Свържи се с нас

Икономика

Кампания по събиране на местни данъци и такси в Севлиево

Published

on

От 1 март стартира кампания по събирането на местните данъци и такси за 2013 г. в Севлиево. До 28 февруари на годината могат да се плащат само стари задължения за данък върху недвижимите имоти, такса битови отпадъци, данък върху превозни средства, напомнят от дирекция „Приходи от местни данъци и такси” на Община Севлиево.

Изчисляването, отпечатването и изпращането на съобщенията за дължимите данъци върху недвижимите имоти и такса за битови отпадъци за 2013 г. се извърши от Общината през месец февруари, информира Мирела Ганчева от местната общинска администрация.

Заплащането на дължимите данъци върху недвижимите имоти и такса за битови отпадъци за 2013 г. може да се извърши и на вноски в следните срокове:
– от 1 март до 30 юни – първа вноска
– до 30 октомври – втора вноска

На предплатилите за цялата година от 1 март до 30 април се прави отстъпка от 5%. Данъкът върху превозните средства за 2013 г. ще се заплаща на две вноски – от 1 март до 30 юни и до 30 октомври, а на предплатилите за цялата година от 1 март до 30 април също ще бъде направена прави отстъпка от 5%.

Заплащането на патентния данък за 2013 г. може да стане в следните срокове:
– първа вноска – до 31 януари;
– втора вноска – до 30 април;
– трета вноска – до 31 юли;
– четвърта вноска – до 31 октомври;

Лицата, които до 31 януари на текущата година са подали данъчната декларация и в същия срок са платили пълния размер на патентния данък се прави отстъпка от 5%.

Дължимият месечен туристически данък през годината се внася до 15-то число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени нощувките.

Плащанията на данъчните задължения може да се извърши по следните начини:
– на касата в дирекция „Приходи от местни данъци и такси” в сградата на Общината – стая 115, етаж І;
– по банков път, чрез Общинска банка – Севлиево
BIC – SOMBBGSF;
IBAN – BG97SOMB91308433730444
код 441400 – патентен данък ;
код 442100 – данък върху недвижимите имоти;
код 442300 – данък върху превозните средства;
код 442400 – такса битови отпадъци ;
код 442800 – туристически данък.
– в офисите на ИЗИПЕЙ – АД в цялата страна.

На неплатилите доброволно данъците в законовите срокове се начисляват лихви и се предприемат действия по принудително събиране, напомнят от Община Севлиево.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица