Свържи се с нас

Икономика

Проучване показа потребностите от работна сила на бизнеса в региона

Published

on

75 работодатели от област Габрово попълниха анкета за потребностите на работодателите от работна сила. Според тях в региона най-ценните умения са комуникационните и тези за самоконтрол и дисциплина – 66,4%.

63,2% от анкетираните посочват креативност, а сътрудничество/работа в екип – 61,7%. Медийната грамотност и критичното мислене са уменията, които попълнилите анкетата работодатели не считат за необходими за техния персонал.

Липсата на мотивация, достатъчна квалификация/образование на кандидатите и на желаещи за съответната длъжност са основните затруднения, които изпитват работодателите при намирането на работна сила.

Резултатите бяха презентирани по време на заседание на Постоянната комисия по заетост към Областния съвет за развитие, провело се под председателството на областния управител инж. Мария Башева. В него участваха заместник- кметът на Община Габрово Невена Минева, заместник- кметът на Дряново Николай Карагьозов, заместник- кметът на Община Трявна Марин Маринов, директори на институции и експерти.

Сред най-търсените продължават да бъдат специалистите с квалификация по професията „машинен оператор“.

През следващите 12 месеца от търсените специалисти с квалификации, изискващи правоспособност и/или висше образование най-много са специалистите софтуер. „Педагогика“ и „медицина“ остават сред водещите специалности от регулираните професии, по които след 3-5 години ще се търсят и наемат специалисти с висше образование“. Другите специалности са „информатика и компютърни науки“, „Комуникационна и компютърна техника“, „Администрация и управление“.

За специалистите със средно образование трите най-търсени професионални направления са: „машиностроене, металообработване и металургия“, „производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи“ и „строителство“.

Проучването се проведе онлайн в периода 1 юни – 14 юли 2023 г. и имаше за цел да събере и анализира информация относно професиите, компетенциите, знанията и уменията на търсените от работодателите кадри, както през предстоящите 12 месеца, така и за следващите 3-5 години.

Информация за резултатите от проведените национални проучвания се публикуват на официалния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката „Проучване за потребностите от работна сила”.

Икономика

Коледният дух е вече в шоурумите на „Интер Пауър“

Published

on

Магазините на „Интер Пауър“ са вече украсени с коледни светлини, елхи и декорации.

През целия месец декември получавате 10% търговска отстъпка на асортимента в магазина на ул.“Любляна“ 36В, гр. София.

В „Интер Пауър“ ще намерите всичко необходимо, за да зарадвате близките си за предстоящите празници. Заповядайте и се насладете на празничната атмосфера!

Сред последните завършени обекти на габровската компания „Интер Пауър“, специализирана в областта на LED осветлението, електроинсталациите, системите умен дом и фотоволтаиците, е новооткритият магазин “Хиполенд”, на бул. „Симеоновско шосе“ в София.

Екипът от специалисти отговаря за цялостното изграждане на осветлението, като основен акцент беше поставен върху създаването на удобна, функционална и естетически издържана среда, която да допринесе за комфорта на клиентите. За високия 12-метров таван над касовата зона специално беше разработено поръчково осветление, отговарящо на специфичните нужди на търговското пространство.

Повече за успешно реализирания проект можете да прочетете оттук.

Зареди още

Икономика

Най-мащабната мрежа от конференции за дигитални технологии вече и в Габрово

Published

on

Предстои пилотното издание на Digital4Gabrovo – Дигитални възможности за бизнеса. То ще се проведе на 10 декември 2024 г. в зала „Възраждане“. Конференцията ще бъде открита от кмета на община Габрово Таня Христова и организатора Преслав Бобев, управляващ партньор в „Интернет Медиа Груп“. Събитието ще събере на едно място дигитални експерти, маркетолози, представители на местната власт и предприемачи, които ще обсъдят актуални теми и тенденции от света на технологиите и бизнеса.

В презентацията на Община Габрово ще видим как един „умен град“ в развитие създава условия за бизнес растеж чрез услуги, мобилност и стремеж към зелена икономика. Деница Маринова от клъстер „Мехатроника и автоматизация“ ще представи възможностите за финансиране на стартиращи и иновативни компании от региона. Участниците ще могат да се включат в панелна дискусия, в която ще обсъдят предизвикателствата и насоките за дигитализиране на бизнеса в град Габрово.

Владислав Йорданов от компанията за иновативни и устойчиви технологии „IoTGreen“ ще предложи решения за дигитализиране на производствените процеси с помощта на IoT, а Андрей Лилов от „URBO Studio“ ще представи иновации за развитието на интерактивна градска инфраструктура и услуги. Участие в конференцията ще вземат и представители на Технически университет – Габрово. Те ще обсъдят възможностите за преливане на кадри и технологии от академичните институции в бизнеса.

Акцент в програмата ще са дигиталните технологии и тяхната ключова роля за успешното бизнес разрастване. Божидар Бошнаков от JAKALA ще представи най-важните дигитални умения, които собственици и мениджъри на малки и средни предприятия трябва да притежават. За ролята и ефективното използване на социалните мрежи в бизнеса ще говори Мария Димитрова от дигитална агенция SEOMAX.

Конференцията „Диджитал фор Габрово“ се организира от „Интернет Медиа Груп“ и Европейската асоциация на дигиталните експерти с подкрепата на Община Габрово, клъстер „Мехатроника и автоматизация“ и „Ентърпрайс Юръп Нетуърк“ (Enterprise Europe Network). Участието в събитието е безплатно след предварителна регистрация в сайта на Digital4Gabrovo.

„Digital4Gabrovo“ е част от най-мащабната събитийна мрежа за дигитални технологии, иновации и възможности за бизнеса – Digital4.Network. Конференциите се провеждат в петнадесет от големите градове в страната и са събрали повече от 8 000 участници досега.

Автор: Миглена Въгленова,
Протокол и връзки с обществеността в Община Габрово.

Зареди още

Икономика

До края на годината се заявяват данъчните облекчения за деца

Published

on

Родителите, които искат да ползват данъчните облекчения за деца или за деца с увреждания през работодателя си, е необходимо да заявят желанието си пред него, като подадат съответната декларация от 30 ноември до 31 декември 2024 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2025 г.

Размерите на данъчните облекчения за придобитите доходи през 2024 г. се запазват същите като през предходната година. Сумите, които може да бъдат възстановени, са в зависимост от броя на децата. За едно ненавършило пълнолетие дете облекчението от годишната данъчна основа е 6 000 лв., а сумата за получаване до 600 лв., за две – 12 000 лв. и сума за получаване до 1200 лв., за три и повече – 18 000 лв. със сума за получаване до 1800 лева.

За отглеждане на едно дете с увреждания облекчението от годишната данъчна основа е в размер на 12 000 лв., като сумата за получаване е до 1 200 лева. Това са средствата, които могат да бъдат получени, когато лицата не са ползвали облекченията при авансовото облагане на доходите.

Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е родителите да нямат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят онлайн с персонален идентификационен код данъчната си сметка за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.

Освен през работодател, другият начин за ползване на годишния размер на данъчните облекчения е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 30 април 2025 г.

За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2024 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец).

Хората без доходи, или само с необлагаеми, като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, ако отговаря на изискванията. Условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания са подробно описани в сайта на НАП.

Информация за данъчните облекчения има и във Фейсбук страницата на НАП, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на телефони: 0700 18 700 или 02 9859 6801, както и на имейл: infocenter@nra.bg .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица