Свържи се с нас

Икономика

ПИК кодът – акцент в тазгодишната кампания на данъчните

Published

on

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

От офиса на приходната агенция в Габрово информират своите клиенти, за новите моменти в данъчна кампания 2015г. Акцент на данъчно – осигурителната кампания през тази година ще бъде персоналният идентификационен код, който НАП издава, както и насърчаване на използването му от клиентите на Агенцията.

Това е свързано и с цялостната политика на НАП в обслужването – стремеж да се спести на клиентите време и пари при контакта им с НАП.

Всички, които вече имат ПИК, могат да го ползват и за подаване на данъчни декларации за облагане на доходите от 2014 г. Ако някой иска да се откаже от тази услуга, може да го направи като подаде заявление в НАП.

Физически лица, които имат издаден повече от един ПИК (например издаден на БУЛСТАТ на ЕТ), ще могат да ползва услугата за подаване на декларация за облагане на доходите от 2014 г. с този ПИК, който е издаден на техния ЕГН. Към момента имаме издадени 250 000 ПИК в цялата страна.

С ПИК гражданите могат да ползват още много услуги като:
1. да проверят:
• какъв е осигурителният им доход – върху каква сума работодателите, внасят осигурителните им вноски;
• информация за членство в пенсионен фонд и месеците, за които има извършени преводи от НАП към съответното пенсионноосигурително дружество;
• декларираните пред НАП трудови договори от неговия работодател;
• непогасените си задължения към НАП;
• извършените от тях плащания и задълженията, които са погасили
• всички декларирани или установени задължения и начина, по който са погасени.
2. да подават искане за издаване на документ
3. да подадат годишна данъчна декларация за облагане на доходите
• Клиентите на НАП могат да получат своя персонален идентификационен код след подаване на заявление. Заявлението може да се подаде във всеки офис на НАП, но получаването на издадения ПИК, както и разрешение за ползване на исканите електронни услуги, става в офиса на Агенцията по постоянен адрес за физическите лица или по седалище и адрес на управление за юридическите лица.

Другите новости през кампанията за 2015 г. са:
Нови правила за отстъпка. Всеки, който подаде декларацията си за облагане на доходите до 31 март 2015 г. по електронен път, ще ползва отстъпка от 5% от данъка за довнасяне, ако към този момент няма подлежащи на принудително изпълнение публични задължения и внесе в срок до 30 април (когато е и срокът за подаване на декларацията) дължимия по декларацията данък. Най-лесно декларацията може да се подаде онлайн с ПИК. Нещо повече, подаването с ПИК е напълно безплатно, докато електронният подпис се заплаща.

Данъчно облекчение за минимален доход ще се ползва само през 2015 г. за доходите от 2014 г.:

Данъчното облекчение за минимални доходи ще се ползва с отделна декларация, която ще се подава в срок отново до 30 април 2015 г. Облекчението ще важи само през 2015 г. за доходите от 2014 г.
Физическите лица могат да ползват данъчното облекчение за минимални доходи, когато едновременно са налице две условия:
1. физическото лице е придобило през 2014 г. само доходи от трудови правоотношения; и
2. придобитите през годината доходи но не превишават 12 месечни минимални работни заплати, тоест 4080 лв.
През 2015 г. се дава право на избор за удържане на авансов данък през последното тримесечие с декларация пред платеца на дохода.

Нови данъчни декларации.
През тази година има нова годишна декларация за облагане на доходите на физическите лица. Формулярите, които се подават през 2015 г. са напълно нови и в значително намален обем. Основните разлики в декларацията за доходите на гражданите са, че за доходи от трудов договор вече не се посочват данни за работодателя, защото тази информация е вече налична в НАП. Получателите на хонорари и други възнаграждения, различни от трудови обаче посочват информативно платеца на дохода в съответното приложение.

Друга промяна във формуляра за физическите лица са таблиците с кодове за вида на доходите. Друго съществено изменение в документа е, че удържаните и внесени през 2014 г. осигурителни вноски се посочват общо, а не разбити по фондовете за държавно обществено осигуряване, здравно осигуряване и др.

За повече информация гражданите и фирмите в областта могат да позвънят на безплатен национален телефон 0700 18 700 или да посетят офиса на НАП в Габрово на ул.“Радецка“11 в центъра на областния град.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Открийте възможности за кариера в „Дзалли“: традиции, иновации и стабилност в текстилната индустрия!

Published

on

В един непрекъснато развиващ се свят, ние се стремим към постоянно подобрение, високо качество и грижа за хората. Именно тези принципи са в основата на дейността на „Дзалли“, водеща текстилна фирма с дългогодишна история и доказано присъствие на пазара на труда.

Защо „Дзалли“?
Ние сме повече от текстилна фабрика – ние сме екип от отдадени професионалисти. Гордеем се с висококачествените си продукти, създадени с опит, прецизност и внимание към всеки детайл. В „Дзалли“ ще откриете стабилна и сигурна работна среда, където вашият принос е важен.

Ние предлагаме:

  • Мотивиращо възнаграждение
  • Социални придобивки
  • Стабилна работа и дългосрочна перспектива на заетост
  • Работа с модерно оборудване

Кого търсим?
Търсим отговорни и мотивирани хора. Независимо дали имате опит в текстилната индустрия или сте в началото на професионалния си път, ние Ви очакваме.

Свободните работни позиции са:

  • Оператор на шевна машина
  • Окачествител

Присъединете се към „Дзалли“ и станете част от бъдещето на текстилната индустрия!

Молба, Автобиография и удостоверения за допълнителна квалификация можете да подадете всеки работен ден в сградата на фирмата в кв. Войново (местност Айвузов копак 1), както и онлайн: https://www.jobs.bg/company/148877.

За справки тел. 066 815346 / 066 815305.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Три предприятия от Габровска област с одобрени проекти от „Социална закрила“

Published

on

Три социални предприятия от Габровска област са одобрени за финансиране на проектните им дейности по Компонент 2 „Подкрепа за осъществяването на социалната дейности/или за постигане на социалните цели на социални предприятия, вписани в Регистъра на социалните предприятия“ към Фонд „Социална закрила“.

Това са габровските „Търнава БГ“ за проекта „Зелено възстановяване – природа и нов живот след зависимост“, Сдружение „ТКД Здравец – Габрово“ за проекта „Дигитален достъп – умения и възможности за хора с увреждания“ и „Ресто консулт“ от с. Батошево, Севлиево за проекта „В кухнята на възможностите: кулинарно приобщаване чрез умения и солидарност“.

С подкрепата на Регионален център за социална икономика – Габрово трите социални предприятия кандидатстваха с проектни предложения пред Фонд „Социална закрила“. Чрез тях ще бъдат изградени партньорства, ще се популяризират добри практики за хора от уязвимите групи и ще им се помогне да придобият нови умения за успешна реализация на пазара на труда.

Богата събитийна програма ще бъде част от проектните дейности. В нейното осъществяване ще се включи екипът на Регионален център за социална икономика – Габрово.

Предвидени са три семинара по трите проекта. Основните теми, върху които ще се акцентира са иновации в социалните предприятия, лидерски умения в социалното предприемачество, подходи към различни групи клиенти, социалното предприемачество като фактор за създаване на общности, застъпничество за социалните предприятия.

Ще се разгледат различни видове социални иновации и ще се създаде мрежа за сътрудничество в социалните предприятия. Ще бъдат насърчавани иновативни подходи за решаване на социални проблеми. Ще се представи на участниците в семинарите какво е социално предприемачество и ще се развие у тях разбиране за лична и обществена отговорност. Ще се създадат ключови умения в участниците като емпатия, активно слушане, критическо мислене, креативност, екипна работа, комуникативност и инициативност в социалното предприемачество.

По единия от проектите са предвидени посещения в три успешно функциониращи социални предприятия от България, където екипите ще обменят опит и ще споделят устойчиви модели от тяхната практика. Финансовата подкрепа от Фонд „Социална закрила“ е в размер на 9 900 лв. за всяко от проектните предложения на социалните предприятия от Габровска област. Съфинансирането от кандидата е 10% от общия бюджет на проекта. Дейностите ще се реализират и отчитат до 31 октомври 2025 г.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица