Свържи се с нас

Новини

Над 40 хил. държавни служители уволнени по времето на ГЕРБ

Published

on

Boiko-GERB-390x260Развивана е мащабна дейност по освобождаване на служители. Това обобщи след днешното заседание на Комисията за проверка и установяване на всички случаи на грубо партизирано кадруване в държавната администрация за периода август 2009 – март 2013 година нейният председател Таско Ерменков, информираха от Аргументи БГ.

40 540 души са били освободени от държавната администрация в мандата на предишното правителство, стана ясно по време на днешното заседание. В тези цифри не влизат данни от Министерство на финансите, където са Националната агенция по приходите, Националният осигурителен институт, митниците и други, призна председателят на комисията Таско Ерменков. Комисията е получила данни от Министерски съвет, останалите ведомства, 28 областни управители и 18 държавни комисии и служби.

6070 са освободените от ръководни постове в държавната администрация, посочи Ерменков. По думите му тази цифра все още не е официална, тъй като тепърва ще се изследват внимателно случаите, за да се установи колко са наистина хората, освободени по причини, които не засягат тяхната компетенция и качества.

40 000 човека за 3.5 години да не са си вършили работата означава, че половината администрация не го е правила, усъмни се Ерменков пред журналисти след края на заседанието. „Толкова много освободени от работа за такъв кратък период до момента историята на България и българската администрация не познава“, категоричен бе той.

В предмета на дейност обаче не попадат минали периоди, а Ерменков призова журналистите сами да проверят стари цифри, но бе убеден в преценката си.

„Искаме да направим съответните проверки, за да не излизат спекулативни данни и ще се опитаме да установим колко от тези 40 000 са били некадърни и колко „партизирано освободени“, коментира Ерменков.

Никога досега не е имало правене на кадрови предложения и вземането на кадрови решения върху бланка на политическа партия, настоя той, след като по време на заседанието запозна комисията с няколко подобни случая. „Ако това не е партизирано кадруване, не знам какво е“, попита Ерменков.

„Гербаджийската метла е засегнала над 40 000 души“, обобщи от своя страна депутатът от „Атака“ Венцислав Лаков. Той настоя комисията да поиска информация не само колко са уволненията, но и колко са назначенията, като изрази съмнения, че може да се говори за голямо раздуване на администрацията.

Комисията прие това предложение и ще го изпълни, а за да свърши докрай своята работа, в края на заседанието гласува решение за удължаване срока на работа с още два месеца.

След края на работата на комисията, тя ще трябва да изготви анализ на грубото партизиране, за да не се повтарят подобни практики занапред.

„Като изключим бланките, едва ли ще има някакви кой знае какви новости по отношение на това, което излиза в момента като резултати. Начинът на смяна на кадрите едва ли датира само от това правителство, имало е такива и преди. Тук просто мащабите са убийствени“, призна Таско Ерменков.

Има опасност от профанация на администрацията, която назначавана по партиен принцип стига до там, че не може да си върши работата, притесни се народният представител от Коалиция за България и припомни, че по една по европейските оперативни програми ще ни бъдат спрени пари, защото администрацията на предишното правителство не е обърнала внимание на забележките.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Окръжната прокуратура проведе среща с ученици от НАГ

Published

on

Окръжната прокуратура в Габрово продължава участието си в образователната програма  „Съдебна власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури“ и през настоящата учебна 2022- 2023 г.

В края на миналата седмица беше проведена среща с ученици от ХІ-ти клас на Националната Априловска гимназия в Габрово в Актовата зала на учебното заведение. При беседата прокурорът от Окръжна прокуратура – Габрово Людмила Рачева и завеждащият Окръжен следствен отдел при Окръжна прокуратура – Габрово Атанас Йорданов разясниха структурата на Прокуратурата като институция и основните функции на прокурора.

Обсъдени бяха въпросите какво е престъпление и какво е наказание по Наказателния кодекс.

На учениците беше представен реален казус от практиката, чрез който да могат да придобият представа за първоначалните процесуално-следствени действия от страна на разследващите органи и прокурора при извършено престъпление.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Приеха Областната аптечна карта на Габрово

Published

on

Областната аптечна карта на Габрово бе приета по време на заседание на Междуведомствената комисия, председателствана от областния управител Кристина Сидорова.

Картата дава актуалното състояние на аптечната мрежа по видове дейности и идентифицира необходимостта от разкриването на нови аптеки, като определя и необходимия брой на магистър-фармацевтите в област Габрово.

Тя съдържа данни за демографската структура и потреблението на лекарствените продукти за домашно лечение от населението в областта, броя, видовете дейности и разпределението на откритите аптеки, както и броя на работещите магистър-фармацевти и помощник-фармацевти, които реално практикуват професията.

За територията на областта, съобразно критериите, определени от Министерство на здравеопазването, е дефинирана необходимост от общо 47 аптеки, една от които денонощна.

Към момента на територията на областта функционират следните аптеки разпределени по общини: Габрово – 28, Дряново – 3, Севлиево – 11, Трявна – 5 /вкл. в гр. Плачковци – 1/.

В Становището на комисията, разработила Областната аптечна карта, се отчита необходимостта от разкриване на 1 нова аптека в община Дряново и 1 аптека с денонощно обслужване в община Севлиево. Предвидена е също така реорганизация на дейността на някои аптеки.

Поне по 1 аптека в общините Дряново, Севлиево и Трявна трябва да бъде пререгистрирана като аптека за отпускане на лекарствени продукти, включително приготвяни по магистрална и фармакопейна рецептура, без изготвяне на лекарствени форми за очи и на разтвори за парентерално приложение.

Поне 1 аптека в община Трявна трябва да договори с НЗОК отпускане на лекарствени продукти, предписвани по Протокол от група IC, предназначени за поддържащо лечение на трансплантирани пациенти; за медицински изделия – превръзки за булозна епидермолиза; за сензори за продължително измерване на нивото на глюкозата и за интермитентни катетри.

Поне 1 аптека в община Дряново ще трябва да монтира автомат за лекарства (тип вендинг), предвид липсата на денонощна аптека. Необходимият минимален брой магистър-фармацевти и помощник-фармацевти, е значително по-голям от реалния.

При необходими 125 магистър-фармацевти, в момента работят 74, а помощник-фармацевтите са 45 при необходими 66. Предстои Областната аптечна карта да бъде представена в Министерство на здравеопазването до края на месец ноември 2022 г.

Въз основа на всички областни аптечни карти ще бъде разработена и Националната аптечна карта.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Трявна има готовност да посрещне зимата

Published

on

Община Трявна има готовност да посрещне предстоящия зимен сезон. Това сочат официалните доклади на структурите, ангажирани с осигуряването на нормални условия за работа и живот през зимата на хората на територията на Община Трявна, които бяха приети от областния управител на област Габрово тази година.

ДЗЗД „Зимно поддържане“ – Трявна е консорциумът, отговарящ за зимното поддържане на общинската пътна мрежа. Разполагат с 25 бр. оборудвана снегопочистваща техника и необходимото количество инертни материали. Създадена е и необходимата организация за поддръжка на републиканската пътна мрежа, преминаваща през територията на Община Трявна, с ОПУ – „Пътен кантон“ – Трявна.

Готовност за работа през зимата имат всички здравни и лечебни заведения на територията на Община Трявна, наличните транспортни фирми, както училищата и детските градини.

„Подготовката на Община Трявна за предстоящия зимен сезон започна още през месец октомври. С моя Заповед бяха възложени за изпълнение конкретни мероприятия със срокове и отговорници, като кметът на кметство Плачковци, кметските наместници по места, ръководителите на училища и детски градини в общината, управителят на „Дом за стари хора – гр. Трявна“, главен специалист „ЦСРИ“ и „Социално предприятие“ разработиха оперативни планове, в които са предвидени конкретни мерки за навременното снабдяване на населението с храна и стоки от първа необходимост, включително и производство на хляб и хлебни изделия“, коментира кметът Силвия Кръстева.

Община Трявна е в непрестанна връзка с ръководителите на Енерго – Про Мрежи АД Варна – МИР Трявна и „ВиК“ ООД – район Трявна, които също са оборудвали и привели в готовност своите аварийни екипи за изпълнение на неотложни аварийно-възстановителни работи в зимни условия. И тази година, приоритетно в Трявна и Плачковци ще бъдат почиствани от сняг зоните около болници, детски градини и училища, автогари, ЖП гари, хлебопекарни, социални заведения и пр.

При влошени метеорологични условия, ръководството на Община Трявна съвместно с органите на РУ на МВР – Трявна, има разработен план за въвеждане на варианти за временно ограничаване на движението и обходни маршрути по общинската пътна мрежа.

Не на последно място е извършено цялостно почистване от излишна храстова и дървесна растителност на 4,1 км зона на река Тревненска, както и на сухия и мокър откос на микроязовир „Трявна“.

Осигурена е необходимата подготовка и екипировка за работа при зимни условия на Планинска спасителна служба и Доброволно формирование „Трявна“.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица