Свържи се с нас

Икономика

Покана за участие в конкурс за избор на обслужваща банка

Published

on

„Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово, ул. „Брянска” 29

П О К А НА

За участие в конкурс за избор на обслужваща банка на

„Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово

            На основание чл. 13б (1) от параграф 1 на Постановление № 127 от 27 май 2013г. на Министерски съвет за допълнение на Правилника за реда за упражняване правата на държавата в търговските дружества с държавно участие в капитала и Писмо №26-00-61/07.06.2013г. на Министерство на икономиката и енергетиката, във връзка Правила за избор на изпълнител за предоставяне на финансови услуги от кредитни или финансови институции, публикувани в ДВ бр. 49/04.06.2013г., ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово приема оферти за избор на изпълнител за предоставяне на финансови услуги.

            Офертите за участие в конкурса за избор на обслужваща банка на ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово е необходимо да съдържат:

  1. Видове и характеристики на финансовите услуги.

1.2.      Свободни парични средства – депозити, разполагаеми средства, които е възможно да бъдат пласирани по депозитни или други банкови сметки;

1.3.       Платежни и свързани услуги, в т.ч. управление на разплащателни и други сметки, инкасо и др.

1.4.       Финансиране – оборотни, инвестиционни и други кредити, гаранции и др.

1.5.   Сделки с финансови инструменти по чл. 3, т.2 от Закона за пазарите на финансови инструменти, включително валутни сделки, операции за хеджиране на риска и др.

        2.   Критерии и подходи за формиране и присвояване на оценка.

2.1.       Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната оферта.

2.2.     Икономически най-изгодната оферта се определя въз основа на комплекса оценка на офертата съгласно два вида показатели – неколичествени и количествени, с фиксирани относителни тегла, както следва:

2.2.1.  Неколичествени показатели с обща относителна тежест в крайната оценка в размер 40 на сто:

а) Надеждност на платформа за интернет банкиране, срок за обслужване на плащанията, развитие на клонова мрежа;

б) Други.

2.2.2.   Количествени показатели с обща относителна тежест в крайната оценка в размер 60 на сто.

а) За групата финансови услуги „Свободни парични средства – депозити” – предложени лихвени условия (лихвен %, такси, комисионни и др.), срочност, обем, валута, условия при предсрочно прекратяване и др.;

б) За групата финансови услуги „Платежни и свързани услуги” – такси и комисионни при осъществяването на различните разплащания (местни и международни, инкасо услуги и др.), лихвени условия и др.;

в) За групата финансови услуги „Финансиране” – лихвени условия, срочност, такси и комисионни, вид и размер на обезпечение, предвидени санкции и др.;

г) За групата финансови услуги „Сделки с финансови инструменти” лихвени условия, такси, комисионни и др.;

д) Други.

2.3. При избор на кредитна или финансова институция за предоставяне на финансовите услуги, посочени в точка 1, се прилагат показателите и относителната им тежест, посочени в точка 2.2.

2.4. Конкретните показатели за избор на кредитна или финансова институция се определят от дружеството, като същите могат да се разглеждат за видовете финансови услуги в пакет и поотделно в зависимост от потребностите.

2.5. При количествените показатели за основен показател следва да се счита цената на предоставената услуга (лихвени условия, такси и комисионни) с оглед постигането на конкретен финансов ефект.

2.6. При формиране оценката на не количествените показатели относителната тежест може да бъде разпределена поравно между показателите. Възможно е при отчитане спецификата на финансовата услуга да бъде избран и друг подход за разпределяне на относителната тежест въз основа на мотивиране решение.

2.7. При формиране оценката на количествените показатели ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово ще изготви анализ, обхващащ времеви период, не по-кратък от една предходна година. На база на този анализ ще бъдат уточнени приходите и разходите на дружеството, свързани с финансови услуги. Тяхната сума формира общият обем или размер на потенциалното взаимоотношение с институцията, който служи за калкулиране теглото на отделните видове услуги в рамките на цялостния обем на взаимоотношенията с институцията.

2.8. При определянето на общия обем на взаимоотношения с обслужващата институция – кандидат, ще се отчетат очакванията за бъдещото ползване на финансови услуги.

2.9. Целта на анализа по точка 2.7. е да подпомогне ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово да определи значимостта на гореописаните количествени показатели в контекста на неговите специфични дейности, съответно да определи относителните тежести за различните фактори, които оказват влияние върху финансовите му приходи и разходи.

3. Правила за концентрация.

ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово не попада в приложното поле на правила за концентрация.

Оферти за участие в конкурс за избор на обслужваща банка на ТД „Плод-зеленчук” ЕООД, гр. Габрово се подават на адрес – гр. Габрово, пощенски клон № 2, кутия № 16 или в стая №2 на административната сграда на дружеството – гр. Габрово, ул. „Брянска” №29.

Офертите се подават в запечатан непрозрачен плик. Краен срок за подаване на офертите –  02.08.2013 г. – 16:00 часа.

При неявяване на необходимия брой кандидати ще се проведе повторен конкурс.

Телефон за контакти:
066/805553
066/805436
www.plod-zelenchuk.com

 

                                                                                  Управител:

                                                                                                      /Цв. Тодоров/

Икономика

Априлци все по-близо до лифт към връх Марагидик

Published

on

Априлци направи още една решителна крачка към сбъдването на дългогодишна своя мечта – изграждането на туристически лифт до връх Марагидик. Днес, 19 август, кметът Тихомир Кукленски посрещна министъра на туризма Мирослав Боршош, за да обсъди бъдещето на туризма в региона.

На срещата присъстваха още представители на общината, местни хотелиери и собственици на къщи за гости, а централна тема бе именно проектът за модерно съоръжение, което може да промени из основи достъпността до Балкана. Още с пристигането си министърът остана впечатлен от природата на района. Гледайки кадри от Априлци през четирите сезона, той възкликна с усмивка: „Това изкуствен интелект ли е?! Много е красиво!“

Думите му зададоха тон на разговора, който бързо изведе на преден план основния проблем – трудният достъп до планината. „Колкото е по-ненаселена една планина, толкова по-опасна е“, отбеляза Боршош и подчерта, че целта е Балканът да бъде отворен за повече хора, а не затворен.

Министърът акцентира и върху екологичните ползи – просеките могат да играят ролята на противопожарна защита, а изкуственият сняг да подпомага напояването на почвата. Той сравни българската практика с европейската, като отбеляза: „Само 250 километра писти има в България!? Германия и Австрия имат 10 000 километра, а не съм чул да има екологичен проблем.“

В изказването си Боршош подчерта, че Априлци вече разполага със стабилна леглова база, но за да се превърне в истински туристически център, му е необходима инфраструктура. В този смисъл лифтът до Марагидик може да се окаже ключов – да превърне региона в достъпен, четирисезонен курорт, отворен за семейства, възрастни, любители на планинското колоездене и всички, които търсят близост до природата.

Не по-малко важно е и наличието на широка обществена подкрепа за проекта. „Виждам като напълно реално Априлци да развива четирисезонен туризъм“, каза министърът, добавяйки: „Поемаме ангажимент към региона, защото сте много упорити и си преследвате целите.“

Така проектът за лифт Марагидик се очерта не просто като инфраструктурна инициатива, а като кауза – да се отвори Балканът за всички поколения, да се задържат младите хора в региона и да се даде на възрастните надежда и достъп до планината, която обичат.

„Априлци вече гледа напред с нова увереност. Балканът е висок, но не трябва да бъде бариера. Лифтът е шанс върховете да станат достижими за всички“, заяви кметът Тихомир Кукенски.

Зареди още

Икономика

Приемат документи за фотоволтаици и енергийна ефективност за бизнеса

Published

on

Започна приема на документи за финансиране до 100 000 лв. за фотоволтаици и енергийна ефективност за бизнеса.

Микро, малки и средни предприятия могат да се възползват от възможността да получат безвъзмездна финансова помощ между 30 000 и 100 000 лв. по процедура BG16RFPR001-2.004 – част от Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ (ПКИП) 2021–2027 г.

Процедурата цели да подпомогне над 1 200 български фирми при преминаването към по-устойчив и енергийно ефективен модел на работа. Общият бюджет възлиза на 126 млн. лв., като финансирането покрива до 65% от стойността на проекта.

Срокове за кандидатстване
Приемът на проектни предложения започна на 11 юли 2025 г., а крайният срок за подаване на документи е 13 октомври 2025 г. до 16:30 ч. Препоръчително е фирмите да не изчакват последния момент, тъй като при изчерпване на бюджета, процедурата може да бъде прекратена предсрочно.

Какво се финансира?

  • изграждане на фотоволтаични системи за собствено потребление;
  • батерии за съхранение на енергия;
  • енергийно ефективни машини и съоръжения;
  • подмяна на остаряло осветление с LED и интелигентни системи;
  • разходи по проектиране, монтаж и пускане в експлоатация.

Кой може да кандидатства?
Допустими са предприятия, които:

  • са регистрирани преди 31.12.2021 г.;
  • имат минимален оборот за 2023 г. – 100 000 лв. (микро), 300 000 лв. (малки), 1 000 000 лв. (средни);
  • извършват дейност в допустимите сектори по КИД-2008.

Габрово – сред приоритетните райони
Габрово попада в списъка с приоритетни области, определени по програмата. Това означава, че фирмите със седалище в региона, които реализират проекта си тук, получават максималните 5 допълнителни точки при оценка. Дори и фирми от други региони, които инвестират на територията на област Габрово, получават 4 точки – реално предимство в конкурентна процедура.

Интересът в региона е осезаем – все повече компании търсят решения за енергийна независимост, устойчивост и по-ниски разходи за електроенергия. Една добре проектирана фотоволтаична система с батерия се изплаща средно за 3–4 години, като работи ефективно над две десетилетия.

Интер Пауър – доверен партньор за вашия проект
Фирма Интер Пауър, е с дългогодишен опит в изграждането на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти.

Екипът предлага цялостна подкрепа на предприятията в процеса на кандидатстване:  Проверка на допустимост по програмата;  Изготвяне на индивидуално предложение и точкова оценка;  Подготовка и оформяне на пълния набор документи за кандидатстване;  Проектиране, доставка и монтаж на фотоволтаична система;  Съдействие с техническата и проектна документация;

Интер Пауър предлага безплатна първоначална консултация, включваща оценка по критериите на програмата, за да се определи шансът Ви за одобрение.

Фирмата предлага и индивидуални решения за физически лица – съобразени с енергийните нужди на всяко домакинство, с гъвкави схеми на плащане и възможности за бъдещо финансиране по национални програми.

За повече информация относно програмата, кандидатстването и условията, свържете се с Интер Пауър на e-mail: r.peykova@inter-power.eu или на тел. 0877 801 815.

Зареди още

Икономика

ВАИКАР търси механик за Пътна помощ

Published

on

🚗 Фирма ВАИКАР търси мотивиран и енергичен млад мъж (20–25 г.), който иска да се обучи за механик на Пътна помощ и има желание да работи именно тази професия!

📌 Задължително изискване: шофьорска книжка категория C (предимство е категория C+E).

🎯 Предлагаме обучение, сигурна работа и най-ценното – реален опит, предаден от професионалисти.

📞 Свържи се с нас: 0890 305005 – обади се още днес и започни своето развитие!

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица