Свържи се с нас

Икономика

Габрово поема курс към по-високи местни данъци

Published

on

© Copyright 2015 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2015 — Gabrovo News. All Rights Reserved

От догодина Габрово ще поеме курс към по-високи местни данъци, стана ясно от думите на кмета на общината Таня Христова и нейния заместник Климент Кунев, които през изминалата седмица коментираха темата пред журналисти.

Според Таня Христова и нейния екип реформата към увеличаване на данъците е базирана на това „дали искаме да развиваме града си и да бъдат създавани видими промени, или с по-голяма част от събрания финансов ресурс да бъдат реализирани много малки инициативи.“

В проектобюджета на Габрово за 2016 г., който все още предстои да бъде публично представен и гласуван от Общински съвет – Габрово, ще бъде заложено това нарастване на местните налози.

Кметът Христова увери, че дебат по въпроса в местния парламент ще има, където ще бъде гласувано и взето решение. „Предстои актуализация на данъците, които Община Габрово събира като местни“, заяви тя.

Според габровския градоначалник високата събираемост в местната хазна се дължи на поносимостта на данъците, а налозите, които има в нашата община, са много по-ниски спрямо останалите общини в страната, което по думите му говори за „поносимо увеличение“.

Много добра събираемост, поносимост, справедливост и развитие на община Габрово като място, в което качеството на живот се подобрява. Това е кметската „формула“, търсеща решение по въпроса.

Гражданите трябва да очакват поносимо увеличение на местните данъци. „Разбира се ние никога не сме предлагали нещо, което е неразумно, нелогично или пък екстремно“, аргументира се Христова.

Кметът на Габрово представи и информация относно резултатите, свързани със събиране на местните приходи и данъци.

От думите на Таня Христова стана известно, че събраните приходи от местни данъци и такси към края на месец ноември 2015 г. са 7 милиона 38 хиляди 167 лева, което е с 374 хиляди 755 лева повече спрямо същия период за миналата година. За сравнение, справката към 28 ноември 2014 г. показва постъпили приходи в местната хазна на обща стойност 6 милиона 663 хиляди 412 лева.

„В плана за 2015 г. бяха заложени очаквани приходи от 7 милиона 105 хиляди лв., събрани общо от такса битови отпадъци и данъци като патентен, за недвижим имот, превозно средство, придобиване на имущество и туристически. Данните сочат, че е постигната 95% успеваемост от изпълнението на заложените показатели, като към същия период през 2014 г. успеваемостта бе 87%.“, поясни кметът.

Най-висок процент събираемост има при данък придобиване на имущество – 97% и от такса битови отпадъци – 96%. При заложени 600 хиляди лева в плана за тази година, до момента са събрани 580 хиляди лева от данък придобиване на имущество.

От очакваните приходи в размер на 3 милиона 600 хиляди лвева от такса битови отпадъци, габровци са внесли в хазната до сега 3 милиона 454 хиляди лева.

Подобна е ситуацията и по отношение на приходите от данък недвижим имот и данък превозно средство. До момента се отчитат 94% от изпълнението на плана за 2015 г. спрямо двата налога.

За данък недвижим имот се очаква общо постъпление от 1 милион 320 хиляди лева, като вече са събрани 1 милион 247 хиляди лева.

Плануваните приходи от данък превозно средство са за 1 милион 420 хиляди, като са събрани 1 милион 339 хиляди лева.

Малко по-ниска е успеваемостта при туристическия данък – при заложени 45 хиляди лева, до момента се отчитат приходи в размер на 40 хиляди лева, което прави 89% от изпълнението на плана за 2015 г., отчете Христова.

Най-нисък процент на изпълнение, в сравнение с приходите от другите данъци, има при събирането на патентния данък – 86%. Тази година очакваните приходи от него са на обща стойност 120 хиляди лева, като в хазната за сега са постъпили 103 хиляди лева.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

До 31 октомври се подават декларациите за дължими данъци

Published

on

Предприятията и самоосигуряващите се, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения наем и/или от други източници, и са задължени по закон да удържат авансов данък върху тях, подават електронно декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО до 31 октомври за дължими данъци за третото тримесечие на 2025 г. Физическите лица също декларират дължими данъци, ако предприятието или самоосигуряващото се лице – платец на дохода, не е задължено да удържа и съответно да внася данък.

Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО се подава и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни физически и юридически лица (например върху възнаграждения за технически услуги, доходи от лихви, авторски и лицензионни възнаграждения и други). По този ред се декларират и окончателните данъци върху доходите от дивиденти и ликвидационни дялове, разпределени на местни и чуждестранни физически лица, на чуждестранни юридически лица, когато данъкът е дължим, и на местни юридически лица, които не са търговци, включително общини.

Със същия формуляр предприятията, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, обявяват в НАП и данни от текущата си счетоводна отчетност към края на трето тримесечие на 2025 г. Необходимо е те да обявят наличните парични средства в касите, размера на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици – физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол и други, когато общият им размер към края на тримесечието надхвърля 50 000 лв.

Информация за попълване декларациите и внасяне на суми към бюджета, може да се получи в сайта на приходната агенция или на телефона на НАП – 0700 18 700 /на цена, според тарифата на съответния оператор/.

Зареди още

Икономика

Навтех Груп откри офис в Габрово

Мисията на компанията е подкрепа
развитието на младите и дигитализация на бизнеса.

Published

on

Технологичната компания Навтех Груп откри нов офис в Габрово, като поставя на преден план своята отдаденост към развитието на млади специалисти и подкрепа в дигитализацията на местния бизнес.

Навтех Груп е дългогодишен партньор на Microsoft, специализиран във внедряването и поддръжката на ERP системи за малки и средни предприятия. Отварянето на офиса в Габрово е естествена стъпка в разрастването на компанията, която вече няколко години изгражда местен екип.

Компанията работи с клиенти от разнообразни индустрии, включително търговия на дребно и производство, а фокусът ѝ е върху предоставянето на софтуерни решения, които обхващат всички бизнес процеси на едно предприятие. След решението за присъединяване на България към еврозоната, през последните месеци Навтех засилва вниманието си към конвертирането на ERP системи към новата валута, като използва решение, разработено и доказано на хърватския пазар.

Навтех отпразнува откриването и освещаването на новия си офис в град Габрово на адрес ул. „Априловска“ 4, Офис 2 А. На откриването присъстваха преподаватели от Технически университет – Габрово – проф. д-р инж. Станимир Садинов, Декан на Факултет „Електротехника и електроника“, доц. д-р Делян Генков, ръководител катедра „Компютърни системи и технологии“, и доц. Красен Ангелов, катедра „Комуникационна техника и технологии“. От Навтех подчертаха желанието си активно да участват в инициативи, насочени към развитието на младите кадри и обсъдиха с представителите на Технически университет възможностите за практическо обучение и развитие на студенти в областта на ERP технологиите.

Присъствието на компанията в Габрово обуславя възможностите за дигитализация и автоматизация в местния бизнес, както и подпомагане на процеса по преминаване на бизнеса към еврото.

Навтех предлага и консултации за всички компании, кандидатстващи по програма BG16RFPR001-1.008 – Въвеждане на технологии от областта на Индустрия 4.0 в предприятията, която предоставя възможността фирмите да получат финансиране не само за внедряване на ERP и бизнес софтуер, но и за интеграция на IoT технологии – интелигентни устройства и сензори, които осигуряват автоматизиран обмен на данни в реално време.

Малко след официалното откриване на офис, през септември се проведе и среща между Навтех и кмета на Габрово – Таня Христова, на която компанията представи своята дейност и мисия за присъствието си в града. Екипът на Навтех постави акцент върху желанието да подпомогне развитието на младите кадри в университета и училищата чрез лекции и стажантска програма в партньорство с Технически университет – Габрово. Предвид нарастващото търсенето на специалисти в областта на ERP технологиите и ограничените образователни възможности в сферата, Навтех приема крачката да информира, обучава и предава своите знания на студенти, избрали да градят своя кариерен път в Габрово.

Управителят на Навтех – Димитър Илиев споделя, че в направления като ERP системите, обучението в България е лимитирано, а практическият опит е още по-ценен за младите хора. В допълнение той споделя, че екипът на Навтех иска да допринесе за развитието и модернизацията на бизнеса в Габрово чрез предлаганите от компанията решения, експертиза и подкрепа при прехода към еврото.

Повече за дейността на Навтех Груп ще намерите на https://navtech.net, както и на имейл contact@navtech.net или телефон +359 2 439 6680.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица