Свържи се с нас

Новини

Електрическите тротинетки: Правила и съвети за безопасна мобилност

Published

on

Правилата са регламентирани за Ваша безопасност и за тази на другите участници в движението. Бъдете отговорни!

Законът за движение по пътищата регламентира правилата за движение на електрическите тротинетки, които все повече навлизат в ежедневния живот като участници в движението по пътищата.

Съгласно Чл. 80а Закона за движение по пътищата:

Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.

На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“;
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години – само по велосипедни алеи.

САНКЦИИ:
С глоба в размер на 10 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не ползва светлоотразителни елементи в облеклото си в тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. не носи каска, ако е на възраст до 18 години.

С глоба в размер на 50 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не се движи по велоалеите, когато има такива, а когато няма – не се движи най – вдясно на пътното платно;
2. при намалена видимост или през нощта управлява индивидуално електрическо превозно без да е включил светлините;
3. управлява индивидуално електрическо превозно с неизправна спирачна система;
4. се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост на движение е над 50 км/ч, когато няма велоалея;
5. се движи в зони, забранени за влизане на велосипеди;
6. се движи в BUS лента;
7. развива скорост над 25 км/ч;
8. превозва други лица;
9. се движи успоредно с друго индивидуално електрическо превозно или двуколесно пътно превозно средство;
10. управлява индивидуално електрическо превозно без ръце;
11. движи се в непосредствена близост до друго ППС или се държи за него;
12. превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на индивидуалното електрическо превозно или създават опасност за другите участници в движението;
13. управлява индивидуално електрическо превозно по тротоари;
14. управлява индивидуално електрическо превозно извън велоалеите, ако е на възраст под 16 години;
15. управлява индивидуално електрическо превозно, ако е на възраст под 14 години.

§6 т.18б от ЗДВП: „Индивидуално електрическо превозно средство“ е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или със място за сядане с височина на точка R (референтна точка на седене), ненадвишаваща 540 mm, когато превозното средство е с не повече от две колела или с височина на точка R, ненадвишаваща 400 mm, когато превозното средство е с три или повече колела, със собствена маса до 50 kg. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.

Използвайте винаги предпазна каска, когато управлявате електрическа тротинетка или велосипед – това може да спаси Вашия живот!

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Кирил Петков: Искам България на една скорост

Published

on

„ПП-ДБ“ засадиха първите 12 дървета от Европейската гора в Трявна.

Председателят на Продължаваме Промяната Кирил Петков и кандидати за народни представители от листата на коалиция „ПП-ДБ“ в Габрово засадиха днес 12 дървета в района на комплекс „Бръшлян“ в Трявна. Фиданките бяха дарени на туристическо дружество „Планинец“.

Така беше сложено началото на Европейската гора в Трявна. Всяко от засадените дървета са символ на един от градовете, попаднали в класацията за 12-те най-добри места за живеене в Европа.

Като, например, кестенът, който е официалното дърво на Женева. Или акацията, смятана за най-старото дърво в Париж. Кленът (или познат още като Явор) е най-често срещаното дърво в Амстердам – цели 25 641 от този вид растат там.

Във Виена от няколко години залагат на вертикалното озеленяване – пълзящи растения завземат спирки, стени и подлези. Но най-често срещана там си остава липата. Така както е брезата в Берн. Или брястът в Копенхаген.

В Трявна бяха засадени още бук от Лондон. Калина от Мюнхен. Габър от Цюрих. Чинар от Франкфурт. Европейски смърч от Брюксел. Лириодендрон от Дюселдорф.

По-късно Кирил Петков и кандидатите за народни представители от „ПП-ДБ“ разговаряха с граждани в Трявна.

В Габрово към тях се присъединиха лидерът на Демократична България Христо Иванов и адвокат Велислав Величков от „Правосъдие за всеки“.

„Искам България на 1 скорост“, това заяви Кирил Петков на среща с представители на бизнеса в областта. Така той обобщи програмата на коалиция „ПП-ДБ“, според която регионите в страната трябва догонят доходите в столицата. За целта се планира да бъдат инвестирани 50 милиарда лева за период от 4 години – поравно в Северна и Южна България.

“Няма как да имаме по-ниски цени на храните, ако не си ги произвеждаме в България. В момента внасяме 70 % от месото, 50 % от доматите, 45 % от яйцата, защото местното ни земеделие се фокусира върху едрите земеделци. Нямаме плодове и зеленчуци, няма месопроизводство, няма малки и средни ферми, които да осигуряват храна за българската трапеза. За това те ще бъдат наш основен приоритет в управленската ни програма”, заяви още Кирил Петков.

Днес след обед Кирил Петков ще се срещна и с гражданите на Севлиево – от 17 часа в залата на Парти зона „Кулинар“. В разговора ще участват още Велислав Величков от „Правосъдие за всички“, водачът на листата на „ПП-ДБ“ в Габровска област Явор Божанков и представителят на Севлиево в листата Богомил Петков. Цените на газа, водният проблем на Севлиево и проектът за завод за боклука във Върбовка са сред основните теми на срещата. Всички граждани на областта са поканени.

*Публикуваният материал е предоставен от пресцентъра на ПП „Продължаваме промяната“, във връзка с изборите за 49 Народно събрание, съгласно сключен договор за рекламно – информационно обслужване. ПП „Продължаваме промяната“ е под номер 12 в интегралната бюлетина. Купуването и продаването на гласове е престъпление.*

Зареди още

Новини

Досега тунелът под Шипка е обект на политически упражнения, а не на държавни решения

Published

on

„Мнозина са се упражнявали по темата за тунела под „Шипка“, аз няма да го направя“, заяви Драгомир Стойнев, водач на листата на „БСП за България“ в Габровско. Стойнев, който от 15 години работи в ресорите икономиката и енергетиката на национално ниво, подчерта че стратегически инфраструктурни проекти и свързаността на регионите, са били изместени от тактическо слагане на плочки и асфалтиране.

„Принципно тунелът под Шипка трябва да влезе в стратегическите инвестиционни планове, подчертавам – на държавата“, коментира Стойнев. Това е и позицията на БСП. То ще даде много бърза връзка между икономически активни региони от двете страни на Стара планина. Това е важно за българските производители в секторите промишленост и земеделие, за търговците, освен за граждански нужди.

„За съжаление тунелът под Шипка е обект на политически упражнения, а не на управленски решения“, смята Стойнев.

„За да не съм голословен, ще кажа, че тунелът под Шипка стои на етап „проектиране“ вече 10 години, но не е приоритет за държавата. Преди време бяха водени разговори от ГЕРБ с китайска компания за изграждането му. Истината е, че те не доведоха до интерес от тяхна страна – преговарящите китайци не можеха да повярват, че една европейска страна не може сама да се справи с подобна инфраструктура“, каза още Стойнев в интервю за Българска свободна телевизия.

Драгомир Стойнев не неглижира изграждането на новия Околовръстен път в контекста на строителството на тунела, но изрази притеснение, че има и друга причина за бавенето. Според него смяната на плочки, тръби и асфалт е по-лесно, бързо и видимо, а и дава много повече възможности за злоупотреби и кражби. асфалт много повече се краде. А „ремонтите на ремонта“ след 2-3 години са практика, която дава възможност за порочно отклоняване на средства.

На въпрос за възможността за изграждане на язовир в Бяла за решаване на безводието в севлиевския край, Стойнев се ангажира с поставянето на въпроса в мандата на редовен кабинет. Той припомни, че последният строен язовир е от мандата на БСП – яз. Цанков камък.

Според него държавата трябва да инвестира в национални инфраструктурни проекти, защото те освен решаване на конкретен проблем водят до заетост, до икономически ползи, по-висока добавена стойност, насърчават инвестициите.

*Публикуваният материал е предоставен от пресцентъра на КП „БСП за България“, във връзка с изборите за 49 Народно събрание, съгласно сключен договор за рекламно – информационно обслужване. „БСП за България“ е под номер 1 в интегралната бюлетина. Купуването и продаването на гласове е престъпление.*

Зареди още

Новини

Костадинов: По въвеждане на еврото в България продължава да се работи задкулисно

Published

on

Служебното правителство продължава да работи задкулисно по въвеждане на еврото в България. Същото е изготвило проект на Закон за въвеждане на еврото в Република България. Проектът е разпространен между институции и браншови организации.

Държавата ни е заплашена от фалит, а служебното правителство на президента Радев продължава политиката на предходните служебни и редовни кабинети. На фона на продължаващата инфлационна буря, която удря по джоба на всеки българин, правителството продължава да хаби държавен ресурс, за да води българските граждани към финансов колапс.

Притеснителен е фактът, че въпреки че правителството официално заяви, че се отказва да въведе единната европейска валута от 1 януари 2024 г., днес то продължава задкулисно да действа за унищожаването на българския лев.

Все още Министерството на финансите не е изготвило официален анализ за всички възможни рискове от въвеждане на еврото в страната ни и очевидно поставя с приоритет написването на закони за унищожаването на българския лева и финансовата ни свобода.

С това министерството нарушава собствените си нормативни изисквания, според които този анализ е задължителен. Припомняме, че Хърватия изработи такъв анализ още през 2018 г. – цели 5 години преди да приемат еврото!

Докато „Възраждане“ организира подписка за свикване на референдум, в която до момента са се подписали 467 000 български граждани, Министерството на финансите задкулистно изработва проект на закон за въвеждане на еврото. В оставащия срок до края на подписката броят на българските граждани, които са я подкрепили, ще надхвърли 500 000.

Защо управляващите бързат и искат да изпреварят свикването на референдум със закон?

Така изготвеният проектозакон е опасен за финансовата стабилност на България и най-вече за парите на българите.

Вътре в него не е написано при какъв курс би било въведено еврото. Нещо повече, вместо яснота и сигурност за курса използва следната формулировка
Чл. 6. Официалният валутен курс на лева към еврото е неотменимо фиксираният валутен курс на лева към еврото, определен в Регламент (EО) № 2866/98 на Съвета от 31 декември 1998 г. относно валутните курсове към еврото на валутите на държавите-членки, които приемат еврото (ОВ, L 359/1 от 31 декември 1998 г.).

Припомняме, че само преди дни служебният министър на финансите коментира, че била възможна промяна на курса лев – евро. Управляващата политическа класа отдавна не държи на фиксирания курс от 1.95583 лв. за 1 евро. Припомняме как ГЕРБ тайно прокара „гъвкаво решение“ за курса в закона за БНБ през януари 2020 г. Очевидно най-важното за правителствата, управлявали в последните години, е как да приспят общественото мнение по въпроса.

Тази промяна в курса, подкрепена със закон, ще е поредното и безпощадно ограбване на българските граждани и стопяване на спестяванията им.

Свидетели сме на пълно пренебрегване на базисни принципи на демокрацията и на това, че за пореден път едно неизбрано, а назначено правителство, поставя под съмнение финансовата ни стабилност. Припомняме, че служебното правителство на Асен Василев, отново назначено от президента, с решението си също придвижи страната ни по-близо до еврозоната.

Очевидно е, че някой задкулисно нарушава макроикономическата рамка от последните 25 години и консенсуса за стабилността на валутния курс и валутния борд.

В проектозакона има и десетки други тревожни текстове. Той не предвижда конкретни и надеждни мерки за защита на потребителите от спекула, свързана с повишаване на цените при въвеждане на еврото. За сметка на това обаче, предвижда се с въвеждане на еврото да се променят всички трудови договори в страната. Смяна на лева с евро ще наложи хиляди, вероятно милиони, промени и вписвания в Търговския регистър. Ще се изисква повсеместно преизчисляване на капитала на търговските дружества и преизчисляване на притежаваните дялове и акции от левова стойност в евро, с възможно закръгляване и промяна в стойностите. Това са само няколко бегли примера. Нека всеки прочете и се замисли за хаоса и допълнителните разходи, които очакват милионите български граждани и фирми.

В името на прозрачност и за да предизвикаме реална дискусия, нека всички българи да видят какво ни очаква. Тук сега публикуваме скандалния (и много опасен!) документ.

Настояваме работата по този закон незабавно да бъде преустановена и да се проведе реална публична дискусия, а не скрити обсъждания по министерства и ведомства. Българска народна банка да вземе отношение по въпроса за запазване на българския лев и на фиксирания курс от 1.95583 лв за едно евро. Миналата седмица БНБ вече определи действията на Министерството на финансите като безотговорни и некомпетентни. Същата оценка ли е валидна сега?

„Възраждане“ продължава да провежда подписка за свикване на референдум и такъв ще има, за да се произнесе българският народ, а не неизбрано, а назначено правителство да взима решения вместо българските граждани.

Българските граждани могат да дадат доверието си на „Възраждане“ с номер 3 в бюлетината! Избери свободата! Възраждане е с номер 3 в бюлетината! Купуването и продаването на гласове е престъпление!

*Публикуваният материал е предоставен от пресцентъра на ПП „Възраждане“, във връзка с изборите за 49 Народно събрание, съгласно сключен договор за рекламно – информационно обслужване. ПП „Възраждане“ е под номер 3 в интегралната бюлетина. Купуването и продаването на гласове е престъпление.*

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица