Свържи се с нас

Икономика

Интерaктивни терминали ще помагат на безработни при търсене на работа

Published

on

снимка: ДЗЗД "Инфо Каза"

снимка: ДЗЗД „Инфо Каза“

Информационна среща по проект за модернизиране на системата за представяне на услуги на Агенцията по заетостта се проведе днес в град Габрово.  Тя е част от мащабна разяснителна кампания, която има за цел да представи възможностите за гъвкаво информационно обслужване тип „едно гише” на всички хора, търсещи работа посредством електронни услуги, които предлага Агенцията по заетостта.

С проекта се прави опит за насърчаване включването на обезкуражените и пасивни безработни лица, като се прилагат съвременни технологии. Чрез ползването на обществените терминали /киоски/ широк кръг потребители на услугите на Агенцията по заетостта ще получават достъп до информация за обявените в aгенцията свободни работни места в страната, както и за тези, обявени в мрежата EURES.

снимка: ДЗЗД "Инфо Каза"

снимка: ДЗЗД „Инфо Каза“

Освен това потребителите ще могат да получават информация за търсените актуални професии, подходящи обучения, действащите в момента мерки, програми и проекти за работодатели, както по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, така и по Закона за насърчаване на заетостта.

Хората ще имат достъп до личната си информация като регистрирани в бюрата по труда като например: възможност за преглед на личния график за посещения, срещи с трудов посредник, подходящи работни места, подходящи обучения, преглед на личния план за действие, както и за получаване на информация от служители на бюрото по труда (трудов посредник, служител по регистрация). Достъпна е и възможността да се заявяват персонални услуги за информиране чрез електронна поща и/или SMS известяване.

Обществените терминали /108 киоски/, са доставени и монтирани в Дирекциите „Бюро по труда” на територията на страната, както и в Централна администрация на АЗ, Дирекция „Регионална служба по заетостта – София” и Дирекция „Регионална служба по заетостта – Пловдив”. В момента системата се тества.

снимка: ДЗЗД "Инфо Каза"

снимка: ДЗЗД „Инфо Каза“

В срещата взе участие г-н Детелин Панчев – Дирекция Бюро по Труда към Агенция по заетостта, гр. Габрово, който представи функционалностите на софтуера за предоставяне на информационни услуги за пазара на труда чрез инсталирания обществен терминал в града.

Повече от тридесет човека се запознаха с възможностите, които предлага новата услуга. Възможността за ползването й в цялата страна ще стимулира, както хората, търсещи работа, така и работодателите, които обявяват свободни работни места чрез обществените терминали и Агенцията по заетостта.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица