Свържи се с нас

Икономика

Таня Христова: Здравната криза поставя пред нас и много нови възможности!

Published

on

Здравната криза поставя пред нас освен заплахи и много нови възможности. Това заяви кметът на Габрово Таня Христова по време на онлайн среща-дискусия, на тема „Бизнесът и възможностите за европейско финансиране в периода 2021-2027 г.“

Форумът бе организиран от Община Габрово, ЕИЦ „Европа директно“ към Габровската търговско промишлена палата и Регионален иновационен център „Амбициозно Габрово“, със съдействието на РСО „Централна Стара планина.

В събитието се включиха кметът на Габрово Таня Христова, Петър Ганев от Института за пазарна икономика, Николинка Хинкова, председател на УС на Регионалния иновационен център в Габрово, представители на ТУ в града, експерти, ръководители на фирми.

За възможностите, от които може да се възползва Община Габрово през настоящия програмен период и новия механизъм за планиране говори кметът Таня Христова.

„Ние дискутираме една изключително важна и актуална тема, която се надявам, ще бъде съпроводена с много наша отговорна ангажираност и амбиция, за да можем да постигнем целите, които Европа налага и поставя като стратегически“, каза по време на онлайн – дискусията Таня Христова.

„От друга страна ще можем да направим така, че с амбиция и възможности на ресурсите да разкрием потенциала на Габрово, както като административна територия, така и като акцент в развитието на бизнеса и иновациите.

Намираме се в един изключително важен период. Той е важен не само, защото започва и вече е факт новият програмен период. Той е важен и заради многото предизвикателства, поради наличието на сериозна криза, която виждаме, че въздейства върху моделите, с които доскоро бяхме свикнали да мислим, да работим и планираме, добави още Христова.

„От друга страна поставя пред нас освен заплахи и много нови възможности. Едва ли някой от нас си е представял, че с такава скорост ще бъдат засилени мерките, свързани с нашите действия спрямо дигиталните решения, спрямо отношението ни към околната среда. Вижда се как една здравна криза ни накара да мислим по различен начин и как всичко, което оттук насетне ще правим, ще бъде подчинено и на този изключително важен елемент, който с премерени действия ще трябва да ни изведе на стратегическите предимства. Финансовите инструменти, които ще бъдат възможни както за Европа, така и за всички нас, и надявам се на всички, които сме в Габрово“, сподели още габровският кмет.

„За следващите 10 години финансовият ресурс, който Европа предлага, е безпрецедентен. Това наистина представлява една цифра, която за моите представи е доста трудно дори да си я оформя като конкретика за един не много дълъг период“, акцентира в изказването си Таня Христова.

По думите ѝ за България цифрата, която предстои да бъде достъпна за различните категории бенефициенти, е с рекордна стойност – над 16,5 милиарда евро. Нещо, което по думите ѝ „трябва да бъде цел не просто за усвояване, не просто за привличане на инвестиции, а за осъществяване на стъпки, които ще доведат до нашата трансформация.“

„И тук бих искала да премина към нашите последни ангажименти, към нашите цели в разработването на един изключително важен документ, който се нарича План за интегрирано развитие на нашата община.

Този план е както сходен, така и доста по-различен от досегашните стратегически документи. Да, той отново има период на 7 години. Ние имаме ангажимент да погледнем не много далеч в бъдещето, макар че разработвайки този План, ние трябва да вземем предвид и доста по-стратегически ориентирани документи като „Целите на ООН за устойчиво развитие“, като „България 2030“, като немалкото документи, които визират нашите изключително важни ангажименти в зелените, цифровите и устойчивите технологии, с които ще трябва да развиваме нашите територии като устойчиви и конкурентоспособни.

Това, което предстои и това, което се случва вече в Габрово, е да работим заедно. Много съм щастлива, че въпреки ограниченията, ние продължаваме да поддържаме връзка, както с представителите на различните браншови организации, така и с хората, които реално създават бизнес и развиват нашата икономика.

А какво е една община без тези, които създават продукт, които генерират истински добавена стойност.

Преди една седмица г-н Ганев направи представяне на социално-икономическия анализ, който е част от документа за интегрирано развитие на Габрово. Там отново нещата бих могла да ги разделя на две: годините до момента, в който се пови КОВИД-19 и това, което ние трябва да правим след коронавируса заедно може би с предизвикателствата, които той ни донесе.

Считам ги за важни, но безспорен е напредъкът на икономиката и бизнеса в нашия регион, демонстриран през последните няколко години. В сравнение с тенденциите в други части на страната безспорно имаме много предимства.

Разбира се, имаме и много предизвикателства, които ще трябва да адресираме в Плана за интегрирано развитие. И неслучайно новите ангажименти, които са насочени към нас, чрез разработване на този план, са не просто да мислим за секторни проекти – такива ще има. Ние ще продължим да работим за благоустрояване на градската среда, за решаване на важните проблеми – за това да има повече възможности в прекрасните ни малки населени места в рамките на общината.

Ще работим за повече екологичен транспорт, за повече възможности за култура, спорт и туризъм. Но най-важният ни ангажимент, който е крайъгълният камък на нашата амбиция трябва и вярвам, че е свързан с икономическото развитие, подчинено на новите цели, които считам за важно да припознаем.

Защото икономическо и бизнес развитие без зелен и без дигитален преход, без това да имаме отговорно отношение към човешкия фактор и без грижата да работим активно с научната и образователната инфраструктура, и да се вслушваме в мнението и желанието на хората, няма как да успеем да задвижим този механизъм и да вървим устойчиво напред.

Може би ще имаме възможността да разработваме много нови проекти, но нещо винаги ще ни липсва. А това, което ни помага, което е важно за нас е да устоим визията за развитието на нашата община.

Вярвам, че тя ще бъде припозната от всички нас и ние ще успеем да разработим този стратегически документ. Визията, която към момента се оформя пред очите и очакванията на габровци и към която се стремим, е желанието ни тя да бъде устойчива, ефективна община, с високо качество на живот, със силна икономика и активни хора, които желаят да участват в развитието на града“, заяви още Таня Христова.

Икономика

Започнете бизнес в „Шести участък“

Имате малък бизнес или идея за такъв, обичате Габрово и искате да изградите присъствие в местното търсене, но не сте открили подходящото пространство …?, то не пропускайте възможността!

Published

on

До края на този месец можете да заявите участие в публично-частното партньорство чрез наемане на четири обекта в квартал „Шести участък“ за период от две години, съобщи Миглена Въгленова, гл. експерт „Публичност и визуализация“ в администрацията на кмета.

Помещенията се намират на ул. „Опълченска“ № 8 и № 45 – две от тях са в Дечковата къща и носят автентичен възрожденски дух, а другите са в партера на обновена жилищна сграда.

Те ще могат да се използват за малък бизнес, търговия на дребно, творческа дейност, създаване на услуги и продукти, характерни за творческите индустрии, ателиета, студия, офиси, галерии.

За стартиращите бизнеси са предвидени едногодишни стимули – абонамент за свободно паркиране в платената зона на кв. „Шести участък“, безплатен интернет, членство в Габровската търговско-промишлена палата и еднократна услуга до 100 лв., разпространение на рекламни материали от Туристическия информационен център, популяризиране на бизнеса през каналите на Община Габрово.

Кандидатите попълват формуляр, в който представят бизнеса си и декларират, че могат да започнат дейност до 30 септември 2022 г. За всеки обект жури ще избере по един победител и един подгласник.

Победителите ще сключат споразумение за партньорство с Община Габрово, чрез което ще получат безплатно консултиране по избор между маркетингови дейности и реклама, разработка на уебсайт и онлайн магазин, интериорен дизайн или оформление на витрина.

Заявления се приемат до 31 януари 2022 г. на електронна поща projects@gabrovo.bg. Вижте пълната информация за обектите и изтеглете документите за кандидатстване оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Самоосигуряващите се могат да променят вида на осигуряването си

Published

on

До 31 януари самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си, напомнят от офиса на Национална агенция за приходите в Габрово.

Самоосигуряващите се лица задължително се осигуряват във фонд „Пенсии“ на държавното обществено осигуряване (ДОО), а по свой избор могат да се осигуряват и във фонд „Общо заболяване и майчинство”.

Само осигуряващите се лица, които изберат да внасят осигурителни вноски и във фонд „Общо заболяване и майчинство”, могат да се ползват от всички осигурени социални рискове (без трудова злополука и професионална болест и безработица) на ДОО.

Другият вариант е да внасят осигурителни вноски на по-нисък процент само във фонд „Пенсии“ на ДОО (за инвалидност поради общо заболяване, старост и смърт). В този случай обаче, напомнят от НАП, само осигуряващите се нямат право на парични обезщетения за временна неработоспособност поради общо заболяване, бременност и раждане и за отглеждане на дете до 2-годишна възраст и др. изплащани от държавното обществено осигуряване.

Видът на осигуряването на само осигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителният директор на НАП. Срокът за подаване на документа е до 31 януари на съответната година. Декларацията се подава по утвърден образец в офис на НАП по постоянен адрес или чрез е-услугите на приходната агенция с персонален идентификационен код /ПИК/ или електронен подпис /КЕП/.

При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност, както и при започване на друга трудова дейност от само осигуряващото се лице през календарната година не може да се променя вече избрания и декларирания вид осигуряване.

Повече информация и консултации за попълването на данъчни и осигурителни декларации можете да получите на телефон: 0700 18 700 /на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор/.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Четири габровски дружества са заявили готовност за договор със студенти

Published

on

Четири габровски дружества са заявили готовност за договор със студенти, съобщи електронното издание sevlievo-online.com.

Министерството на образованието и науката (МОН) публикува регистър на специалностите, за които държавата заплаща изцяло или частично разходите за следването при сключен договор с работодател за стаж на студента за периода на обучението и за работа след успешното му завършване.

Освен до информация за специалностите, студентите вече имат достъп и до списъка с всички фирми, с които могат да сключат договор за стаж и работа, за да ползват финансова подкрепа от държавата.

Проверката на „Севлиево онлайн“ е установила, че в списъка са четири габровски фирми, две от Дряново и нито една от Трявна и Севлиево. 

„ВиК Габрово“ е заявило едно място за студент по специалността „водоснабдяване и канализация“.

„Импулс“ АД Габрово е заявило две места – по едно за студенти по специалностите „Компютърни технологии в машиностроенето“ и „Технология на материалите и материалознание“. 

Най-много договори за стаж и работа след завършване е заявила да сключи МБАЛ „Д-р Тота Венкова“. От болницата са заявили двайсет места за студенти по „Медицина“, три за медицински сестри, едно за медицински лаборант и две за акушерки. 

„Подемкран“ АД Габрово е обявило три позиции за стаж и последващ договор по специалностите „Електроенергетика и електрообзавеждане“, „Компютърни технологии в машиностроенето“ и „Технология на материалите и материалознание“. 

В Дряново Вагонният завод е обявил, че ще сключи договор с двама студенти, обучаващи се по специалността „Железопътна техника“, а дружество „Унитраф“ е обявило четири възможности за студенти по специалностите „Електротехника“, „Електроника“, „Автоматика, информационна и управляваща техника“ и „Машиностроене“.

Списъкът на специалностите, за които държавата покрива разходите за обучение, се изготвя по висши училища, форми на обучение и брой студенти спрямо нуждите на пазара на труда. Той се актуализира всяка година, за да отговаря в максимална степен на потребностите от висококвалифицирани кадри за икономиката.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица