Свържи се с нас

Икономика

Бизнесът ни обсъди възможностите за по-добър икономически климат

Ръководството на АИКБ гостува в Габрово, за да обсъди с местния бизнес възможностите за подобряване на икономическия климат у нас

Published

on

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Ръководството на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) гостува в Габрово, за да обсъди с местния бизнес възможностите за подобряване на икономическия климат у нас. Срещата се проведе в Конферентната зала на университетската библиотека в областния град и на нея присъстваха Стефан Василев, член на УС на АИКБ, Теодор Дечев, директор „Индустриални политики“ в АИКБ и Николай Григоров, регионален представител на АИКБ за област Габрово.

IMG_5676[1]

Събитието бе уважено от много представители на предприятия от областта, чиито ръководства, заедно с ръководството на АИКБ, дискутираха последните инициативи на Асоциацията за подобряване на бизнес климата в България. На форума присъства и директорът на местната дирекция „Бюро по труда“ Лена Енева, която приветства и поздрави участниците в срещата.

IMG_5674[1]

Г-н Стефан Василев представи актуалните действия на АИКБ през последната година, като отбеляза, че вече 20 години Асоциацията работи непрестанно и неуморно в полза на българския бизнес.

Основните настоящи и бъдещи действия на АИКБ през 2016 г. са насочени към подобряване на бизнес средата и намаляване на административните прегради пред бизнеса, ограничаване и превенция на неформалната икономика, подобряване на конкурентоспособността на българския бизнес и насърчаване на предприемачеството, информира Стефан Василев.

По думите му усъвършенстването на корпоративното управление и развитие на капиталовите пазари, подобряване качеството на услугите от общ икономически интерес, чрез подпомагане дейността на икономическите субекти, предоставящи и развиващи съвременни, качествени и достъпни услуги от общ интерес, също са още от ключовите компоненти, подобряващи бизнес – климата у нас.

„Насърчаване и подпомагане на инвестициите и научно-изследователската и развойна дейност в България, развитието на човешките ресурси и  осигуряването на благоприятна национална и международна среда за подкрепа на малките и средни предприятия в България са сред настоящите и бъдещи действия на АИКБ през тази година“, добави още Стефан Василев.

От своя страна представителите на бизнеса от областта и регионалния представител на АИКБ за област Габрово Николай Григоров, представиха основните проблеми на региона и се проведе дискусия, във връзка с предприемане на действия за тяхното разрешаване.

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2016 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Г-н Теодор Дечев от АИКБ представи възможностите, от които може да се възползва бизнесът, през новия програмен период 2014-2020 г. по оперативните програми „Развитие на човешките ресурси“, „Иновации и конкурентоспособност“ и „Инициатива за малки и средни предприятия“.

Той представи и отворената за кандидатстване схема „Подкрепа за внедряване на иновации в предприятия“ и очакваните да бъдат отворени в кратък период схеми „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия“ и „Добри и безопасни условия на труд“.

На представителите от бизнеса бяха разяснени и основните параметри за новия програмен период на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ и Програмата за развитие на селските райони 2014-2020.

Представителите на бизнеса от област Габрово и ръководството на АИКБ се обединиха около мнението, че заедно с набелязани общи действия за развитие и задълбочаване на сътрудничеството, ще се подобрят възможностите за бизнес партньорство и за формулиране и реализиране на действия за решаването на проблемите от общ интерес, включително подобряване на бизнес средата, инвестиционния климат, развитие на икономиката, насърчаване на заетостта.

АИКБ настоява за спешна образователна реформа, която да преодолее недостигът на специалисти, необходими за бизнеса у нас, тъй като в момента има огромно несъответствие между потребностите на бизнеса и завършващите висшите учебни заведения.

Големият брой инвалидни пенсии, близо 1/3 от всички отпуснати пенсии, също е проблем, който следва да се преодолее чрез неотложна реформа, чиито основа и облик бяха очертани на организираната от АИКБ кръгла маса вчера в София, на тема „Устойчива работоспособност и разширяване на възможностите за трудова реализация – предизвикателства и насоки за реформа“.

Ускоряване на административната реформа е друг път за осигуряване на ефективен бизнес – климат у нас и Асоциацията ще настоява за осигуряване на политическа стабилност, сигурност, намаляване на административната тежест за бизнеса и за ограничаване намесата на държавата на пазара на труда.

След срещата бе проведена и пресконференция, на която бяха представени и пред медиите последните инициативи на АИКБ за подобряване на бизнес климата в България и предстоящите задачи за 2016 г. Следващата среща на АИКБ с бизнеса ще се проведе на 29 януари 2016 г. в град Варна.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“

Published

on

Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.

Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?

Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.

На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.

Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.

Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.

Зареди още

Икономика

Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово

Published

on

Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.

Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.

Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.

Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.

Зареди още

Икономика

Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Published

on

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.

В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.

Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.

Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.

Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.

Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица