Свържи се с нас

Икономика

НСИ отчита дефлация за март

Цените на облеклото и обувките са паднали, но на храните и безалкохолните са се повишили спямо март м. г.

Published

on

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2013 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Според оповестените Националния статистически институт данни индексът на потребителските цени за третия месец на годината е с 0.5% на сто под февруарското ниво. На годишна база обаче инфлацията през март е 2.7 процента, информират от Аргументи БГ.

При храните и безалкохолните напитки цените са се повишили през март с 0.4 на сто за месец и с 4.9 процента за година. Алкохолът и тютюневите изделия също отчитат лек ценови ръст от съответно 0.3 на сто за месец и 0.7 процента за последните 12 месеца.

Обратна е тенденцията при облеклото и обувките, където цените падат – спрямо февруари поевтиняването е с 0.8 на сто, а в сравнение с третия месец на миналата година – 1 процент.

В сферата на жилищата – наеми, ремонт и комунални разходи, за месец цените са паднали чувствително – с 3.1 на сто, но за година поскъпването е с 4.8 процента.

Същите са тенденциите и при мебелите и електроуредите, които като цяло са поевтинели с 0.2 процента на месечна база и са поскъпнали с 0.5 на сто в рамките на година.

В здравеопазването през март цените са останали на февруарските нива, а в сравнение със същия месец на 2012 година се отчита спад от 1.7 на сто. В сферата на образованието цените също не са се променили през март в сравнение с предходния месец, а за година са се повишили с 3.9 процента.

В транспортния сектор статистиката регистрира ценови спадове – 0.7 на сто за месец и 0.3 на сто за година. При съобщенията пък няма ценови движения на месечна база, но на годишна основа има лек ръст от 0.1 на сто.

През март развлеченията са ни излезли с 1.3 на сто по-евтини в сравнение с февруари и с 0.3 на сто по-скъпи спрямо март миналата година. Подобни са тенденциите и при цените в ресторантите и хотелите, като за месец те са паднали с 0.1 на сто, а повишението в рамките на последните дванадесет месеца е 3.8 процента.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово

Published

on

Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.

Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.

Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите. 

Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Зареди още

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица