Икономика
ПИК кодът – акцент в тазгодишната кампания на данъчните

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved
От офиса на приходната агенция в Габрово информират своите клиенти, за новите моменти в данъчна кампания 2015г. Акцент на данъчно – осигурителната кампания през тази година ще бъде персоналният идентификационен код, който НАП издава, както и насърчаване на използването му от клиентите на Агенцията.
Това е свързано и с цялостната политика на НАП в обслужването – стремеж да се спести на клиентите време и пари при контакта им с НАП.
Всички, които вече имат ПИК, могат да го ползват и за подаване на данъчни декларации за облагане на доходите от 2014 г. Ако някой иска да се откаже от тази услуга, може да го направи като подаде заявление в НАП.
Физически лица, които имат издаден повече от един ПИК (например издаден на БУЛСТАТ на ЕТ), ще могат да ползва услугата за подаване на декларация за облагане на доходите от 2014 г. с този ПИК, който е издаден на техния ЕГН. Към момента имаме издадени 250 000 ПИК в цялата страна.
С ПИК гражданите могат да ползват още много услуги като:
1. да проверят:
• какъв е осигурителният им доход – върху каква сума работодателите, внасят осигурителните им вноски;
• информация за членство в пенсионен фонд и месеците, за които има извършени преводи от НАП към съответното пенсионноосигурително дружество;
• декларираните пред НАП трудови договори от неговия работодател;
• непогасените си задължения към НАП;
• извършените от тях плащания и задълженията, които са погасили
• всички декларирани или установени задължения и начина, по който са погасени.
2. да подават искане за издаване на документ
3. да подадат годишна данъчна декларация за облагане на доходите
• Клиентите на НАП могат да получат своя персонален идентификационен код след подаване на заявление. Заявлението може да се подаде във всеки офис на НАП, но получаването на издадения ПИК, както и разрешение за ползване на исканите електронни услуги, става в офиса на Агенцията по постоянен адрес за физическите лица или по седалище и адрес на управление за юридическите лица.
Другите новости през кампанията за 2015 г. са:
Нови правила за отстъпка. Всеки, който подаде декларацията си за облагане на доходите до 31 март 2015 г. по електронен път, ще ползва отстъпка от 5% от данъка за довнасяне, ако към този момент няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения и внесе в срок до 30 април (когато е и срокът за подаване на декларацията) дължимия по декларацията данък. Най-лесно декларацията може да се подаде онлайн с ПИК. Нещо повече, подаването с ПИК е напълно безплатно, докато електронният подпис се заплаща.
Данъчно облекчение за минимален доход ще се ползва само през 2015 г. за доходите от 2014 г.:
Данъчното облекчение за минимални доходи ще се ползва с отделна декларация, която ще се подава в срок отново до 30 април 2015 г. Облекчението ще важи само през 2015 г. за доходите от 2014 г.
Физическите лица могат да ползват данъчното облекчение за минимални доходи, когато едновременно са налице две условия:
1. физическото лице е придобило през 2014 г. само доходи от трудови правоотношения; и
2. придобитите през годината доходи но не превишават 12 месечни минимални работни заплати, тоест 4080 лв.
През 2015 г. се дава право на избор за удържане на авансов данък през последното тримесечие с декларация пред платеца на дохода.
Нови данъчни декларации.
През тази година има нова годишна декларация за облагане на доходите на физическите лица. Формулярите, които се подават през 2015 г. са напълно нови и в значително намален обем. Основните разлики в декларацията за доходите на гражданите са, че за доходи от трудов договор вече не се посочват данни за работодателя, защото тази информация е вече налична в НАП. Получателите на хонорари и други възнаграждения, различни от трудови обаче посочват информативно платеца на дохода в съответното приложение.
Друга промяна във формуляра за физическите лица са таблиците с кодове за вида на доходите. Друго съществено изменение в документа е, че удържаните и внесени през 2014 г. осигурителни вноски се посочват общо, а не разбити по фондовете за държавно обществено осигуряване, здравно осигуряване и др.
За повече информация гражданите и фирмите в областта могат да позвънят на безплатен национален телефон 0700 18 700 или да посетят офиса на НАП в Габрово на ул.“Радецка“11 в центъра на областния град.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Габрово започва обновяване на две ключови обществени сгради

В Община Габрово бяха представени два мащабни проекта за енергийно обновяване – на Музея „Дом на хумора и сатирата“ и на административната сграда на Общината.
„Започваме изпълнението на два ключови проекта за града ни. Две сгради, които са ремонтирани само частично от въвеждането им в експлоатация до момента“, заяви кметът Таня Христова при откриването на информационното събитие.

Тя подчерта, че инициативата е резултат от дълга инженерна и организационна подготовка и че ремонтите ще се извършват без прекъсване на дейността на двете институции.
„След обновяването очакваме по-ниски енергийни разходи, по-малък въглероден отпечатък и по-добри условия за работа и посещения“, допълни Христова.

Дейностите се финансират по Националния план за възстановяване и устойчивост чрез Механизма за възстановяване и устойчивост на ЕС. Срокът за изпълнение е до 30 юни 2026 г.
Обновяването на сградата на Музея включва топло- и хидроизолация на покрива, външна и вътрешна топлоизолация на фасадите, подмяна на старата дограма, рехабилитация на терасата, нови мазилки и боядисване, както и съвременна отоплителна и вентилационна система с термопомпи и рекуперация на въздуха.

Очаква се над 58% икономия на първична енергия и намаляване на емисиите въглероден диоксид със 145 тона годишно.
Проектът за административната сграда на Общината предвижда топлоизолация, подмяна на осветлението и изграждане на фотоволтаична система с мощност 80 kWp за собствено потребление.

Ще се внедри комбинирана отоплителна система с термопомпи и газови котли за резервно захранване. Резултатите се очаква да доведат до над 63% икономия на енергия и спестяване на над 300 тона въглеродни емисии годишно.
След приключване на дейностите ще бъде извършена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, която ще потвърди постигнатите резултати.


Икономика
„Интер Пауър“ изгради фотоволтаична централа върху сграда на ОПТ – Габрово
Габровската компания Интер Пауър, лидер с дългогодишен опит в сферата на изграждане на фотоволтаични системи и внедряване на енергийно ефективни решения в индустриални и търговски обекти, реализира фотоволтаична централа върху покрива на сграда, стопанисвана от Общински пътнически транспорт.
Фирмата бе избрана за изпълнител на проект за изграждане на фотоволтаична електроцентрала, иницииран от „Енергийна общност Габрово“. Върху покрива на зданието е изградена съвременна фотоволтаична система, с инсталирана мощност от 150 киловата(kWp). Използвани са общо 256 високоефективни соларни модули, с номинална мощност между 570 и 590 Wp.
Електроцентралата е оборудвана с пет трифазни хибридни инвертора от серията Deye SUN, които осигуряват висока ефективност на преобразуване и позволяват последващо надграждане на системата с акумулиращи устройства за съхранение на енергия. Всички компоненти са с дългосрочни производствени и експлоатационни гаранции, включително 30-годишна линейна гаранция за мощността на панелите.
Интер Пауър е утвърдена габровска компания с над десетгодишен опит в проектирането, изграждането и поддръжката на фотоволтаични системи, системи за индустриално и битово LED осветление, електроизграждане и умни решения за енергийна автоматизация. Фирмата е партньор на водещи производители и притежава множество успешно реализирани проекти както в частния, така и в публичния сектор, включително обекти, изградени с европейско финансиране.

Икономика
Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.
Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.
Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.
Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.
Тя гласи:
„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.
Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.
Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“


-
Кримипреди 5 дниХванаха мъж с над половин кило марихуана
-
Кримипреди 5 часаЗадържаха рецидивист, обирал гаражи, мази и коли в Габрово
-
Икономикапреди 5 дниБез опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово
-
Кримипреди 6 дниИнспектори сгащиха бракониер в яз. „Александър Стамболийски“
-
Новинипреди 6 дниРотарианци от Канада и САЩ гостуваха на Ротари клуб Габрово
-
Икономикапреди 6 дниStudio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес
-
Културапреди 6 дниГаброво е домакин на вечер, посветена на майстор Колю Фичето
-
Културапреди 5 дниБиблиотеката в Габрово кани на среща – разговор с Елена Чамуркова









