Икономика
Официално представяне в България на иновативната AquaBlade технология
AquaBlade е най-голямата по мащаб кампания в завода за керамика от неговото построяване преди 18 години
Иновацията се състои т.нар. „микро прорези”, които създават каскадна водна стена, която наричаме AquaBlade или т.нар. водно острие
Българският екип има принос в създаването на технологията
Иновативната AquaBlade технология на Ideal Standard бе официално представена пред българските журналисти, архитекти и дизайнери.
„Представянето на AquaBlade тук пред вас сега е свързано с пускането на иновативната технология на българския пазар в колекцията Tonic II”, заяви Лазар Лазаров, Директор търговска организация – клъстер България по време на пресконференцията. Той добави, че предимствата на иновацията са в ползите за клиента, като: иновативна технология на измиване, максимално ниво на хигиена, минимална консумация на вода, минимален шум и не на последно място красив дизайн.
„Иновативното е, че водният поток започва от най-горната част на тоалетната чиния. Интегрираният канал създава мощна 360°-ова водна каскада, която облива цялата повърхност на тоалетната. Освен функция, дизайнът е съвременен с изчистени линии, проектиран с нежно извити гладки повърхности. Технологията е удостоена с престижната международна награда за дизайн Red Dot”, поясни още Лазар Лазаров.
По време на пресконференцията стана ясно, че „въвеждането в редовно производство на технологията AquaBlade е най-голямата по мащаб кампания в завода за керамика от неговото построяване преди 18 години”, сподели Валентин Ганев, директор на завода за производство на санитарна керамика на „Идеал Стандарт – Видима” АД.
Относно технологията, Валентин Ганев обясни, че „иновацията в системата AquaBlade се състои т.нар. „микро прорези” по дължината на ринга на изделието, които осигуряват потока на водата при функциониране на тоалетната. При това се създава каскадна водна стена в горната част на тоалетната чиния, която наричаме AquaBlade или т.нар. водно острие. И понеже обръщаме внимание на всеки детайл, тук трябва да спомена, че изделията от тази технология ще бъдат глазирани и отвътре, включително самата система AquaBlade”.
„Зад тази иновация стои много труд и пряк ангажимент на висококвалифицирани инженери, част от които са тук в България – в завода за керамика. От самото начало българският екип беше интегриран в създаването на технологията AquaBlade и допринесоха за това откритие.
През юли стартираме редовното производство на първия модел с тази технология. До началото на 2016 година в редовно производство ще влязат общо 10 модела AquaBlade, с което ще станем завода с най-голям производствен обем за тази технология. За да сме подготвени за това увеличение, нашите екипи вече работят по инвестиционна програма за трансфромация на част от съществуващото оборудване за отливане на допълнителни продукти от типа на AquaBlade.
И накрая бих искал да кажа, че да сме едни от първите в производството на този уникален продукт за нас е признание и голяма отговорност, но заедно с това още една възможност да покажем своите умения и потенциал”, каза още Валентин Ганев.
Архитекти, дизайнери и журналисти имаха уникалната възможност да посетят завода за производство на санитарна керамика, където видяха началото на редовното производство на първите изделия, които се произвеждат в България с технологията AquaBlade от колекцията Connect.
Те се увериха във високото качество на производство и видяха през какви прецизни тестове преминава всяко изделие. В отдела по качество им бяха демонстрирани предимствата на новата технология пред конвенционалната тоалетна.
Вдъхновяваща презентация направиха световноизвестният дизайнер Робин Левин (дизайнер и на колекцията Connect на Ideal Standard) и Майк Хийтън (Ръководител развитие на продукта (керамика) ЕМЕА) на тема: „Как беше създадена AquaBlade технологията”. Майк Хийтън подчерта, че основната цел е да представи нещо различно на пазара и да придвижи индустрията една крачка напред.
При разработването на технологията AquaBlade ключова роля в дизайна има Робин Левин. „Когато Майк и екипът му дойдоха при мен за дизайна на тази технология, това, което видях в проекта беше, че изглежда функционално, достъпно, но не изглежда красиво. В моето студио имаме лайтмотив, на който трябва да отговаря всичко, което правим – FAB (F-functional, A – affordable и B – Beautiful). В това беше и нашият принос да направим изделието да изглежда красиво”, сподели той.
Марката Ideal Standard е водещ европейски бранд за решения в банята. Ideal Standard вярва, че хората трябва да имат своята идеална баня, като постижим стандарт. Като експерт в дизайна, ориентиран към хората, Ideal Standard създава перфектният баланс между форма и функция, помагайки на хората да получат максимума от своята баня и да изразят себе си по най-добрия начин.
Във всички свои продукти, във всяка баня и във всичко, което Ideal Standard прави, има за цел да даде на хората средството за „Красиво използване на пространството”.
Ideal Standard е марката флагман на Идеал Стандарт Интернешънъл.
„Идеал Стандарт – Видима” АД – част от Идеал Стандарт Интернешънъл, е лидер в предлагането на цялостни решения за баня и санитарни помещения. Българската компания включва: два завода за санитарна арматура, Завод за санитарна керамика, Дистрибуционен център, Търговска организация „Клъстър България” и Европейските структури – Център за IT компетенции и Център за финансова отчетност в Севлиево.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.
Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.
Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.
Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.
Тя гласи:
„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.
Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.
Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“


Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Икономика
До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.
На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.
Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.
Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.
Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.
За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.


-
Новинипреди 7 дниГаброво отбелязва Световния ден за възпоменание на жертвите при ПТП
-
Новинипреди 7 дниПредставиха проекта, модернизиращ водната инфраструктура с 64 млн. лева
-
Кримипреди 7 дниШест кашона с контрабандни цигари „цъфнаха“ от багажник (снимки)
-
Новинипреди 3 дниПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт
-
Новинипреди 7 дниВ Габрово се организира среща с настоящи и бъдещи родители
-
Кримипреди 18 часаХванаха габровец с над половин кило марихуана
-
Любопитнопреди 7 дниЛексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг
-
Новинипреди 7 дниДиабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово


















