Свържи се с нас

Икономика

Досега доходите на земеделските и тютюнопроизводителите се декларираха, но бяха необлагаеми

Published

on

Във връзка със зачестилите запитвания от граждани за новостите около изплащането на дължимите към фиска данъци от  земеделските производители от офиса на НАП – Габрово правят следните уточнения. Досега доходите на земеделските и тютюнопроизводителите се декларираха, но бяха необлагаеми.

От тази година регистрираните земеделски и тютюнопроизводители ще плащат данък върху доходите и субсидиите, получени през 2010 г. Преди да определят дължимите данъци обаче, тези от тях, които са регистрирани като физически лица, ще могат да приспаднат 60% нормативно признати разходи. Що се отнася до облекченията на регистрираните като еднолични търговци земеделски и тютюнопроизводители, все още се чака решението на Европейската комисия (ЕК) за съвместимост с правилата в областта на държавните помощи. Ако до 31 март 2010 г. ЕК постанови положително решение, на тези селскостопански производители ще се преотстъпва до 60% от данъка върху годишната данъчна основа. Това преотстъпване ще става при спазване на условията на Закона за корпоративното подоходно облагане.

Досега доходите на земеделските и тютюнопроизводителите се декларираха, но бяха необлагаеми.

В годишната данъчна декларация за 2010 г. тези доходи се отразяват, като се попълни:

Приложение № 2 – за доходите и получените субсидии през 2010 г. от едноличните търговци, които са регистрирани земеделски производители;

Приложение № 3 – за доходите и получените субсидии през 2010 г. от физическите лица, които са регистрирани земеделски производители.

Приложение № 6 за физическите лица, които не са земеделски производители и са получили субсидия, която не е използвана за извършване на стопанска дейност, а за лични нужди, трябва да декларират този доход в от годишната данъчна декларация.

По отношение на придобиването на дохода във връзка с неговото деклариране трябва да се има предвид, че доходът, а в това число и субсидията, се смятат за придобити на датата на:

1. плащането – при плащане в брой;

2. заверяване на сметката на получателя на дохода или получаване на чека – при безналично плащане.

Срокът за подаване на годишната данъчна декларация за 2010 г. е 2 май 2011 г. Дължимият данък трябва да се внесе в същия срок.

Повече информация, както и консултации за попълване на данъчните декларации, клиентите на НАП могат да получат на цената на един разговор на телефон 0700 18 700. или на място в офиса на НАП – Габрово на ул.”Радецка” №11

Как се осигуряват земеделските и тютюнопроизводителите за 2011 г.

Срокове за внасяне на осигурителни вноски : Вноските се внасят до 10 число на месеца следващ месеца за който се отнасят.(Вноските за здравно осигуряване , фонд „Пенсии“, фонд „Пенсии“ и универсален пенсионен фонд, за определени от тях периоди през календарната година, могат да внесат и авансово.)

Къде се внасят осигурителни вноски : Осигурителните вноски се внасят по съответната банкова сметка на компетентната териториална дирекция по постоянен адрес на земеделския производител.

Как се внасят осигурителни вноски : Осигурителните вноски се внасят само по банков път: чрез пощенския клон или чрез която и да е банка.

Подаване на декларации: Декларация образец № 1 се подава до 10 дни след внасяне на осигурителните вноски (или образец № 5 в случай, че са внесли авансово осигурителни вноски за: здравно осигуряване ; фонд „Пенсии“; фонд „Пенсии“ и универсален пенсионен фонд, за определени от тях периоди през календарната година). Декларацияте се подават с два приемо-предавателни протокола.

Осигурителен доход за регистрираните земеделски производители:

– минимален месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители – 240 лв.

Пример:

Осигурителни вноски при минимален месечен осигурителен доход за 2011 г. – 240 лв.:

– за родените преди 1 януари 1960г.:

1. За ДОО:

17.80% от 240 лв. = 42.72 лв.

или

21.30% от 240 лв. = 51.12 лв.

2. За здравно осигуряване :

8% от 240 лв. = 19.20 лв.

– за родените след 31 декември 1959 г.:

1. За ДОО:

12,8% от 240 лв. = 30.72 лв

или

16.30% от 24 0лв. = 39.12 лв.

2. За ДЗПО:

5% от 240 лв. = 12.00 лв.

3. За здравно осигуряване :

8% от 240 лв. = 19.20 лв.

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица