Свържи се с нас

Новини

С винено-кулинарните дестинации популяризираме вътрешността на страната

С винено-кулинарните дестинации популяризираме вътрешността на страната и удължаваме активните сезони. Проектът бе обсъден с местната власт и бизнеса на кръгла маса в Габрово

Published

on

снимка: Министерство на туризма

С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации популяризираме вътрешността на страната пред туристите. Той ще допринесе и за разширяване крилата на сезона и привличане на повече посетители извън активните месеци за пътувания. Това заяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева на кръгла маса, която се проведе в Габрово днес.

През месеците април и май 2018 г. чуждестранните туристически посещения у нас са повече от 1,24 млн., като се отчита нарастване от 11,5 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Данните за крилата на сезона са доказателство, че последователната политика и инициативите на министерството, сред които е и проектът за винените дестинации, дават резултат, коментира зам.-министър Георгиева.

От името на министър Николина Ангелкова тя заяви, че за министерството е важно съвместно с бранша и местните власти да финализираме проекта, за да бъде той в тяхна помощ при популяризиране на туристическите обекти и земеделските продукти в регионите.

Във форума участваха областният управител на Габрово Невена Петкова, която приветства идеята кръглата маса да е в Габрово, областният управител на Велико Търново проф. д-р Любомира Попова, която покани двете министерства за следващ форум, зам.-кметът на Габрово Нела Рачевиц, инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното, и Малин Бистрин, представител на Министерството на туризма. Основен акцент на дискусията бяха две от дестинациите – „Източна Тракия“ и „Стари столици“. Инициативата е част от проекта „Сподели България“, който се разработва съвместно от Министерството на туризма и Министерството на земеделието, храните и горите.

12-те винено-кулинарни дестинации са на територията на цялата страна. В тях са включени над 50 общини и над 100 туристически обекта. Дестинация „Източна Тракия“ обхваща общините Стара Загора, Сливен, Ямбол и Карнобат и 8 емблематични туристически обекта в региона, сред които Неолитни жилища – Стара Загора, Карановска могила, Парк Сините камъни, Скален феномен Халката, Жеравна, Котел, Водопад Скока – Медвен и Крепост Маркели.

Другата дестинация, върху която бе фокусът днес, е една от най-дългите в проекта, преминавайки през 7 общини. Това е „Стари столици“, в която влизат Велико Търново, Горна Оряховица, Шумен, Търговище, Плиска, Велики Преслав, Габрово. В нея са включени и 13 туристически обекта – историческите хълмове Царевец и Трапезица, Арбанаси, Хотнишка екопътека, Еменска екопътека, Даскалоливницата – Елена, Славейковото училище – Търговище, Шуменска крепост, Мадарският конник, Осмарски скални манастири, Ханкрумски скални манастири, Плиска, Велики Преслав и Никополис ад Иструм.

снимка: Министерство на туризма

Нашите планове са окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени през есента на тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства, обясни зам.-министър Георгиева.

Предвиждаме припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа над 500 туристически обекта и се използва от повече от 17 хил. потребители. Планира се утвърдените от бизнеса и местните общности дестинации да бъдат включени и в Годишната програма за Национална туристическа реклама през следващата година.

Прогнозата на министерството е ръстът на туристите през лятото да е около 5 на сто спрямо миналата година, когато у нас чуждестранните гости бяха 5,3 млн., каза още зам.-министър Георгиева. Резултатите за шестте месеца на 2018 г. също са изключително позитивни. Над 3,6 млн. чуждестранни туристи са избрали дестинация България, което е ръст от 8,9% спрямо периода януари-юни 2017 г.

Данните показват, че сме на прав път в популяризирането на страната и утвърждаването й като туристическа дестинация в четири сезона. Трябва да търсим все по-иновативни продукти, с които да допълваме гамата на предлаганите услуги, посочи зам.-министър Георгиева. Тя обясни, че точно инициативата за 12 винено-кулинарни дестинации може да бъдат в помощ и за развитието и популяризирането на така наречения бавен (слоу) туризъм. Неговата концепция е свързана именно със запазване на традициите и културата, като се наблегне на местната храна и на регионалните обичаи. Те биха помогнали на туристите да се информират за характерните вина и храни в дадените райони. У нас все още това е малко разпространен вид туризъм, но в редица европейски страни е много широко разработен.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Подписаха договора за ремонт на бившето училище Радион Умников

Published

on

Кметът на Габрово Таня Христова и управителят на „Вертикал 90“ ЕООД Симеон Кръстев подписаха договор за ремонт и преустройство на сградата на бившето училище „Радион Умников“, информираха от общинската администрация. Емблематичната сграда ще се превърне в Център за дигитални умения и иновации.

Кметът Таня Христова подчерта, че обектът е знаков за развитието на града и за изпълнението на волята на дарителя, а ремонтът трябва да бъде изпълнен качествено и в срок.

От своя страна Симеон Кръстев заяви, че не очаква пречки при изпълнението на проекта. Центърът ще предлага модерна образователна среда с учебни зали, лаборатории, зона „Роботика“ с LEGO® Education, както и пространства за иновации, обучения и събития.

Зареди още

Новини

ПТГ „Д-р Никола Василиади“ откри новата си спортна зала „Арена Механо“

Published

on

Днес, 19 декември, в деня на патронния си празник, Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово, тържествено откри новата си спортна зала „Арена Механо“.

Събитието съвпадна с честването на 130-годишния юбилей на гимназията и се превърна в израз на приемственост между традициите, постиженията и стремежа към развитие.

Официалната церемония започна с ритуал по издигане на националния флаг, поднасяне на венец пред паметника на д-р Василиади и водосвет за здраве и успех.

Лентата на новата зала бе прерязана от кмета на Габрово Таня Христова, председателя на Общинския съвет Климент Кунев, областния управител Мария Башева, директора на гимназията Корнелия Мотова и Юлия Влаева, РУО – Габрово.

В рамките на събитието бяха представени спортните отбори на училището – по футбол, хандбал, волейбол, баскетбол, крикет и боче, които успешно защитават името на гимназията и Габрово на различни състезания.

По повод юбилея Община Габрово връчи на ПТГ „Д-р Никола Василиади“ Юбилейна грамота за значим принос към развитието на техническото образование, професионализма и връзката между образование, бизнес и общество.

В приветствието си областният управител Мария Башева подчерта, че новата „Арена Механо“ е модерно място не само за спорт, но и за изграждане на характери чрез труд, дисциплина и постоянство.

Кметът Таня Христова изтъкна, че 130-годишната история на гимназията е пример за устойчивост и отдаденост на знанието, а новата спортна зала е „пространство, което ще вдъхновява младите хора да се развиват, да спортуват и да мечтаят“.

Зареди още

Икономика

НАП публикува подкаст епизоди за приемането на еврото

Published

on

С поредица от подкаст епизоди Националната агенция за приходите (НАП) разяснява подробности около приемането на еврото като официална валута в България. Целта е чрез достъпно поднесено видео съдържание гражданите и бизнесът да се запознаят с изискванията, свързани с използването на единната европейска валута, декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски, посочват от НАП.

В единия от подкаст епизодите експерти на приходната агенция предоставят важна и полезна за бизнеса информация относно отчитането на продажби и сторно операции, както и фактури и известия към фактури, приключване на касови апарати на 31.12.2025 г. и работа в евро. Той е достъпен в YouTube канала на НАП: https://www.youtube.com/watch?v=BpsR7q8neKs&t=102s, както и в каналите на Агенцията в Инстаграм: https://www.instagram.com/p/DRxXvl9gHYj/ и TikTok: https://www.tiktok.com/@nationalrevenueagency/video/7578878570706095382?lang=en.

Друга тема, която е засегната в подкаст епизод, е свързана с данъчните и осигурителните декларации след 01.01.2026 г. След тази дата в НАП ще се подават, както декларации за данъчни и осигурителни периоди отпреди въвеждането на еврото в България, така и декларации за текущи периоди – т.е. за периоди през 2026 г.

Подкастът е достъпен на адрес: https://www.youtube.com/watch?v=lQFi5VhPIVY, както и в Инстаграм и TikTok. В третия от публикуваните подкаст епизоди се дават подробности и за двойното обращение на лева и евро, съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България, както и за контролните дейности на Националната агенция за приходите.

Подкастът може да бъде видян на: https://www.youtube.com/watch?v=rDIBIBfDhsc&t=5s, както и в Инстаграм и TikTok. През следващите седмици предстои публикуването на епизоди с информация и за това в каква валута ще се плащат актовете по контролни производства след въвеждане на еврото и как ще става счетоводното отчитане след 1 януари 2026 г.

Подкаст епизод ще бъде посветен и на темата за електронен трудов запис, в каква валута ще се вписват заплатите ни, трябва ли работодателите да подават допълнителна информация в НАП след 1 януари 2026 г.; Декларирането на доходи от платформи за краткосрочно отдаване под наем в условията на новата валута, както и подаване на декларации за стар период, плащане на данъци след 01.01.2026 г., регистрация по ЗДДС също намира място във видео съдържанието.

Плащането на просрочени задължения след 01.01.2026 г. и възстановяване на недължимо платени или събрани суми за публични вземания, е друга от темите в YouTube канала на Агенцията. Повече информация може да намерите в сайта на НАП, каналите на приходната агенция в YouTube и Rakuten Viber,  страниците във Facebook, Twitter (Х) и LinkedIn.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица