Свържи се с нас

Икономика

Стартират 12 нови схеми по ОП „Развитие на човешките ресурси” догодина

Published

on

© Copyright 2011 — Gabrovo News. All Rights Reserved

22 схеми с общ бюджет от 350 милиона лева бяха разгледани на 15 ноември 2011 г. по време на деветото редовно заседание на Комитета за наблюдение на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Одобрени бяха 8 изцяло нови схеми, насочени приоритетно към висшето образование и социалното включване, които ще стартират през 2012 г. заедно с още 4 други схеми, приети на предишни заседания на Комитета. Това означава, че близо 100% от бюджета на Оперативна програма, „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013, възлизащ на 2,4 милиарда лева, е разпределен в конкретни схеми.

Поради изключително високия интерес от страна на работещите към ваучерните схеми „Аз мога” и „Аз мога повече”, срокът на изпълнение на първата беше удължен до 2013 г., а с почти 80% ще бъде увеличен бюджета на „Аз мога повече”, в случай че резултатите от протичащата в момента междинна оценка на изпълнението на ОП РЧР докаже ефективността на проектите за обучение на заети лица с ваучери. В ситуацията когато българските работодатели се принуждават да ограничават инвестициите в своя човешки капитал, самите заети лица проявяват силна активност към възможностите за обучение за придобиване и повишаване на професионалната си квалификация или придобиване на ключови компетенции. Над 75 хиляди са заявленията, подадени в Дирекциите „Бюра по труда” в цялата страна през първите 3 месеца от старта на схемата. 64% от кандидатите за ваучери желаят да повишат знанията си по чужд език. Две от разгледаните схеми са с фокус върху създаването на заетост за младежи и млади специалисти без трудов стаж, а общият бюджет по тях е 18 милиона лева.

Три са новите схеми в сферата на образованието, които ще стартират през следващата година. Те са насочени към подобряване на управленския капацитет на висшите училища и създаването на система за квалификация и кариерно развитие на академичния състав. 6 милиона лева са предвидени за подобряване на взаимодействието между образованието и бизнеса. Те ще бъдат инвестирани за актуализиране на учебните програми във висшето образование в съответствие с изискванията на пазара на труда.

През 2012 г. ще продължи изпълнението на процедурите в подкрепа на деинституционализацията и осигуряването на живот в общността на настанените в Домове за деца, лишени от родителска грижа. Две нови схеми ще спомогнат за реално прилагане на политиките за равни възможности, социално включване и грижа за хората с увреждания. С над 40% беше увеличен бюджетът по схема „Алтернативи”, по която общините участват като партньори и която цели професионализиране на услугата „Личен асистент”.

Пред нас стоят нелеки и отговорни задачи през 2012 г. Тъй като към момента почти целия бюджет на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” вече е разпределен в конкретни мерки и схеми, нашият екип ще се съсредоточи върху повишаване нивото на договаряне и качественото й изпълнение, както и върху ускоряване на процеса на усвояване на средствата по Оперативната програма. Целта ни е тя да продължи да бъде ефективен инструмент на държавната политика в областта на пазара на труда, образованието и обучението и социалното включване, коментира Деяна Костадинова, заместник-министър на труда и социалната политика и ръководител на управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.

През следващата година ще сме изправени и пред предизвикателството да започнем подготовката на програмния период 2014-2020. На общоевропейско ниво вече започна дискусията на проекта за директива на Европейската комисия по отношение на приоритетите и целите при разпределението на средствата от Структурните и Кохезионния фонд. Предстои ни нелеката задача да съобразим общоевропейската стратегия с нашите национални цели и да очертаем приоритетните области, в които ще инвестираме до 2020 г., допълни заместник-министър Костадинова.

От 2007 г. до момента по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” са стартирали общо 126 процедури, от които 46 в периода януари-октомври 2011 г. с общ бюджет над 900 милиона лева. Сключени са договори с бенефициенти за над 1 милиард и 373 милиона лева, което представлява 58% от целия бюджет на програмата. За месеците от началото на 2011 г., размерът на договорените средства нараства с 20%, а на плащанията към бенефициенти – с над 66% спрямо предходната година. Към бенефициентите са разплатени над 349 милиона лева или малко повече от 14% от бюджета на програмата.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица