

Икономика
Официално представяне в България на иновативната AquaBlade технология
AquaBlade е най-голямата по мащаб кампания в завода за керамика от неговото построяване преди 18 години
Иновацията се състои т.нар. „микро прорези”, които създават каскадна водна стена, която наричаме AquaBlade или т.нар. водно острие
Българският екип има принос в създаването на технологията
Иновативната AquaBlade технология на Ideal Standard бе официално представена пред българските журналисти, архитекти и дизайнери.
„Представянето на AquaBlade тук пред вас сега е свързано с пускането на иновативната технология на българския пазар в колекцията Tonic II”, заяви Лазар Лазаров, Директор търговска организация – клъстер България по време на пресконференцията. Той добави, че предимствата на иновацията са в ползите за клиента, като: иновативна технология на измиване, максимално ниво на хигиена, минимална консумация на вода, минимален шум и не на последно място красив дизайн.
„Иновативното е, че водният поток започва от най-горната част на тоалетната чиния. Интегрираният канал създава мощна 360°-ова водна каскада, която облива цялата повърхност на тоалетната. Освен функция, дизайнът е съвременен с изчистени линии, проектиран с нежно извити гладки повърхности. Технологията е удостоена с престижната международна награда за дизайн Red Dot”, поясни още Лазар Лазаров.
По време на пресконференцията стана ясно, че „въвеждането в редовно производство на технологията AquaBlade е най-голямата по мащаб кампания в завода за керамика от неговото построяване преди 18 години”, сподели Валентин Ганев, директор на завода за производство на санитарна керамика на „Идеал Стандарт – Видима” АД.
Относно технологията, Валентин Ганев обясни, че „иновацията в системата AquaBlade се състои т.нар. „микро прорези” по дължината на ринга на изделието, които осигуряват потока на водата при функциониране на тоалетната. При това се създава каскадна водна стена в горната част на тоалетната чиния, която наричаме AquaBlade или т.нар. водно острие. И понеже обръщаме внимание на всеки детайл, тук трябва да спомена, че изделията от тази технология ще бъдат глазирани и отвътре, включително самата система AquaBlade”.
„Зад тази иновация стои много труд и пряк ангажимент на висококвалифицирани инженери, част от които са тук в България – в завода за керамика. От самото начало българският екип беше интегриран в създаването на технологията AquaBlade и допринесоха за това откритие.
През юли стартираме редовното производство на първия модел с тази технология. До началото на 2016 година в редовно производство ще влязат общо 10 модела AquaBlade, с което ще станем завода с най-голям производствен обем за тази технология. За да сме подготвени за това увеличение, нашите екипи вече работят по инвестиционна програма за трансфромация на част от съществуващото оборудване за отливане на допълнителни продукти от типа на AquaBlade.
И накрая бих искал да кажа, че да сме едни от първите в производството на този уникален продукт за нас е признание и голяма отговорност, но заедно с това още една възможност да покажем своите умения и потенциал”, каза още Валентин Ганев.
Архитекти, дизайнери и журналисти имаха уникалната възможност да посетят завода за производство на санитарна керамика, където видяха началото на редовното производство на първите изделия, които се произвеждат в България с технологията AquaBlade от колекцията Connect.
Те се увериха във високото качество на производство и видяха през какви прецизни тестове преминава всяко изделие. В отдела по качество им бяха демонстрирани предимствата на новата технология пред конвенционалната тоалетна.
Вдъхновяваща презентация направиха световноизвестният дизайнер Робин Левин (дизайнер и на колекцията Connect на Ideal Standard) и Майк Хийтън (Ръководител развитие на продукта (керамика) ЕМЕА) на тема: „Как беше създадена AquaBlade технологията”. Майк Хийтън подчерта, че основната цел е да представи нещо различно на пазара и да придвижи индустрията една крачка напред.
При разработването на технологията AquaBlade ключова роля в дизайна има Робин Левин. „Когато Майк и екипът му дойдоха при мен за дизайна на тази технология, това, което видях в проекта беше, че изглежда функционално, достъпно, но не изглежда красиво. В моето студио имаме лайтмотив, на който трябва да отговаря всичко, което правим – FAB (F-functional, A – affordable и B – Beautiful). В това беше и нашият принос да направим изделието да изглежда красиво”, сподели той.
Марката Ideal Standard е водещ европейски бранд за решения в банята. Ideal Standard вярва, че хората трябва да имат своята идеална баня, като постижим стандарт. Като експерт в дизайна, ориентиран към хората, Ideal Standard създава перфектният баланс между форма и функция, помагайки на хората да получат максимума от своята баня и да изразят себе си по най-добрия начин.
Във всички свои продукти, във всяка баня и във всичко, което Ideal Standard прави, има за цел да даде на хората средството за „Красиво използване на пространството”.
Ideal Standard е марката флагман на Идеал Стандарт Интернешънъл.
„Идеал Стандарт – Видима” АД – част от Идеал Стандарт Интернешънъл, е лидер в предлагането на цялостни решения за баня и санитарни помещения. Българската компания включва: два завода за санитарна арматура, Завод за санитарна керамика, Дистрибуционен център, Търговска организация „Клъстър България” и Европейските структури – Център за IT компетенции и Център за финансова отчетност в Севлиево.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Априлци все по-близо до лифт към връх Марагидик



Априлци направи още една решителна крачка към сбъдването на дългогодишна своя мечта – изграждането на туристически лифт до връх Марагидик. Днес, 19 август, кметът Тихомир Кукленски посрещна министъра на туризма Мирослав Боршош, за да обсъди бъдещето на туризма в региона.
На срещата присъстваха още представители на общината, местни хотелиери и собственици на къщи за гости, а централна тема бе именно проектът за модерно съоръжение, което може да промени из основи достъпността до Балкана. Още с пристигането си министърът остана впечатлен от природата на района. Гледайки кадри от Априлци през четирите сезона, той възкликна с усмивка: „Това изкуствен интелект ли е?! Много е красиво!“
Думите му зададоха тон на разговора, който бързо изведе на преден план основния проблем – трудният достъп до планината. „Колкото е по-ненаселена една планина, толкова по-опасна е“, отбеляза Боршош и подчерта, че целта е Балканът да бъде отворен за повече хора, а не затворен.
Министърът акцентира и върху екологичните ползи – просеките могат да играят ролята на противопожарна защита, а изкуственият сняг да подпомага напояването на почвата. Той сравни българската практика с европейската, като отбеляза: „Само 250 километра писти има в България!? Германия и Австрия имат 10 000 километра, а не съм чул да има екологичен проблем.“

В изказването си Боршош подчерта, че Априлци вече разполага със стабилна леглова база, но за да се превърне в истински туристически център, му е необходима инфраструктура. В този смисъл лифтът до Марагидик може да се окаже ключов – да превърне региона в достъпен, четирисезонен курорт, отворен за семейства, възрастни, любители на планинското колоездене и всички, които търсят близост до природата.
Не по-малко важно е и наличието на широка обществена подкрепа за проекта. „Виждам като напълно реално Априлци да развива четирисезонен туризъм“, каза министърът, добавяйки: „Поемаме ангажимент към региона, защото сте много упорити и си преследвате целите.“
Така проектът за лифт Марагидик се очерта не просто като инфраструктурна инициатива, а като кауза – да се отвори Балканът за всички поколения, да се задържат младите хора в региона и да се даде на възрастните надежда и достъп до планината, която обичат.
„Априлци вече гледа напред с нова увереност. Балканът е висок, но не трябва да бъде бариера. Лифтът е шанс върховете да станат достижими за всички“, заяви кметът Тихомир Кукенски.


Икономика
Приемат документи за фотоволтаици и енергийна ефективност за бизнеса

Започна приема на документи за финансиране до 100 000 лв. за фотоволтаици и енергийна ефективност за бизнеса.
Микро, малки и средни предприятия могат да се възползват от възможността да получат безвъзмездна финансова помощ между 30 000 и 100 000 лв. по процедура BG16RFPR001-2.004 – част от Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ (ПКИП) 2021–2027 г.
Процедурата цели да подпомогне над 1 200 български фирми при преминаването към по-устойчив и енергийно ефективен модел на работа. Общият бюджет възлиза на 126 млн. лв., като финансирането покрива до 65% от стойността на проекта.
Срокове за кандидатстване
Приемът на проектни предложения започна на 11 юли 2025 г., а крайният срок за подаване на документи е 13 октомври 2025 г. до 16:30 ч. Препоръчително е фирмите да не изчакват последния момент, тъй като при изчерпване на бюджета, процедурата може да бъде прекратена предсрочно.
Какво се финансира?
- изграждане на фотоволтаични системи за собствено потребление;
- батерии за съхранение на енергия;
- енергийно ефективни машини и съоръжения;
- подмяна на остаряло осветление с LED и интелигентни системи;
- разходи по проектиране, монтаж и пускане в експлоатация.
Кой може да кандидатства?
Допустими са предприятия, които:
- са регистрирани преди 31.12.2021 г.;
- имат минимален оборот за 2023 г. – 100 000 лв. (микро), 300 000 лв. (малки), 1 000 000 лв. (средни);
- извършват дейност в допустимите сектори по КИД-2008.
Габрово – сред приоритетните райони
Габрово попада в списъка с приоритетни области, определени по програмата. Това означава, че фирмите със седалище в региона, които реализират проекта си тук, получават максималните 5 допълнителни точки при оценка. Дори и фирми от други региони, които инвестират на територията на област Габрово, получават 4 точки – реално предимство в конкурентна процедура.
Интересът в региона е осезаем – все повече компании търсят решения за енергийна независимост, устойчивост и по-ниски разходи за електроенергия. Една добре проектирана фотоволтаична система с батерия се изплаща средно за 3–4 години, като работи ефективно над две десетилетия.
Интер Пауър – доверен партньор за вашия проект
Фирма Интер Пауър, е с дългогодишен опит в изграждането на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти.
Екипът предлага цялостна подкрепа на предприятията в процеса на кандидатстване: Проверка на допустимост по програмата; Изготвяне на индивидуално предложение и точкова оценка; Подготовка и оформяне на пълния набор документи за кандидатстване; Проектиране, доставка и монтаж на фотоволтаична система; Съдействие с техническата и проектна документация;
Интер Пауър предлага безплатна първоначална консултация, включваща оценка по критериите на програмата, за да се определи шансът Ви за одобрение.
Фирмата предлага и индивидуални решения за физически лица – съобразени с енергийните нужди на всяко домакинство, с гъвкави схеми на плащане и възможности за бъдещо финансиране по национални програми.
За повече информация относно програмата, кандидатстването и условията, свържете се с Интер Пауър на e-mail: r.peykova@inter-power.eu или на тел. 0877 801 815.

Икономика
ВАИКАР търси механик за Пътна помощ

Фирма ВАИКАР търси мотивиран и енергичен млад мъж (20–25 г.), който иска да се обучи за механик на Пътна помощ и има желание да работи именно тази професия!
Задължително изискване: шофьорска книжка категория C (предимство е категория C+E).
Предлагаме обучение, сигурна работа и най-ценното – реален опит, предаден от професионалисти.
Свържи се с нас: 0890 305005 – обади се още днес и започни своето развитие!
-
Новинипреди 6 дни
Днес празнуваме Голяма Богородица
-
Новинипреди 3 дни
ТОЛ-камерите вече засичат липсата на поставен предпазен колан!
-
Културапреди 3 дни
Габрово и Велико Търново с обща кандидатура за Европейска столица на културата
-
Културапреди 3 дни
Колю Фичето създава темелите на новата българска архитектура
-
Кримипреди 3 дни
Пожарникарите в Габровска област реагираха на близо 20 сигнала за три дни
-
Кримипреди 3 дни
Моторджия реагира положително на пико след удар в паркирана кола
-
Културапреди един ден
Ценен ръкопис на 200 години издаде габровската Регионална библиотека
-
Икономикапреди 2 дни
Априлци все по-близо до лифт към връх Марагидик