Свържи се с нас

Икономика

Годишната инфлация в България закова 5.2%

Published

on

Според данните на Националния статистически институт годишната инфлация у нас стигна 5.2 на сто.

Индексът на потребителските цени (ИПЦ) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 101.2%, т.е. месечната инфлация е 1.2%. Инфлацията от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 1.9%, а годишната инфлация за февруари 2011 г. спрямо февруари 2010 г. е 5.2%. Това сочат данни от проучване на Националния статистически институт (НСИ).

Средногодишната инфлация за периода март 2010 – февруари 2011 г. спрямо периода март 2009 – февруари 2010 г. е 3.1%.

През февруари 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
– хранителни продукти и безалкохолни напитки – увеличение с 3.1%;
– алкохолни напитки и тютюневи изделия – увеличение с 0.2%;
– облекло и обувки – намаление с 1.1%;
– жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други
– горива – цените остават на равнището от миналия месец;
– жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома – цените остават на равнището от миналия месец;
– здравеопазване – увеличение с 0.1%;
– транспорт – увеличение с 1.2%;
– съобщения – цените остават на равнището от миналия месец;
– свободно време, развлечения и културен отдих – увеличение с 0.1%;
– образование – намаление с 0.1%;
– ресторанти и хотели – увеличение с 0.2%;
– разнообразни стоки и услуги – увеличение с 0.3%.

През февруари са се увеличили цените на следните хранителни продукти:
брашно – с 5.3%,
хляб – с 5.4%,
макаронени изделия – с 0.8%,
пасти, торти, сиропирани сладкиши – с 1.2%,
месо от едър рогат добитък – с 2.1%,
риба и рибни продукти – с 1.1%,
пресни млека – с 1.8%,
кисели млека – с 1.2%,
сирене – с 0.7%,
кашкавал – с 2.4%,
маргарин – с 3.6%,
млечни и растителни масла – съответно с 1.9 и 4.8%,
домати – с 4.5%,
ябълки – с 6.1%,
краставици- с 27.6%,
зрял чесън – с 4.0%,
зрял лук – с 8.9%,
картофи – със 17.0%,
зеле – с 33.6%,
пипер – всички видове – с 13.6%,
леща – с 1.1%,
захар – с 22.6%,
захарни и шоколадови изделия – с 1.4%,
кафе – всички видове – с 1.4%,
алкохолни напитки – с 0.7%.

През месеца са се намалили цените на следните хранителни продукти: птиче месо – с 0.3%, свинско месо – с 1.5%, малотрайни колбаси – с 0.5%, яйца – с 0.8%, маслини – с 0.3%, цитрусови и южни плодове – с 2.8%, гъби – с 1.1%, минерални води и безалкохолни напитки – с 3.6%, и други.
През февруари в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение при: наеми за жилища – с 0.1%, водоснабдяване – с 0.3%, течни горива за битови нужди – с 3.5%, готварски печки – с 0.6%, бойлери – с 0.5%, хладилници и хладилни камери – с 0.2%, дизелово моторно гориво – с 4.3%, автомобилен бензин А95Н – с 2.5%, автомобилен бензин А98Н – с 2.4%, услуги в ресторанти, кафенета и други – с 0.3%, продукти за лична хигиена – с 0.4%, и други.
Намалили са се цените на: облекло – с 1.0%, обувки – с 1.5%, мебели – с 0.6%, газ пропан-бутан за ЛТС – с 3.3%, телевизионни приемници и антени – с 0.9%, услуги, свързани с образованието – с 0.1%, услуги по настаняване – с 2.0%.
През февруари са се повишили цените на лекарствата и на стоматологичните услуги с по 0.1%, а цените на лекарските услуги са на нивото от януари.

По окончателни данни на НСИ индексът на потребителските цени за януари 2011 г. спрямо декември 2010 г. е 100.6%, т.е. месечната инфлация е 0.6%.
Хармонизираният индекс на потребителските цени (ХИПЦ) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 100.6%, т.е. месечната инфлация е 0.6%.
Инфлацията от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 1.0%, а годишната инфлация за февруари 2011 г. спрямо февруари 2010 г. е 4.6%.
Средногодишната инфлация за периода март 2010 – февруари 2011 г. спрямо периода март 2009 – февруари 2010 г. е 3.5%.
Според ХИПЦ през февруари 2011 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:
– хранителни продукти и безалкохолни напитки – увеличение с 2.2%;
– алкохолни напитки и тютюневи изделия – увеличение с 0.2%;
– облекло и обувки – намаление с 0.9%;
– жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други
горива – цените остават на равнището от миналия месец;
– жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома – намаление с 0.1%;
– здравеопазване – увеличение с 0.1%;
– транспорт – увеличение с 0.8%;
– съобщения – цените остават на равнището от миналия месец;
– свободно време, развлечения и културен отдих – цените остават на равнището от миналия месец;
– образование – намаление с 0.1%;
– ресторанти и хотели – намаление с 0.3%;
– разнообразни стоки и услуги – увеличение с 0.1%.
По окончателни данни на НСИ хармонизираният индекс на потребителските цени за януари 2011 г. спрямо декември 2010 г. е 100.5%, т.е. месечната инфлация е 0.5%.
Индексът на цените за малката кошница (ИЦМК) за февруари 2011 г. спрямо януари 2011 г. е 102.2%, а от началото на годината (февруари 2011 г. спрямо декември 2010 г.) е 103.2%.
През февруари цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:
– хранителни продукти – увеличение с 3.6%;
– нехранителни стоки – намаление с 0.1%;
– услуги – увеличение с 0.1%.
По окончателни данни на НСИ индексът на цените за малката по състав кошница за януари 2011 г. спрямо декември 2010 г. е 101.0%.

Аргументи БГ

Икономика

Открийте възможности за кариера в „Дзалли“: традиции, иновации и стабилност в текстилната индустрия!

Published

on

В един непрекъснато развиващ се свят, ние се стремим към постоянно подобрение, високо качество и грижа за хората. Именно тези принципи са в основата на дейността на „Дзалли“, водеща текстилна фирма с дългогодишна история и доказано присъствие на пазара на труда.

Защо „Дзалли“?
Ние сме повече от текстилна фабрика – ние сме екип от отдадени професионалисти. Гордеем се с висококачествените си продукти, създадени с опит, прецизност и внимание към всеки детайл. В „Дзалли“ ще откриете стабилна и сигурна работна среда, където вашият принос е важен.

Ние предлагаме:

  • Мотивиращо възнаграждение
  • Социални придобивки
  • Стабилна работа и дългосрочна перспектива на заетост
  • Работа с модерно оборудване

Кого търсим?
Търсим отговорни и мотивирани хора. Независимо дали имате опит в текстилната индустрия или сте в началото на професионалния си път, ние Ви очакваме.

Свободните работни позиции са:

  • Оператор на шевна машина
  • Окачествител

Присъединете се към „Дзалли“ и станете част от бъдещето на текстилната индустрия!

Молба, Автобиография и удостоверения за допълнителна квалификация можете да подадете всеки работен ден в сградата на фирмата в кв. Войново (местност Айвузов копак 1), както и онлайн: https://www.jobs.bg/company/148877.

За справки тел. 066 815346 / 066 815305.

Зареди още

Икономика

Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници

Published

on

Фирма „ЕмКБ“ АД, част от германски холдинг за производство на електромотори, разширява своята дейност в България и търси работници за своето производство. Предлагаме обучение.

Ако проявявате интерес, изпратете своята автобиография на: radulova@emcb.bg.

За повече информация се свържете с нас на: 0885 911 850.

Зареди още

Икономика

Три предприятия от Габровска област с одобрени проекти от „Социална закрила“

Published

on

Три социални предприятия от Габровска област са одобрени за финансиране на проектните им дейности по Компонент 2 „Подкрепа за осъществяването на социалната дейности/или за постигане на социалните цели на социални предприятия, вписани в Регистъра на социалните предприятия“ към Фонд „Социална закрила“.

Това са габровските „Търнава БГ“ за проекта „Зелено възстановяване – природа и нов живот след зависимост“, Сдружение „ТКД Здравец – Габрово“ за проекта „Дигитален достъп – умения и възможности за хора с увреждания“ и „Ресто консулт“ от с. Батошево, Севлиево за проекта „В кухнята на възможностите: кулинарно приобщаване чрез умения и солидарност“.

С подкрепата на Регионален център за социална икономика – Габрово трите социални предприятия кандидатстваха с проектни предложения пред Фонд „Социална закрила“. Чрез тях ще бъдат изградени партньорства, ще се популяризират добри практики за хора от уязвимите групи и ще им се помогне да придобият нови умения за успешна реализация на пазара на труда.

Богата събитийна програма ще бъде част от проектните дейности. В нейното осъществяване ще се включи екипът на Регионален център за социална икономика – Габрово.

Предвидени са три семинара по трите проекта. Основните теми, върху които ще се акцентира са иновации в социалните предприятия, лидерски умения в социалното предприемачество, подходи към различни групи клиенти, социалното предприемачество като фактор за създаване на общности, застъпничество за социалните предприятия.

Ще се разгледат различни видове социални иновации и ще се създаде мрежа за сътрудничество в социалните предприятия. Ще бъдат насърчавани иновативни подходи за решаване на социални проблеми. Ще се представи на участниците в семинарите какво е социално предприемачество и ще се развие у тях разбиране за лична и обществена отговорност. Ще се създадат ключови умения в участниците като емпатия, активно слушане, критическо мислене, креативност, екипна работа, комуникативност и инициативност в социалното предприемачество.

По единия от проектите са предвидени посещения в три успешно функциониращи социални предприятия от България, където екипите ще обменят опит и ще споделят устойчиви модели от тяхната практика. Финансовата подкрепа от Фонд „Социална закрила“ е в размер на 9 900 лв. за всяко от проектните предложения на социалните предприятия от Габровска област. Съфинансирането от кандидата е 10% от общия бюджет на проекта. Дейностите ще се реализират и отчитат до 31 октомври 2025 г.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица