Икономикапреди 2 дниБез опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово
-
Любопитнопреди 5 дниМотото на Карнавала догодина ще бъде обявено на специална церемония
-
Кримипреди 3 дниИнспектори сгащиха бракониер в яз. „Александър Стамболийски“
-
Новинипреди 4 дниДнес е денят на Свети Мина
-
Любопитнопреди 3 дниГаброво влезе в Петото годишно време: „Краят е близо – да му отпуснем края!“










