Свържи се с нас

Новини

Охрана на бизнеса

Published

on

През последните години в медиите се чува за убийства и отвличания с цел откуп и изнудвания, телефонен терор и измами на бизнесмени , финансисти и обикновенни хора и от набези на офиси и апартаменти. Във времена на криза и несъвършенна законодателна система, корупция ,икомомически колапс и упадък на морал тази тенденция се увеличава повече от странно. Източниците на опасност през последните години са нашите полу-диви и диви пазарни методи ,властващите реакции ,особенно убийствата като начин да се елиминират конкуренти и др. Отстраняване на кредитори за да не се връщат пари, особено когато услугите на наемния убиец са по-евтини. Изнудването, което е особено опасно, поради факта, че рекетът е все по-често се практикува от неорганизирани, но агресивни и нагли млади престъпници. За разлика от стабилните престъпни групи, които се интересуват от парите на клиента плащанията стават на части и дори предлагат дадена защита за клиента, младите престъпници прибягват към мъчения и убийства без колебание . Привидно добри граждани разрешават икономическите си проблеми за сметка на заможните си приятели познати дори и роднини.

Има много частни фирми предоставящи защита на своите клиенти от криминални атаки, много от тях предоставят лична охрана на бизнесмени както и охрана в офиси и жилища денонощно. Много фирми са се специализирали в инсталирането на алармени системи и сканиращи устройства за предотвратяване на саботаж или нападение над бизнесмени. Порочна практика при подготовката на охрана в повечето фирми е да се обърне внимание на физическото развитие, на бойни изкуства и техники, на огнестрелни оръжия. Охраната следва да отговаря на редица изисквания – да познава особеностите на стационарни обекти; да следи събитията; да познава и предложи лични предпазни средства на клиента и неговото семейство; да осигури безопасността на превоза на пътници и товари; да разбира от психология на поведението в екстремни ситуации; да владее методи на индентифициране на хора чрез техните изражения на лицето и външен вид; да умее да борави с пожари, поведение при експозии и аварии; да има познания за предварителни медицински грижи; да шофира; да има познания по наказателно право и криминология. Това обучение между другото е необходимо не само за начинаещи, но и за бивши служители на правоохранителните органи. Сътрудничество между полицията и охранителните фирми в действителност липсва. Основните призиви за помощ при фирмите са свързани с проблем при плащания – кредити , експедиции на стоки и др; проблем на личната безопасност на бизнесмена и неговото семейство поради заплахи и изнудване. Кражбата на стоки. Кражба на търговска информация, кражба на документи ,подслушване на разговори ,подкуп на служители и др. Кражби и грабежи в магазини, складове и промишлени помещения .Унищожаване на имущество и стоки палежи. Много от тези престъпления могат да бъдат предотвратени, ако са били взети своевременни мерки, превантивни мерки. Защо те не са изпълнени ? Скъперничество , твърде често бизнесът не отделя средства за своята защита, а просветлението идва твърде късно. Невежество -бизнесът не разбира мерките за сигурност които му предлагат професионалистите. Липсата на опит в търговската дейност, в съответствие с правилата на пазара …

Сега нека говорим за техническите средства за сигнализация и защита. Кои са клиентите кoито най -често използват тези средства.

-Банките

-Фирми, които работят с благородни метали.

-Търговски дружества, които са взели силни позиции,независимо от техния профил.

-Хора с луксозни апатаменти ,коли и вили.

Само специалист може да опредили спецификацията на даден обект и да избере най-ефективното оформлемие за звуков сигнал и направи избор на компонентите. По- специално те взимат под внимание всички фактори, които дават сигнал: вибрации, осветление, промени в температурата, наличие на източници на електроенергия и т.н. Всички средства за сигнализация и технологична защита трябва да бъдат с доказана марка със сертификат и лиценз.

Всеки бизнесмен сам избира как да гарантира собствената си безопастност, да купи пистолет,наема някого за охрана,  подписва договор с охранителна фирма или създава собствена служба за, или нищо не прави. По-голямата част от бизнесмените са лесно уязвими. В много фирми , на всеки външен човек няма да е трудно влезе вътре в службата.     Следователно, бизнесменът трябва да се грижи и за безопасностa, на своите служители.

Комбинирайте вашата система мерките за сигурност на три вида лични –
сигурност (охрана и охрана кучета), технически средства за защита
(Алармени системи, бронирани жилетки, брави, сейфове и т.н.), правилата за поведение на, всички членове на семейството и външни служители. Всички налични мерки за сигурност трябва да бъдат под постоянен контрол на ръководителя на фирмата или нейните специализирани служители. Приетите мерки за сигурност трябва да се комбинират с условията и ежедневието на предприемача, семейството му, да не пречат работата на фирмата;
Ефективността на мерките за сигурност ще бъде по-висока, ако те са проектирани от експерти в тази област, като се отчита спецификата на бизнеса и местните условия. В случаите, когато вероятността от атака се увеличава драстично, е необходимо не само изпълнение на всички предпазни мерки , но и да се въведе ново ниво на сигурност. Често се налага създаването на специална служба за изпълнение на всички мерки за защита. Структурата, размера и състава се определя от реалните финансови възможности, мащаба търговска дейност. В светлината на чуждестранни и местни опит се предлага приблизително следната версия на средната охранителната фирма. Състои се от четири сектора (или отдели). Всеки един от тези сектори има в състава си от два до десет, до петнадесет души. Тези сектори са защита, сектор режим, сектор техническа охрана и оперативно сектор.

Сектор защита:
– Сигурност на помещенията и сградите;
– охранителна техника и консумативи;
– Защита на персонала и дейности;
– Защита на трафик.

Сектор режим:
– Гарантиране на поверителния характер на документи;
– Изпълнение на допускане;
– Мониторинг на посетителите и превозни средства;
– Проучване на нарушения на режима.

Сектор Техническа защита:
– Определяне на технически канали за изтичане на информация;
– Контрол на нерегламентиран достъп до информация
използване на технологиите;
– Съоръжения на средства за сигнализация и комуникация;
– оборудване на противопожарни уреди.

Сектор оперативни:
– Идентифициране и проучване на фирми и престъпни групировки са
потенциалните конкуренти или врагове на фирмата;
– Инвентаризация и анализ на опитите да се проникне в тайните на фирмата,
изпълнението на всякакви враждебни действия;
– Идентифициране на възможни „слаби“ места във фирмата;
– Разработване и прилагане на мерки за противодействие на „атаки“.

Следва продължение …
Автор: Валентин Байкушев

в.Търговски вестник

Новини

Обходът на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, „напредва“

Published

on

Първият етап от проекта за тунел под връх Шипка и обхода на Габрово получи разрешение за строеж. Това съобщи Община Габрово на своята официална страница, позовавайки се на статията в Economic.bg на Глория Христова, чрез която информира, че на 20 ноември 2025 г. министърът на регионалното развитие Иван Иванов е подписал разрешението за строеж, с което се дава старт на първия етап от обекта.

Направено е обаче важно уточнение, чрез което се посочва, че разрешението не обхваща самия пробив на тунела под Стара планина, а само довеждащата инфраструктура от северната страна, тази откъм Габрово.

Така започва изграждането на ключовия участък от обхода, който ще свърже съществуващото трасе с бъдещия портал на тунела. Справка в документацията показва, че строителното разрешение обхваща участък с дължина приблизително 2.6 км – от км 20+124.50 до км 22+700.

Този участък започва непосредствено след края на съществуващия обход на Габрово и води към бъдещия портал на тунела. Самият голям тунел, с дължина 3.2 км, се намира в следващите етапи на проектиране и строителство, които все още чакат своите разрешения.

Изпълнител на целия обект (инженеринг – проектиране и строителство) е „Консорциум ПСВТ“. Водещ партньор в него е „Хидрострой“ АД (свързана с Велико Желев), а в обединението влизат още „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД.

Договорът с тях бе подписан още през лятото на 2022 г. на стойност над 358 млн. лв. с ДДС. В проектобюджета за тази година предвидената сума за следващите три години е малко над 28 млн. лв. За сравнение, в тазгодишния бюджет за този проект бяха заложени общо 57.2 млн. лв., от които над 21 млн. лв. бяха в резервен списък.

Авторката припомня, че още през април 2025 г. вицепремиерът Томислав Дончев заяви от парламентарната трибуна, че проектът върви към разделяне на различни етапи – изграждане на трасето от северната страна, което води към тунела, и паралелни дейности от юг, включително обходa на Казанлък. По думите му, „реалистичният план за тази година е от северна страна да бъде изградена голяма част от трасето, което води до тунела“, а от юг да се работи по проектиране и изграждане на обхода на Казанлък. Издаването на разрешение за строеж за участъка от км 20+124.50 до км 22+700 практически позволява да започне именно този „северен“ етап – първите километри от обхода на Габрово, които водят към бъдещия тунел.

Етапи на проекта:
Първи участък: от км 20+124.50 до км 22+700 – включен в одобрения Подробен устройствен план и обхванат от настоящото разрешение.
Втори участък: от км 22+700 до км 27+680 – вече има готов технически проект.
Трети участък: от км 27+680 до км 30+673.48 – техническият проект се очаква да бъде завършен до края на 2025 г.

Освен изграждането на нов пътен участък, разрешението отваря път и за ключови инженерни дейности, включително преместване на инфраструктура, която пречи на трасето.

В него са посочени: Изместване на напорен тръбопровод на ВЕЦ „Малуша“ (при км 20+478); Изместване на деривация „Козята“ (в участъка от км 20+380 до км 20+520). Като възложители в тази част са посочени съответно ВЕЦ „Малуша“ ЕООД и Областният управител на Габрово.

Ключов момент в заповедта на министър Иван Иванов е разпореждането за предварително изпълнение на разрешението. Това означава, че строителните дейности могат да започнат незабавно – дори ако документът бъде обжалван в съда.

Според мотивите на МРРБ, тази спешност е продиктувана от защитата на държавни интереси – подобряване на транспортната свързаност, намаляване на задръстванията и повишаване на пътната безопасност. С разрешението за строеж можете да се запознаете оттук.

Зареди още

Новини

„Месец на кариерното ориентиране“ е в разгара си

Published

on

Център за кариерно ориентиране, Регионално управление на образованието – Габрово и Община Габрово обединиха усилия в полза на ранното кариерно ориентиране на учениците. Целта на събитието е учениците да се запознаят с различни професии на реални работни места.

Седем фирми и седем институции са дали съгласие да приемат ученици, а събитието ще продължи до края на месец ноември. Очаква се в него да вземат участие над 500 ученици от V, VI и VII клас, обхванати в целодневната организация на учебния ден. Малчуганите от IV клас на НУ „Васил Левски“ също ще вземат участие.

„Дейностите по кариерно ориентиране, и специално тези, свързани с посещения на учениците във фирми и институции са инициативи, които се забелязват и се оценяват. Мога, с нескрита гордост да заявя, че нашата област е една от първите, която проведе и продължава да провежда тези събития“, сподели началникът на РУО- Габрово Георги Маринов.

Идеята не е нова. Още през 2017 г. под егидата на Областен управител на област Габрово и РУО- Габрово, се проведе инициативата „Дойдох, видях, избрах“, която обхвана повече от 1500 ученика от всички възрастови групи.

„Това е една от най-атрактивните дейности по кариерно ориентиране за учениците. Оставя трайни спомени и повлиява, чисто по детски избора на бъдеща професия. Разбира се, ориентираният и осъзнат избор изисква много допълнителна работа, но подобни събития играят своята съществена роля в процеса на вземане на решение“, смята директорът на Центъра за кариерно ориентиране Пенко Атанасов.

Зареди още

Новини

„Будителите 2017“ организират здравна лектория

Published

on

Отчитайки важността на темата за здравословното хранене, организаторите на здравните лектории, превърнали се в традиционна инициатива за читалище „Будителите – 2017“, канят жителите на Габрово да участват в предстоящата среща, да научат полезна информация и да получат съвети.

Лекторията е ориентирана към широк кръг от хора, медицински специалисти, треньори и спортисти, психолози, родители и деца. Пред аудиторията ще говори един от водещите специалисти по хранене и диететика у нас доц. д-р Мария Николова – практикуващ лекар- диетолог, преподавател в Медицински университет–София, учен с международен опит и дългогодишна дейност в областта на общественото здраве и превенцията.

Ще поставим вечния въпрос: Може ли здравословното хранене да бъде вкусно? Ще имаме възможност да се запознаем с диетичното хранене при различни заболявания, с хранителните разстройства, ще стане дума за авитаминозите, хранителните алергии и непоносимостта към определени хранителни вещества, както и за храненето при деца, бременни жени и спортисти.

Темите за качеството на храната, за затлъстяването, чийто мащаб превръща проблема в пандемия, също ще бъдат засегнати в рамките на здравната лектория, като в първата част доц. д-р Николова ще отговаря на въпросите на модератора, а след това и на запитванията на присъстващите в залата.

Полезната информация и общуването организаторите съчетават с дегустация на здравословни храни. Изкушенията ще приготвят възпитаници на Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“, които ще подредят своя щанд във фоайето на зала „Възраждане. Инициативата е подкрепена от МЛД Трейдинг и лаборатория Рамус, които са осигурили за присъстващите подаръци за здраве.

Събитието ще се проведе на 28 ноември, петък, от 18.00 ч. в Зала „Възраждане“. Входът е свободен.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица