Свържи се с нас

Новини

Депутатите обсъждат дали студентството да се смята за трудов стаж

Published

on

Законопроектът за промени на Кодекса за социално осигуряване не е добър проект по много причини. Това заяви съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов по време на първото четене на проекта в пленарна зала. Той не е справедлив – 66 000 души са си платили, за да им бъде признат осигурителния стаж? Държавата ще им върне ли парите? Или кой платил,- платил. Къде е социалната справедливост? Един плаща, друг не плаща – ние не сме равни, каза Костов.

© Copyright 2012 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Според него с този проект се разделят висшистите с невисшистите. Фактически намалявате изискуемия стаж от 40 г. Висшистът може с 35-37 г. трудов стаж, а онзи, който е влязъл в производството му искате 40 години. Когато човек е на студентската скамейка, той се труди, но не създава добавена стойност. В него се инвестира. Той не създава там стойност. От къде идва стойността, с която държавата се задължава да го осигури запита бившият премиер.

„Не сте обмислили този законопроект – ако блестящ студент учи в чужбина, вие не му плащате осигурителен стаж. Къде е социалната справедливост? Най-лесният начин да свършиш някаква глупост е да пристъпиш принципите си и с общите пари да се опиташ да се правиш на благодетел,” каза Костов. Според него, с този проект се разделят студентите, които учат в България и в чужбина. „Най-добре е децата ти едвам да влязат в университета, че да им плати българската държава трудовия стаж. Това е великолепен стимул! Това е антистимул. От никъде не е издържан този законопроект, за това предлагам на народните представители да не го подкрепят,” каза Костов.

Съвносителят на проекта Драгомир Стойнев обвини Костов, че иска да се разбие солидарният модел. Вие искате всеки сам да се оправя. Образованието и осигуряването да станат основен приоритет. Според стратегията 2020, 40% от населението трябва да бъде с висше и полувисше образование до 2020 година. Виждате, че идва неграмотно поколение, хора, които са неграмотни и по никакъв начин не могат да се пенсионират. Вие ги призовавате да работят в сивата икономика. Всичко опира до увеличаване на стажа и възрастта – колкото по-голям е стажа, толкова по-малко пенсионери ще има, каза Стойнев.

Най-активна от ГЕРБ е зам.-председателят на социалната комисия Светлана Ангелова. Тя определи законопроекта като популистки. „Това е свързано с даването на повече пари от държавния бюджет,” каза Ангелова. По нейни изчисления, на около 24 000 висшисти и полувисшисти им предстои да се пенсионират. Държавата трябва да извади около 65 млн. лева, а през следващите години още повече, защото тенденцията показва, че броя на висшистите се увеличава всяка година. Къде остана дефицита в пенсионния фонд, за който вие – преждеуправляващите допринесохте, запита зам.-председателят на социалната комисия.

Хасан Адемов от ДПС припомни, че за служителите в армията и полицията държавата плаща осигурителните вноски. Защо тогава не говорим за липса на справедливост, а става въпрос за цвета на българската нация, запита депутатът от групата на Доган. Според него най-голямата слабост е, че се предлага държавният бюджет да поеме осигурителната вноска.

Обсъждането на проекта, внесен от червените депутати Драгомир Стойнев и Емилия Масларова продължава.

АргументиБГ

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица