Свържи се с нас

Икономика

Фирмите ще внасят авансовия данък на своите хазяи

Published

on

За първи път през тази година фирмите и самоосигуряващите се лица, които ползват помещения под наем, ще са задължени да внасят авансовия данък върху доходите на своите хазяи. Досега задължението беше на физическите лица – наемодатели.

Сега с промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица, които влязоха в сила  през тази година, фирмите ще имат задължението да внасят авансово 10% от размера на наема, които заплащат на своите хазяи. Размерът на дължимия авансов данък се определя, като наемът се намали с 10% нормативно признати разходи и разликата  се умножи по данъчна ставка от 10 на сто.

Когато удържи авансовия данък върху дохода от наем, предприятието или самоосигуряващото се лице е задължен да издаде на своя хазяин и сметка за изплатени суми и служебна бележка за изплатените доходи и удържания данък. Данъкът, който платецът на дохода е задължен да удържа, се внася до 10-то число на месеца, следващ месец, през който  е удържан.

Физическите лицата, които са отдавали помещения под наем през изминалата 2010 г., трябва да декларират доходите си пред НАП до 2 май 2011 година. При подаването на годишната декларация наемодателите попълват приложение № 4, което е неразделна част от годишната данъчна декларация.

Тези от тях, които подадат декларацията си за доходите и внесат дължимия данък до 10 февруари 2011г., ползват 5% отстъпка. Същата отстъпка ползват и тези, които изпратят декларацията си по електронен път, подписана с електронен подпис и  внесат дължимия данък в срок до 2 май 2011 г. Ползва се една от двете отстъпки.

Най-лесният и достъпен начин за плащането на данъка е по интернет. Плащането на данъци по този начин изисква наличието на дебитна карта, регистрация в една от двете електронни системи за разплащане – еPay или еBg, както и в интернет-страницата на приходната администрация.

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

Безплатни консултации за граждани в Габрово през лятото

Published

on

Габровската търговско-промишлена палата и Центърът за подкрепа и личностно развитие (ЦПЛР) „Кариерно ориентиране-Габрово“ обявиха старта на инициатива за безплатни консултации за граждани през летните месеци.

Кариерните консултанти от Центъра за кариерно ориентиране ще приемат граждани през юли и август, два дни седмично, на адреса на Палатата: гр. Габрово, ул. „Брянска“ №30, ет. 1 (сградата на НТС), както следва:
Вторник: от 13.00 до 16.30 ч.
Четвъртък: от 09.00 до 12.00 ч.

Инициативата се провежда за пета поредна година и цели да направи услугите по кариерно ориентиране по-достъпни и разпознаваеми за гражданите. Всеки, който желае, ще бъде консултиран съобразно своите нужди.

Кариерните консултанти предлагат помощ в следните области: Обучение за търсене на работа. Помощ при изготвянето на документи за кандидатстване и подготовката за явяване на интервю за работа. Изясняване на лични кариерни цели. Насърчаване и съдействие в проучването на различни възможности за развитие. Изготвяне на индивидуален кариерен план за развитие. Съвети при проблеми с адаптацията на ново работно място и други.

За консултациите не е необходимо предварително записване, но при желание за запазване на час или за допълнителни въпроси, гражданите могат да се свържат с:
ЦПЛР „Кариерно ориентиране-Габрово“ на тел. 0888 890677
Габровска търговско-промишлена палата на тел. 066 803 142

Тази инициатива е отлична възможност за всеки, който желае да подобри своите умения и да получи професионални съвети в областта на кариерното развитие.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица