Свържи се с нас

Икономика

Негативни тенденции – част 3

Published

on

/продължение/…

Износът за Русия и Сърбия бележи ръст съответно с 53.1 и 50.6%, за Република Македония – с 36.5%, а този за САЩ ръстът му е едва 9.8%. Друга силно негативна тенденция у нас е намаленото потребителско търсене у нас, което е спаднало между 10 и 20 %. От една страна причина за него е инфлацията, в т.ч на горивата, хранителните продукти и най-вече хляба, цигарите и т.н. Поскъпването у нас на годишна база е 4,6% до ноември, но цените от т.нар. малка потребителска кошница, според изследване, правено от националната телевизия БТВ е около 20 %.

Някои български министри засега се държат като обикновени лобисти. Пример в това отношение е, земеделският ни министър, чиито алогични постъпки доведоха до 20 и дори до 30% нарастване на цените на някои храни. Кампании като въвеждането на стандарта “Стара планина” в производството на колбаси и БДС за млечните продукти на пръв поглед за хората е позитивна мярка, но това доведе до вдигането на цените им, при запазване на почти същото качество на местните и млечни продукти. Тези стандарти бяха използвани за кампания в полза на една фирма срещу други фирми, като набедяването на няколко фирми при скандала със соята, от който нищо не излезе, но е имало обаждания в офисите им, че няма да имат достъп до еврофондовете, а и други форми на натиск.

Цената на дребно на хляба понастоящем в средата на януари е 1,30 лв. за 1 килограм при цена пшеницата 360 лв. за 1 тон, докато през 2007 г. при цена на житото 480 лв. за тон, цената на хляба бе 1,20 лв. за килограм. Потребителите обаче плащат по-висока цена на насъщния и за това, че от 01.01.2011 г. обаче зърнопроизподителите се осигуряват вместо на 240 лв. на 720 лв., а акцизът на горивата не им се възстановява, независимо че е налице разрешение на ЕК за това. Незащитените права на собственост и широко разпространената корупция „задушават” икономическата свобода в България, макар страната ни да отбелязва известен напредък на фона на картината в световен мащаб.

България се нарежда на 60-то място по икономическа свобода в света с резултат 64,9 пункта, което ни определя като „умерено свободни”, показва Индексът на икономическата свобода 2010, измерван от фондация „Херитидж” и финансовия вестник „Уолстрийт Джърнъл”. Според експерти от Института за пазарна икономика (ИПИ) това развитие обаче не отчита случилото се през втората половина на 2010 г., в това число направената ревизия на бюджета, тъй като в Индекс 2010 се използват данни от края на 2009 и началото на 2010 г.

/следва продължение/…

Йосив Аврамов

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица