Свържи се с нас

Новини

Тест драйв на чешки електробус в Габрово

Published

on

снимка: Община Габрово

снимка: Община Габрово

Възможностите на новия екологичен продукт електробус „COP EBN“ бяха представени в Габрово, съобщават от местната общинска администрация.

Превозното средство беше тествано по едни от най-натоварените маршрути на градския транспорт.

По предложение на производителя – чешката фирма „СОР Либхави“, продуктовата му гама беше презентирана в Габрово. Търговският директор на завода Индржих Худи и представителя на фирмата за България Емил Кимак информираха за тенденциите в търсенето и предлагането на нейната продукция и отговориха на въпроси, свързани с цените на различните видове превозни средствата и спецификите на тяхната експлоатация.

Фирмата произвежда пълната гама конвенционални автобуси както и тролейбуси и електробуси, които, според представителите на СОР, са основните конкуренти в градска среда. Коментирайки спецификите на двата вида превозни средства те уточниха, че по отношение на базова цена и електропотребление, електробусът е с около 100 хил.евро по-евтин от тролейбуса, а от гледна точка на контактната мрежата, той е независим, но батериите, които го захранват имат експлоатационен живот.

Общият експлоатационен живот и на двата вида превозни средства е над 18 години, какъвто е максимално разрешения за превозно средство от масовия градски транспорт, според съвременните европейски нормативи.

Според представителите на фирмата, сумарните експлоатационни разходите за целия период на употреба са в полза на електробусите, като тяхната средна консумация на ел.енергия на километър е два пъти по-евтина от тази на тролейбусите. Те уточниха още, че цената за рехабилитация на един километър тролейбусна мрежа в Чехия е между 300 и 400 хил. евро, а за изграждане на нова контактна мрежа около 700 хил. евро.

Електробусът, чиито възможности бяха демонстрирани в Габрово е на 5 години и въпреки това, според производителя, батериите му са с капацитет близък до максимума, като се очаква те да бъдат годни за експлоатация поне още 3-4 години. Цената на нов комплект батерии към днешна дата е около 20 хил. евро, а цената на цялата силова система е около 80 хил.евро.

Електробусът беше тестват в Габрово по най-натоварените маршрути на градския транспорт. Консумацията, която превозното средство отчете за километър пробег в града бе 0.72 киловата на километър.

„Електробусите са транспортът на бъдещето“, което е една от причините фирмата „СОР Либхави“ също да се ориентира към този вид производство, категорични бяха представителите на фирмата.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица