Свържи се с нас

Икономика

Представиха проектобюджет 2014 на Севлиево

Published

on

снимка: Община Севлиево

снимка: Община Севлиево

В Севлиево проектът на финансовата рамка на бюджета за 2014 г. е в размер на 21 188 211 лв. Това стана ясно по време на публичното обсъждане на бюджета за 2014 г. и годишния отчет за 2013 г., информира Мирела Ганчева от местната общинска администрация.

Регламентираните взаимоотношенията на Община Севлиево с Републикански бюджет за 2014 г. са под формата на субсидии в общ обем от 13 653 000 лв. В това число 10 421 700 лв. е общата субсидия за финансиране на държавни дейности, 1 636 700 лв. обща изравнителна субсидия за местни дейности, 254 000 лв. са целевите средства, с които общината ще разполага за зимно поддържане и снегопочистване на общински пътища. Субсидията за капиталови разходи е в размер на 1 340 600 лв., като от тях 872 600 лв. са с целево предназначение за основен ремонт и изграждане на общински пътища.

Спрямо параметрите на бюджета за 2013 г. общото завишение на средствата, които се очакват през 2014 г. от Републикански бюджет ще бъдат с над 945 хил. лв. повече. Най-голям е относителният дял на увеличението в субсидията за държавни дейности, което е следствие от преминаването на ПГ “Марин Попов“ – гр. Севлиево на финансиране от общинския бюджет и създаването на социални институции – Център за настаняване от семеен тип в селата Батошево и Столът, които се финансират с по-висок единен разходен стандарт. Завишението на целевата субсидия за капиталови разходи е в размер на 220 900 лв., в това число със 145 400 лв. са повече средствата за общински пътища.

Тази година сме заложили средства за построяването на пенсионерски клуб в ж.к. ”Митко Палаузов”, каза по време на обсъждането кметът д-р Иван Иванов. За първа година в бюджета на общината са предвидени средства за подпомагане на двойки с репродуктивни смущения. В тази насока подготвяме фестивал, който се нарича „Семе българско”. Средствата, които съберем ще дарим за ин витро процедури и манипулации, информира кметът.

Всички постъпили предложения по време на публичното обсъждане ще бъдат детайлно разгледани и при допустимост на разхода ще бъдат включени в предложението, което предстои да бъде гласувано от Общински съвет на 30 януари 2014 г.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Без опашки по бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово

Published

on

По бензиностанциите на „Лукойл“ в Габрово няма образувани опашки от желаещи да се запасят с гориво – тенденция, каквато някои медии в други градове на страната анонсираха.

Това установи репортер на „Габрово Нюз“, извършил проверка край двата обекта на веригата, представена и в нашия град. Те се намират в района на Дома на хумора и сатирата и в квартал „Бичкиня“ на бул. „Хемус“.

Процесът по зареждане на автомобили се осъществява нормално и без напрежение, като служителите изпълняват спокойно своите ангажименти около колонките и зад касите.

Хора, пълнещи варели, цистерни, пикапи или наливащи стотици литри гориво в други съдове, не се забелязват по двете бензиностанции и паника в столицата на хумора няма! Всичко е спокойно и протича по обичайния си ред, видя още репортерът на медията ни.

Междувременно от компанията изпратиха до медиите, включително и до „Габрово Нюз“, своя официална позиция относно разпространяването на невярна информация по отношение прекратяване на дейността на обекти на територията на страната.

Тя гласи:

„Във връзка с разпространяваната в някои медии невярна информация за уж предстоящо прекратяване на дейността на мрежата от бензиностанции „ЛУКОЙЛ“ на територията на Република България, официално заявяваме, че всички обекти от търговската мрежа на компанията функционират и ще продължат да функционират в нормален режим.

Няма никакви основания за прекратяване на тяхната дейност. Бензиностанциите са напълно обезпечени с гориво.

Разпространяваните твърдения за спиране на работата са неверни, спекулативни и подвеждащи.“

Зареди още

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Икономика

До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

Published

on

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.

На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.

Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.

Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.

За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица