Свържи се с нас

Новини

67% от хората съветват децата си да учат в чужбина

14% от българите възнамеряват да напуснат страната завинаги

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

В края на септември 2012 г. 14% от българите заявяват, че имат намерение да напуснат България завинаги, показват резултатите от национално представително проучване на НЦИОМ за миграционните нагласи на българите, информира БГНЕС, цитирани от Аргументи БГ.

Изследването е проведено в периода 20 – 27 септември 2012 г. Делът е с 3% по-висок от регистрирания през ноември 2009 г., когато подобно желание са заявявали 11% от изследваните лица. По-често така мислят хората на възраст между 30 и 39 години (25% от тях) и най-младите до 29 години (22% от тях). По-високи дялове на готови да емигрират има сред висшистите и сред безработните.

Намерение да работят или учат в чужбина, без да напускат страната завинаги, заявяват 28% от участвалите в изследването – също с 3% повече в сравнение с ноември 2009 г. Подобни желания заявяват 63% от интервюираните на възраст до 29 години и 40% от интервюираните на възраст между 30 и 39 години, 38% от жителите на София, както и 50% от безработните, участвали в изследването.

По-високо от средното желание за миграция – и временно, и постоянно, регистрираме сред представителите на ромския и турския етнос, съобщават от НЦИОМ. Анализът на данните показва, че твърдо намерение да напуснат страната заявяват 12% от участвалите в изследването – т.е. те биха отишли в чужбина както за да учат или работят, така и за постоянно.

67% от хората твърдят, че биха насърчили децата си (ако имат или когато имат) да отидат да учат в чужбина. Този дял отново е с 3% по-висок от регистрирания през 2009 г. (64%). По-често така отговарят хората на възраст до 49 години, висшистите и столичани.

71% от интервюираните (с 2% повече, отколкото през 2009 г.) твърдят, че биха окуражили децата си да отидат да работят в чужбина за определен период от време. Подобно намерение заявят по-често хората на възраст до 49 години, респондентите със средно образование и жителите на областните градове.

Делът на хората, които биха насърчили децата си да отидат да живеят в чужбина завинаги, е 36%, или с 6% повече от регистрирания през 2009 г. По-често от останалите твърдят, че биха постъпили така хората на възраст до 49 години.

Един от основните изводи от проучването на НЦИОМ е, че по-често от останалите са склонни да напуснат страната – временно или за постоянно и да търсят по-добри алтернативи за себе си – хора на възраст до 39 години, безработни, както и турци и роми.

Когато става въпрос за окуражаване на емиграционните нагласи сред децата, родителите в активна възраст са по-склонни да подкрепят подобни намерения, докато по-възрастните (особено над 60 години), които имат нужда от грижи, са категорично против.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Подписаха договора за ремонт на бившето училище Радион Умников

Published

on

Кметът на Габрово Таня Христова и управителят на „Вертикал 90“ ЕООД Симеон Кръстев подписаха договор за ремонт и преустройство на сградата на бившето училище „Радион Умников“, информираха от общинската администрация. Емблематичната сграда ще се превърне в Център за дигитални умения и иновации.

Кметът Таня Христова подчерта, че обектът е знаков за развитието на града и за изпълнението на волята на дарителя, а ремонтът трябва да бъде изпълнен качествено и в срок.

От своя страна Симеон Кръстев заяви, че не очаква пречки при изпълнението на проекта. Центърът ще предлага модерна образователна среда с учебни зали, лаборатории, зона „Роботика“ с LEGO® Education, както и пространства за иновации, обучения и събития.

Зареди още

Новини

ПТГ „Д-р Никола Василиади“ откри новата си спортна зала „Арена Механо“

Published

on

Днес, 19 декември, в деня на патронния си празник, Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово, тържествено откри новата си спортна зала „Арена Механо“.

Събитието съвпадна с честването на 130-годишния юбилей на гимназията и се превърна в израз на приемственост между традициите, постиженията и стремежа към развитие.

Официалната церемония започна с ритуал по издигане на националния флаг, поднасяне на венец пред паметника на д-р Василиади и водосвет за здраве и успех.

Лентата на новата зала бе прерязана от кмета на Габрово Таня Христова, председателя на Общинския съвет Климент Кунев, областния управител Мария Башева, директора на гимназията Корнелия Мотова и Юлия Влаева, РУО – Габрово.

В рамките на събитието бяха представени спортните отбори на училището – по футбол, хандбал, волейбол, баскетбол, крикет и боче, които успешно защитават името на гимназията и Габрово на различни състезания.

По повод юбилея Община Габрово връчи на ПТГ „Д-р Никола Василиади“ Юбилейна грамота за значим принос към развитието на техническото образование, професионализма и връзката между образование, бизнес и общество.

В приветствието си областният управител Мария Башева подчерта, че новата „Арена Механо“ е модерно място не само за спорт, но и за изграждане на характери чрез труд, дисциплина и постоянство.

Кметът Таня Христова изтъкна, че 130-годишната история на гимназията е пример за устойчивост и отдаденост на знанието, а новата спортна зала е „пространство, което ще вдъхновява младите хора да се развиват, да спортуват и да мечтаят“.

Зареди още

Икономика

НАП публикува подкаст епизоди за приемането на еврото

Published

on

С поредица от подкаст епизоди Националната агенция за приходите (НАП) разяснява подробности около приемането на еврото като официална валута в България. Целта е чрез достъпно поднесено видео съдържание гражданите и бизнесът да се запознаят с изискванията, свързани с използването на единната европейска валута, декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски, посочват от НАП.

В единия от подкаст епизодите експерти на приходната агенция предоставят важна и полезна за бизнеса информация относно отчитането на продажби и сторно операции, както и фактури и известия към фактури, приключване на касови апарати на 31.12.2025 г. и работа в евро. Той е достъпен в YouTube канала на НАП: https://www.youtube.com/watch?v=BpsR7q8neKs&t=102s, както и в каналите на Агенцията в Инстаграм: https://www.instagram.com/p/DRxXvl9gHYj/ и TikTok: https://www.tiktok.com/@nationalrevenueagency/video/7578878570706095382?lang=en.

Друга тема, която е засегната в подкаст епизод, е свързана с данъчните и осигурителните декларации след 01.01.2026 г. След тази дата в НАП ще се подават, както декларации за данъчни и осигурителни периоди отпреди въвеждането на еврото в България, така и декларации за текущи периоди – т.е. за периоди през 2026 г.

Подкастът е достъпен на адрес: https://www.youtube.com/watch?v=lQFi5VhPIVY, както и в Инстаграм и TikTok. В третия от публикуваните подкаст епизоди се дават подробности и за двойното обращение на лева и евро, съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България, както и за контролните дейности на Националната агенция за приходите.

Подкастът може да бъде видян на: https://www.youtube.com/watch?v=rDIBIBfDhsc&t=5s, както и в Инстаграм и TikTok. През следващите седмици предстои публикуването на епизоди с информация и за това в каква валута ще се плащат актовете по контролни производства след въвеждане на еврото и как ще става счетоводното отчитане след 1 януари 2026 г.

Подкаст епизод ще бъде посветен и на темата за електронен трудов запис, в каква валута ще се вписват заплатите ни, трябва ли работодателите да подават допълнителна информация в НАП след 1 януари 2026 г.; Декларирането на доходи от платформи за краткосрочно отдаване под наем в условията на новата валута, както и подаване на декларации за стар период, плащане на данъци след 01.01.2026 г., регистрация по ЗДДС също намира място във видео съдържанието.

Плащането на просрочени задължения след 01.01.2026 г. и възстановяване на недължимо платени или събрани суми за публични вземания, е друга от темите в YouTube канала на Агенцията. Повече информация може да намерите в сайта на НАП, каналите на приходната агенция в YouTube и Rakuten Viber,  страниците във Facebook, Twitter (Х) и LinkedIn.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица