Икономика
Интерaктивни терминали ще помагат на безработни при търсене на работа

снимка: ДЗЗД „Инфо Каза“
Информационна среща по проект за модернизиране на системата за представяне на услуги на Агенцията по заетостта се проведе днес в град Габрово. Тя е част от мащабна разяснителна кампания, която има за цел да представи възможностите за гъвкаво информационно обслужване тип „едно гише” на всички хора, търсещи работа посредством електронни услуги, които предлага Агенцията по заетостта.
С проекта се прави опит за насърчаване включването на обезкуражените и пасивни безработни лица, като се прилагат съвременни технологии. Чрез ползването на обществените терминали /киоски/ широк кръг потребители на услугите на Агенцията по заетостта ще получават достъп до информация за обявените в aгенцията свободни работни места в страната, както и за тези, обявени в мрежата EURES.
Освен това потребителите ще могат да получават информация за търсените актуални професии, подходящи обучения, действащите в момента мерки, програми и проекти за работодатели, както по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, така и по Закона за насърчаване на заетостта.
Хората ще имат достъп до личната си информация като регистрирани в бюрата по труда като например: възможност за преглед на личния график за посещения, срещи с трудов посредник, подходящи работни места, подходящи обучения, преглед на личния план за действие, както и за получаване на информация от служители на бюрото по труда (трудов посредник, служител по регистрация). Достъпна е и възможността да се заявяват персонални услуги за информиране чрез електронна поща и/или SMS известяване.
Обществените терминали /108 киоски/, са доставени и монтирани в Дирекциите „Бюро по труда” на територията на страната, както и в Централна администрация на АЗ, Дирекция „Регионална служба по заетостта – София” и Дирекция „Регионална служба по заетостта – Пловдив”. В момента системата се тества.
В срещата взе участие г-н Детелин Панчев – Дирекция Бюро по Труда към Агенция по заетостта, гр. Габрово, който представи функционалностите на софтуера за предоставяне на информационни услуги за пазара на труда чрез инсталирания обществен терминал в града.
Повече от тридесет човека се запознаха с възможностите, които предлага новата услуга. Възможността за ползването й в цялата страна ще стимулира, както хората, търсещи работа, така и работодателите, които обявяват свободни работни места чрез обществените терминали и Агенцията по заетостта.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.
Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.
Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.
След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.
Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.
„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.
Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Икономика
До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.
На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.
Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.
Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.
Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.
За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.


Икономика
Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово
-
Новинипреди 6 дниГаброво отбелязва Световния ден за възпоменание на жертвите при ПТП
-
Кримипреди 6 дниШест кашона с контрабандни цигари „цъфнаха“ от багажник (снимки)
-
Любопитнопреди 7 дниЖБД „Майчина грижа“ с нов сайт
-
Новинипреди 6 дниПредставиха проекта, модернизиращ водната инфраструктура с 64 млн. лева
-
Новинипреди 6 дниВ Габрово се организира среща с настоящи и бъдещи родители
-
Новинипреди 2 дниПроменят движението между Севлиево и Велико Търново заради ремонт
-
Новинипреди 6 дниДиабетът във фокуса на здравна инициатива в Габрово
-
Любопитнопреди 6 дниЛексикон на успеха: Никола Рахнев от Гората.бг











