Свържи се с нас

Новини

Електрическите тротинетки: Правила и съвети за безопасна мобилност

Published

on

Правилата са регламентирани за Ваша безопасност и за тази на другите участници в движението. Бъдете отговорни!

Законът за движение по пътищата регламентира правилата за движение на електрическите тротинетки, които все повече навлизат в ежедневния живот като участници в движението по пътищата.

Съгласно Чл. 80а Закона за движение по пътищата:

Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.

На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“;
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години – само по велосипедни алеи.

САНКЦИИ:
С глоба в размер на 10 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не ползва светлоотразителни елементи в облеклото си в тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. не носи каска, ако е на възраст до 18 години.

С глоба в размер на 50 лв. се наказва водач на индивидуално електрическо превозно средство, който:
1. не се движи по велоалеите, когато има такива, а когато няма – не се движи най – вдясно на пътното платно;
2. при намалена видимост или през нощта управлява индивидуално електрическо превозно без да е включил светлините;
3. управлява индивидуално електрическо превозно с неизправна спирачна система;
4. се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост на движение е над 50 км/ч, когато няма велоалея;
5. се движи в зони, забранени за влизане на велосипеди;
6. се движи в BUS лента;
7. развива скорост над 25 км/ч;
8. превозва други лица;
9. се движи успоредно с друго индивидуално електрическо превозно или двуколесно пътно превозно средство;
10. управлява индивидуално електрическо превозно без ръце;
11. движи се в непосредствена близост до друго ППС или се държи за него;
12. превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на индивидуалното електрическо превозно или създават опасност за другите участници в движението;
13. управлява индивидуално електрическо превозно по тротоари;
14. управлява индивидуално електрическо превозно извън велоалеите, ако е на възраст под 16 години;
15. управлява индивидуално електрическо превозно, ако е на възраст под 14 години.

§6 т.18б от ЗДВП: „Индивидуално електрическо превозно средство“ е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или със място за сядане с височина на точка R (референтна точка на седене), ненадвишаваща 540 mm, когато превозното средство е с не повече от две колела или с височина на точка R, ненадвишаваща 400 mm, когато превозното средство е с три или повече колела, със собствена маса до 50 kg. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.

Използвайте винаги предпазна каска, когато управлявате електрическа тротинетка или велосипед – това може да спаси Вашия живот!

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Валери Божинов стана спортен директор в Севлиево

Published

on

*Снимка: Gong.bg

Бившият голмайстор Валери Божинов започна нов етап от кариерата си, като пое ролята на спортен директор в новака във Втора лига – Севлиево.

Той ще работи рамо до рамо със своя втори баща Сашо Ангелов, който е старши треньор на тима, съобщава „Блиц“.

39-годишният Божинов нееднократно е подчертавал желанието си да остане във футбола след края на активната си кариера.

Той вече има опит като помощник-треньор в Септември (София) и Добруджа (Добрич), а сега ще има ключова роля в структурите на Севлиево. Цялата статия можете да прочетете оттук.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД набира работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Култура

Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие

Published

on

Музей „Етър“ проведе практически семинар, на тема: „Музеите и живото наследство – нови пътища за развитие.

Опит и вдъхновение от Чешката република“ Лектор на семинара беше д-р Ева Куминкова, главен асистент в катедрата по Европейска Етнология в Масариковия университет в Бърно.

Чрез теоретична част, казуси и групови занимания музейните специалисти преразгледаха традиционната роля на музеите в документирането, опазването и представянето на живото наследство.

Обсъдиха идеята за музеите като културни посредници, свързващи различни публики в областта на културното наследство, и като социални пространства, отговарящи на потребностите на местните общности. Запознаха се с конкретни примери за това как живото наследство е интегрирано в дейността на музеите в Чешката република.

Освен екипа на музей „Етър“, в семинара взеха участие музейни специалисти от РИМ – Габрово, Музей „Дом на хумора и сатирата“, ИМ – Севлиево, ИМ – Дряново, Специализиран музей за резбарско и зографско изкуство – Трявна, ИМ – „Искра“ – Казанлък.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица