Икономика
„Идеал Стандарт – Видима” АД отново с награда
„Идеал Стандарт – Видима” АД отново с награда за инвестиции в зелени политики и реални резултати в опазване на околната среда

Наградата получава Валентин Ганев
„Идеал Стандарт – Видима” АД беше отличена с първо място в категорията „Индустрия, производствен сектор и управление на отпадъци” от конкурса „Най-зелени компании в България за 2011”, като признание за ангажираността и последователните си действия за опазване на околната среда. Наградата беше връчена на Валентин Ганев, Директор на завода за производство на санитарна керамика на компанията, по време на церемония в края на юни 2012г. Конкурсът, организиран от b2bMedia, отличи инвестиционни дейности на фирми или проекти, които са ангажирани с опазването на природните ресурси, производство и откриване на алтернативни енергийни източници, прилагане на проекти за пречистване на въздуха и водите и / или други бизнес практики, свързани с опазването на околната среда.
Това е поредното отличие за „Идеал Стандарт – Видима” АД за нейните последователни зелени политики, за работата и инвестициите на компанията в устойчив бизнес и опазване на околната среда. Наградата идва в момент, когато компанията отбелязва 20 години от началото на една от най-успешните инвестиции в България, чието начало е дадено през 1992 г. със сключване на договор за партньорство между „Видима” АД и Американ Стандарт Инк. Преди няколко дни (на 26 юни) „Идеал Стандарт – Видима” АД произведе и 30-милионното изделие в завода си за производство на санитарна керамика, който се нарежда сред най-ефективните и конкурентноспособни предприятия в Европа, работещо в съответствие с изискванията на стандартите ISO14001:2004 за околна среда.
По повод наградата „Най-зелена компания на България за 2011” Валентин Ганев заяви: „Опазването на околната среда е сред приоритетите в инвестиционната политика на компанията, като през последните години са реализирани много проекти, които водят до редуциране на електроенергия, природен газ, материали, суровини и генерирани от технологичните процеси отпадъци. През 2011г. компанията е инвестирала над 620 000 лв. в проекти и дейности за опазване на околната среда, от които 270 000 лв. са инвестиции в нови проекти. В допълнение, екипите от инженери и специалисти в двете основни производства – за производство на санитарна арматура и санитарна керамика, продължиха да подобряват основните дейности и процеси, с което се повиши енергийната ефективност на производството и редуцира потреблението на електроенергия с 1374 MWh.”

Приз Най-зелена компания в България за 2011г.
Инвестирането в опазване на околната среда на „Идеал Стандарт – Видима” АД продължава и през 2012г. Плановете до края на годината включват реализирането на проекти за мониторинг на консумираната електроенергия, редуциране консумацията на свежи суровини и материали, редуциране на използваното количество електроенергия и природна газ, оптимизиране на системата за разделно събиране на суровини и материали. В резултат на проведения одит за енергийна ефективност през 2012г. ще бъдат реализирани проекти, които ще доведат до доведат до намаляване разхода на електроенергия с 317 MWh/год. с екологичен еквивалент 650,840 т спестени емисии СО2
Международната компания Идеал Стандарт Интернешънъл, част от която е „Идеал Стандарт – Видима”, е в челните редици на екологичните иновации от над 40 години. Последователните действия на компанията за ограничено въздействие върху околната среда и отговорното отношение към природните ресурси, непрекъснато се материализират в иновативни, пестящи природни ресурси, продукти.
„През 21-ви век отговорното изразходване на водата и енергията е от първостепенно значение. На карта са заложени нашето бъдеще и бъдещето на нашата планета. Като производител на продукти за обзавеждане на бани, ние приемаме сериозно тази отговорност и се съобразяваме с проблемите на устойчивостта на околната среда; гарантирайки, че произвеждаме продукти, които изразходват по-малко вода и понижават потреблението на енергия”, гласи мото на компанията за отговорно отношение към природата и хората.
Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
До края на декември заявяваме данъчните облекчения за деца

Родителите, които искат да ползват данъчните облекчения за деца или за деца с увреждания през работодателя си, е необходимо да заявят желанието си пред него, като подадат съответната декларация до 31 декември 2025 г. В този случай работодателят може да възстанови данъка в срок до края на януари 2026 г.
Няма промени в размерите на данъчните облекчения за придобитите доходи през 2025 г. и те се запазват същите като през предходната година. Сумите, които може да бъдат възстановени, са в зависимост от броя на децата. За едно ненавършило пълнолетие дете облекчението от годишната данъчна основа е 6 000 лв., а сумата за получаване е до 600 лв., за две – 12 000 лв. и сума за получаване до 1200 лв., за три и повече – 18 000 лв. със сума за получаване до 1800 лева. За отглеждане на едно дете с увреждания облекчението от годишната данъчна основа е в размер на 12 000 лв., като сумата за получаване е до 1 200 лева. Това са средствата, които могат да бъдат получени, когато лицата не са ползвали облекченията при авансовото облагане на доходите.
Едно от най-важните изисквания за прилагане на облекченията е родителите да нямат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение. От НАП съветват гражданите да проверят онлайн с персонален идентификационен код данъчната си сметка за задължения преди да ползват данъчно облекчение, за да избегнат неудобства.
Освен през работодател, другият начин за ползване на данъчните облекчения е с подаване на годишна данъчна декларация в НАП в срок от 10 януари до 30 април 2026 г. или от 1 март до 30 юни за лицата, извършващи дейност като търговец, включително едноличните търговци и земеделските стопани, избрали да се облагат като такива.
За да ползва данъчните облекчения, физическото лице (включително едноличен търговец) трябва през 2025 г. да е получавало доходи, облагаеми с годишни данъци (данък върху общата годишна данъчна основа или данък върху годишната данъчна основа за доходите от стопанска дейност като едноличен търговец). Хората без доходи, или само с необлагаеми, като обезщетение за майчинство например, както и само с доходи, облагаеми с окончателен и/или патентен данък, не могат да се възползват от облекченията, но това може да направи другият родител, ако отговаря на изискванията.
Условията за ползване на данъчните облекчения за деца и деца с увреждания са подробно описани в сайта на НАП . Информация за данъчните облекчения има и във Фейсбук страницата на НАП, а телефонна консултация по тези въпроси може да се направи с Информационния център на телефони: 0700 18 700 или 02 9859 6801, както и на имейл: infocenter@nra.bg .


Икономика
Габрово отстъпва две позиции по средна заплата, вече е на 17-то място

Област Габрово вече заема 17-то място в националната класация по средна брутна месечна работна заплата, като отстъпва с две позиции спрямо предходното тримесечие, когато беше на 15-о място.
Според официалните данни на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“, средната брутна месечна работна заплата в региона през третото тримесечие на 2025 г. е 1 964 лв. За месеците юли, август и септември сумите са съответно 1 972 лв., 1 920 лв. и 2 001 лв.
В сравнение с второто тримесечие на 2025 г. се отчита намаление от 2.2%, като най-значителен спад е регистриран в дейностите „Култура, спорт и развлечения“, „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Държавно управление“.
Сравнено със същия период на 2024 г., заплащането в областта все пак бележи ръст от 7.4%, като в обществения сектор увеличението достига 12.4%, а в частния – 5.7%. Повишение се наблюдава в секторите „Строителство“, „Образование“ и „Транспорт, складиране и пощи“.
Най-високите средни заплати през третото тримесечие на 2025 г. са отчетени в: „Държавно управление“ – 2 607 лв, „Образование“ – 2 597 лв, „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 242 лв.
Най-нископлатени остават служителите в: „Операции с недвижими имоти“ – 1 077 лв, „Административни и спомагателни дейности“ – 1 204 лв, „Хотелиерство и ресторантьорство“ – 1 352 лв.
В национален мащаб, по показателя средна брутна месечна работна заплата, Габрово се нарежда след областите София (столица), София (област), Варна, Враца, Стара Загора, Пловдив, Русе, Плевен, Шумен, Търговище, Перник, Велико Търново, Бургас, Разград, Ловеч и Пазарджик.


Икономика
Габрово започва обновяване на две ключови обществени сгради

В Община Габрово бяха представени два мащабни проекта за енергийно обновяване – на Музея „Дом на хумора и сатирата“ и на административната сграда на Общината.
„Започваме изпълнението на два ключови проекта за града ни. Две сгради, които са ремонтирани само частично от въвеждането им в експлоатация до момента“, заяви кметът Таня Христова при откриването на информационното събитие.

Тя подчерта, че инициативата е резултат от дълга инженерна и организационна подготовка и че ремонтите ще се извършват без прекъсване на дейността на двете институции.
„След обновяването очакваме по-ниски енергийни разходи, по-малък въглероден отпечатък и по-добри условия за работа и посещения“, допълни Христова.

Дейностите се финансират по Националния план за възстановяване и устойчивост чрез Механизма за възстановяване и устойчивост на ЕС. Срокът за изпълнение е до 30 юни 2026 г.
Обновяването на сградата на Музея включва топло- и хидроизолация на покрива, външна и вътрешна топлоизолация на фасадите, подмяна на старата дограма, рехабилитация на терасата, нови мазилки и боядисване, както и съвременна отоплителна и вентилационна система с термопомпи и рекуперация на въздуха.

Очаква се над 58% икономия на първична енергия и намаляване на емисиите въглероден диоксид със 145 тона годишно.
Проектът за административната сграда на Общината предвижда топлоизолация, подмяна на осветлението и изграждане на фотоволтаична система с мощност 80 kWp за собствено потребление.

Ще се внедри комбинирана отоплителна система с термопомпи и газови котли за резервно захранване. Резултатите се очаква да доведат до над 63% икономия на енергия и спестяване на над 300 тона въглеродни емисии годишно.
След приключване на дейностите ще бъде извършена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, която ще потвърди постигнатите резултати.


-
Кримипреди 4 дниСтана ясна причината за жестоката катастрофа между камион и бус на обхода
-
Кримипреди 6 дниКола блъсна неправилно пресичащ в центъра на Габрово
-
Новинипреди 6 дниДжудистите ни със силно представяне на татамито сред 700 участници от 6 държави
-
Любопитнопреди 6 дниГаброво грейва в коледна светлина тази вечер!
-
Кримипреди 6 дниТежка катастрофа със загинал на обходния път на Габрово
-
Културапреди 4 дниГран-при и четири златни медала за МК „Весела“
-
Новинипреди 5 дниНад 31 000 лева за ремонт на Детското отделение в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Икономикапреди 4 дниДо края на декември заявяваме данъчните облекчения за деца







