Свържи се с нас

Икономика

Наближава финалът на „Габрово Хакатон“

Published

on

Две седмици преди края на „Габрово Хакатон“ (GabrovoHackathon) участниците са на финалната права за подготовка на своите мобилни приложения, които ще бъдат представени пред публика и жури на 12 септември от 10.00 часа в зала „Възраждане“.

Напълно сформирано вече е и 7-членното жури, което ще оценява предложенията по предварително изготвени критерии.

Община Габрово представи неговия състав:

Таня Христова – Кмет на Община Габрово, която вече трети мандат работи в партньорство с бизнеса и образованието за по-благоприятни условия и подкрепа за развитие на Габрово като привлекателно място за бизнес, живот и реализация. Част от тези усилия е и инициативата Gabrovo Innovation Camp, чието пето издание е #GabrovoHackathon.

Светлин Наков – софтуерен инженер, ръководител на софтуерни и ИТ проекти, преподавател по информационни технологии, програмиране и разработка на софтуер, ИТ консултант, предприемач и разработчик на уеб, мобилни, настолни и сървърни приложения, вдъхновител на хиляди млади хора по пътя им към професията „софтуерен инженер“.

Зорница Дженкова – учител по информатика и информационни технологии в ПМГ “Акад. Иван Гюзелев” и ръководител на отбори в Националните състезания по информатика и информационни технологии. Автор на ръководство за начална подготовка по информатика за олимпиади и състезания. Съавтор в изданията „Програмиране за всички: Scratch за начинаещи“ и учебник по Информационни технологии за 5 клас.

Владимир Тодоров – съдружник в софтуерна фирма Grafixoft с над 20-годишна история и 100 човека персонал и един от собствениците на фирма „Сиентиа“ АД – сертифицирана за проекта си „Софтуерен инженеринг в Габрово“, със сертификат за инвеститор клас „А“.

Леона Асланова – експерт и консултант по иновации, с над 15-годишен професионален опит, основател на Innovation Starter, първата специализирана агенция за иновации в България, на форума за иновации Innovation Explorer и на Академия за иновации (най-голямото публично-частно образователно партньорство у нас, отличено с редица награди за образователен проект), съвместно с водещите университети в България.

Мартин Заимов – изпълнителен директор и председател на борда на директорите на Регионален фонд за градско развитие, ръководител на българския валутен борд от 1997 г. до 2003 г. с голям личен принос за финансовата стабилизация на страната, след кризата от 1996 г. и дългогодишен опит в управлението на инвестиции в дялове на малки компании и в недвижими имоти.

Васил Георгиев – Роден в Габрово. Завършил СА „Димитър А. Ценов“, гр. Свищов, специалност „Маркетинг“. Към настоящия момент работи в отдел „Проекти и икономическо развитие“, Община Габрово. Притежава над 10 години опит в областта на UI/UX дизайна; Full stack web/app development; Linux server administration.

Шестте отбора финалисти в състезанието: ЕкоКултура, Komitet.bg, Kelvin, GuardNet, GabrovoIsTheBest и CultureSquad ще се борят за голямата награда от 10 000 лева, осигурена от Община Габрово и габровските фирми Сиентиа АД, Графиксофт ООД и Стемо ООД.

Отборът, класиран на второ място в състезанието ще получи наградата на Андрей Новаков – посещение на Европейския парламент, а третият ще има възможност да се наслади на уикенд в Боженци, осигурен от МАИР „Боженци“.

За останалите три отбора са подготвени комбинирани билети за посещение на туристически обекти в Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица