

Новини
Електрическите тротинетки: Правила и съвети за безопасна мобилност
Правилата са регламентирани за Ваша безопасност и за тази на другите участници в движението. Бъдете отговорни!
Законът за движение по пътищата регламентира правилата за движение на електрическите тротинетки, които все повече навлизат в ежедневния живот като участници в движението по пътищата.
Съгласно Чл. 80а Закона за движение по пътищата:
Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“;
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години – само по велосипедни алеи.
САНКЦИИ:
С глоба в размер на 10 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не ползва светлоотразителни елементи в облеклото си в тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. не носи каска, ако е на възраст до 18 години.
С глоба в размер на 50 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не се движи по велоалеите, когато има такива, а когато няма – не се движи най – вдясно на пътното платно;
2. при намалена видимост или през нощта управлява индивидуално електрическо превозно без да е включил светлините;
3. управлява индивидуално електрическо превозно с неизправна спирачна система;
4. се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост на движение е над 50 км/ч, когато няма велоалея;
5. се движи в зони, забранени за влизане на велосипеди;
6. се движи в BUS лента;
7. развива скорост над 25 км/ч;
8. превозва други лица;
9. се движи успоредно с друго индивидуално електрическо превозно или двуколесно пътно превозно средство;
10. управлява индивидуално електрическо превозно без ръце;
11. движи се в непосредствена близост до друго ППС или се държи за него;
12. превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на индивидуалното електрическо превозно или създават опасност за другите участници в движението;
13. управлява индивидуално електрическо превозно по тротоари;
14. управлява индивидуално електрическо превозно извън велоалеите, ако е на възраст под 16 години;
15. управлява индивидуално електрическо превозно, ако е на възраст под 14 години.
§6 т.18б от ЗДВП: „Индивидуално електрическо превозно средство“ е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или със място за сядане с височина на точка R (референтна точка на седене), ненадвишаваща 540 mm, когато превозното средство е с не повече от две колела или с височина на точка R, ненадвишаваща 400 mm, когато превозното средство е с три или повече колела, със собствена маса до 50 kg. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.
Използвайте винаги предпазна каска, когато управлявате електрическа тротинетка или велосипед – това може да спаси Вашия живот!

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Новини
Валери Божинов стана спортен директор в Севлиево


*Снимка: Gong.bg
Бившият голмайстор Валери Божинов започна нов етап от кариерата си, като пое ролята на спортен директор в новака във Втора лига – Севлиево.
Той ще работи рамо до рамо със своя втори баща Сашо Ангелов, който е старши треньор на тима, съобщава „Блиц“.
39-годишният Божинов нееднократно е подчертавал желанието си да остане във футбола след края на активната си кариера.
Той вече има опит като помощник-треньор в Септември (София) и Добруджа (Добрич), а сега ще има ключова роля в структурите на Севлиево. Цялата статия можете да прочетете оттук.


Икономика
Фирма „ЕМКБ“ АД набира работници

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.
Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.
За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.
Култура
Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие


Музей „Етър“ проведе практически семинар, на тема: „Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие.

Опит и вдъхновение от Чешката република“ Лектор на семинара беше д-р Ева Куминкова, главен асистент в катедрата по Европейска Етнология в Масариковия университет в Бърно.

Чрез теоретична част, казуси и групови занимания музейните специалисти преразгледаха традиционната роля на музеите в документирането, опазването и представянето на живото наследство.

Обсъдиха идеята за музеите като културни посредници, свързващи различни публики в областта на културното наследство, и като социални пространства, отговарящи на потребностите на местните общности. Запознаха се с конкретни примери за това как живото наследство е интегрирано в дейността на музеите в Чешката република.

Освен екипа на музей „Етър“, в семинара взеха участие музейни специалисти от РИМ – Габрово, Музей „Дом на хумора и сатирата“, ИМ – Севлиево, ИМ – Дряново, Специализиран музей за резбарско и зографско изкуство – Трявна, ИМ – „Искра“ – Казанлък.


-
Новинипреди 7 дни
Празнуваме 140 години от Съединението на България!
-
Новинипреди 7 дни
Габрово и Севлиево се изправят на футболния терен за дерби
-
Икономикапреди 4 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Икономикапреди 4 дни
Реч за състоянието на Съюза
-
Любопитнопреди 4 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour завладя Севлиево
-
Културапреди 4 дни
„Вечери на изпятата поезия“ в Габрово
-
Културапреди 4 дни
Унгарка спечели „Сребърна хлопка“ от Панаира на занаятите
-
Културапреди 3 дни
Излезе най-новото издание на Исторически музей – Дряново