Икономика
Директорът на НАП-Габрово:“Нашето изпълнение е на много добро ниво“

© Copyright 2011 — Gabrovo News. All Rights Reserved
Днес се проведе пресконференция за новите моменти в данъчно-осигурителната кампания през 2011 година и извършеното от офиса на НАП – Габрово през изминалата 2010. Беше отчетена структурната реформа в НАП на национално ниво, както и промените на НАП-Габрово.
„В общи линии към момента сме офис за обслужване към Териториалната Дирекция (ТД) с две основни дейности: обслужване на клиенти и обработка на плащания и задължения. Едновременно с това нещо беше въведена Агенция за държавни вземания в НАП, която добре интегрира дейността си до момента и вече колегите започнаха да събират публичните вземания по изпълнителните дела. Другото основно нещо е създаването на Консултативен съвет към офис Габрово, който обединява представители на местна и държавна власт, счетодовни къщи, осигурителни каси, съдебна власт, задължени лица. В офиса беше създадено звено за „Ранни контакти с клиенти“, с цел стимулиране доброволното плащане на данъци и осигуровки и увеличаване на събираемостта на вземанията, преди образуване на съдебните дела“, коментира директорът на офис НАП-Габрово г-н Паришев.
Той добави още, че е създаден текущ мониторинг за наблюдение на процесите за обслужване на клиенти. Мониторинът има за цел да поддържа положително и добронамерено отношение към клиентите.
В ТД на НАП-В.Търново, офисът на НАП-Габрово е на първо място с 98,5 % изпълнение на плана за приходите и фондовете на НОИ. По определените данъци са събрани общо 21 461 728 лева, а изпълнението на централния бюджет общо е на 107 %. Лек спад бележат задължителните осигурителни вноски, като причината е в намалелят брой регистрирани трудови договори в НАП. Също като причина може да се посочи и намаляването на работното време на предприятията в региона от 8 на 6 или 4 часа, което рефлектира върху възнагражденията и осигуровките на трудещите се.
По инициатива на данъчен орган по Закона за ДДС са дерегистрирани около 70 некоректни фирми, като причините са общи – не подаване на справки декларации, неизпълнение на задълженията по ДДС и другите основания на Закона за ДДС. През салона за обслужване на офсиса на НАП-Габрово са преминали 76 065 души за 2010 година, като средното време за обслужване на клиент е 9 минути и 27 секунди. В сектор Услуги за клиенти са извършени 1430 проверки и са издадени 27 002 документа.
„В другите сектори бих искал да кажа, че също много добре е изпълнението в отдел „Контрол“. Там са извършени 189 броя ревизии и 2399 проверки, като в резултат на това допълнително установените приходи към държавната хазна са в размер 13 730 403 лева. В сектор Упраление на дълга в отдел Събиране са издадени 276 постановления за налагане на обезпечителни мерки на стойност 11 005 434 лева. Събраните суми от просрочени вземания са 20 077 738 лева„, допълни директорът на НАП-Габрово.
„Като цяло задачите, които са поставени от ТД НАП-В.Търново пред офиса са много добре изпълнени. При средно изпълнение на ТД 93,4 % смятам, че “ нашето изпълнение е на много добро ниво“, завърши коментара си г-н Паришев.
Икономика
Социалният предприемач вижда възможност там, където другите виждат проблем!

На 1 юни преди две години Министерство на труда и социалната политика създаде шест Регионални центъра на социалната икономика /фокус-точки/ в страната, за всеки от плановите икономически райони по NUTS-2. По този повод разговаряме с г-жа Теодора Тодорова, началник-отдел „Социална икономика и социална отговорност“ в министерството.
Г-жо Тодорова, какво е социално предприемачество и необходимо ли ни е то?
Социалното предприемачество е форма на стопанска дейност, при която печалбата не е самоцел, а средство за постигане на обществено значими цели. Това означава, че социалните предприятия съчетават бизнес модел с мисия – например, да създават работни места за хора в неравностойно положение, да предоставят достъпни социални услуги или да допринасят за устойчивото развитие на дадено населено място.
То е необходимо повече от всякога, защото отговаря на комплексни социални предизвикателства, които често не могат да бъдат решени единствено с класически административни подходи. Социалните предприемачи предлагат иновативни решения, изградени върху реални нужди и с активното участие на общността. Те създават добавена стойност – не само икономическа, но и социална, и екологична.
В допълнение, в контекста на променящия се пазар на труда, демографските процеси и социалните неравенства, социалното предприемачество е ключов инструмент за изграждане на по-справедливо, приобщаващо и устойчиво общество. То е мост между икономиката и солидарността – и точно затова ни е толкова нужно.
Как администрацията подкрепя развитието на социалното предприемачество? Министерството на труда и социалната политика (МТСП), чрез нашата дирекция, разработва и прилага политики, които насърчават създаването и устойчивото развитие на социални предприятия. Администрацията подкрепя сектора чрез нормативна уредба, финансиране по проекти, популяризиране на добри практики и изграждане на капацитет. Един от най-съществените приноси е приемането на Закона за предприятията на социалната и солидарната икономика, който създаде стабилна рамка за развитие на сектора.
С какви механизми и инструменти разполага администрацията, за да прилага ефективно политиката на МТСП в тази посока?
Основните механизми включват както законодателни, така и финансови инструменти. На първо място, Регистърът на социалните предприятия дава възможност за институционално признаване и подпомагане на тези структури. Предприятията, вписани в него, могат да се възползват от насърчителни мерки, като преференции при участие в обществени поръчки, достъп до финансиране и консултации.
Проект П41 „Развитие на социалната икономика“, който изпълняваме със средства от Националния план за възстановяване и устойчивост, осигурява целенасочена подкрепа чрез обучения, информационни кампании, създаване на мрежи за сътрудничество и обмен на добри практики между публичния и частния сектор. Именно чрез този проект изградихме шест регионални фокус-точки, които действат като посредници между администрацията и социалните предприемачи по места.
Каква е Вашата оценка за изминалия период – две години след създаването на шестте регионални центъра на социалната икономика в страната?
Оценката ни е положителна. Регионалните центрове /фокус- точки/ в Благоевград, Бургас, Варна, Габрово, Ловеч и Пловдив вече функционират активно като информационно-консултативни центрове. За тези две години те проведоха стотици консултативни срещи, инициативи и кампании за повишаване на информираността на обществото. Създадоха мрежи от местни партньори, включително общини, неправителствени организации, университети и бизнес. Това е изключително важно, защото именно на местно ниво социалните иновации могат да се адаптират най- добре към конкретните нужди на общностите. Регионалните центрове вече са разпознаваеми в публичното пространство, а тяхната експертиза е търсена от заинтересованите субекти.
Ще дам само следния пример, в който числата говорят достатъчно красноречиво. Преди регионалните центрове да започнат работа в Регистъра на министерството имаше 38 регистрирани социални предприятия. Днес, 2 години по-късно, те са вече над 170 /някои са в процес на оценка/.
Кажете ни защо темата „Социална икономика, социално предприемачество и социални иновации“ е важна за местните администрации?
Местните администрации са най-близо до хората и до социалните проблеми, с които се сблъскват техните общности. Те разполагат с най-добрата възможност да идентифицират нуждите и да насърчат устойчиви решения чрез социалната икономика. Чрез подкрепата на социални предприятия, местните власти могат да насърчават местната заетост, социалното включване и икономическата устойчивост.
Освен това социалното предприемачество предлага иновативни подходи за предоставяне на социални услуги, които често са по-гъвкави и адаптивни от традиционните модели. Това прави сътрудничеството между централната и местната власт критично важно за развитието на една устойчива и солидарна икономика.
В заключение какво послание бихте отправили?
Социалното предприемачество не е просто икономически модел — то е начин на мислене, при който човешкото достойнство, общността и устойчивото развитие стоят наравно с печалбата. В свят, който се променя бързо и често е разделен, социалните предприятия показват, че е възможно бизнесът да бъде и добър, и полезен.
Както често казваме при нас — там, където някой вижда проблем, социалният предприемач вижда възможност за промяна. Именно такива хора и организации изграждат тихата, но значима трансформация в българското общество.
Предстоят ни още много стъпки, но вярвам, че с усилията на всички – институции, граждани, местни власти и предприемачи – ще продължим да превръщаме социалните идеи в реални възможности. Защото бъдещето на икономиката не е просто по-иновативно. То е по-солидарно.


Икономика
„Теспом“ търси фрезист – универсална фреза

Фирма „Теспом“АД търси:
1. Фрезист – универсална фреза.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на е електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Георги Дженков.
Икономика
„Теспом“ търси фрезист – универсална фреза

Фирма „Теспом“АД търси:
1. Фрезист – универсална фреза.
При интерес, моля изпратете Вашата автобиография на е електронна поща: tedi_nikolova@tespom.bg или на място в дружеството: гр. Габрово, ул.“Бодра смяна“1.
Тел. за връзка: 0879/123 678 – инж.Георги Дженков.
-
Културапреди 3 дни
Габрово посреща хитовата комедия „Лъжата“
-
Новинипреди 5 дни
Габровец изведе Козловец до Купата в „А“ ОГ Велико Търново
-
Новинипреди 5 дни
„Янтра“ изпрати най-успешния си сезон във Втора лига
-
Кримипреди 2 дни
Инцидент в Габрово: Прострелян е криминално проявен!
-
Кримипреди 5 дни
Изловиха трима дрогирани с кокаин по баловете в Габрово
-
Новинипреди 5 дни
100-годишен юбилей отпразнува дядо Пенчо
-
Кримипреди 5 дни
Полицията хвана водач без книжка, дрогиран и с чужди номера
-
Новинипреди 5 дни
Следят нивата на реките в Габрово, проверяват се деретата и критични участъци