Свържи се с нас

Икономика

НСИ стартира нова е-услуга за бизнеса

Published

on

снимка: sxc.hu

От 3 януари 2012 година традиционната анкета на Националния статистически институт за Бизнес наблюденията в промишлеността, строителството, търговията на дребно и услугите ще се провежда и по интернет.
Анкетирането онлайн е още една стъпка в облекчаването на бизнеса при подаване на статистически данни. По този начин се спестява време, както за попълването на анкетната карта, така и за обработката на резултатите. Минимизира се възможността от грешки при писане на ръка, дава се възможност за използване на съвременните технологии.

Онлайн-изследването ще се провежда от Call center-a на НСИ във Варна, който беше създаден преди провеждането на Преброяване 2011. Сега той се разраства до Анкетьорски център, имащ възможност да извършва, както интервюта чрез интернет (CAWI), така и интервюта провеждани по телефона с помощта на компютър (CATI).

До 19 часа на 10 януари фирмите ще имат възможност да попълнят анкетните карти по интернет. След това ще стартират телефонни интервюта за неотговорили и за изчистване на грешки при попълването на анкетната карта. Анкетирането приключва на 16 януари. Данните ще бъдат обявени на 27 януари.

Бизнес наблюденията в промишлеността, строителството и търговията на дребно стартират през 1994 година като тримесечни, от 1997 година се провеждат всеки месец, а от 2002 година са включени и услугите. Основните предимства на онлайн анкетирането са:

• Възможност респондентите сами да попълват въпросника
• Надеждност при въвеждане на данните, чрез използване на техники за сигурност при попълване на анкетите, съпоставими с банковите транзакции
• Възможност за ефективно наблюдение и контрол, посредством автоматична проверка на извадката
• Автоматична проверка на данните
• Директен запис на данните от интервюто, без необходимост от последващо въвеждане, което елиминира риска от допълнителни грешки
• Данните са на разположение веднага след приключване на интервюто

Бизнес анкетите показват как мениджърите оценяват настоящата и бъдещата икономическа ситуация в страната. Информацията от бизнес наблюденията е изключително актуална, тъй като данните се обявяват същия месец, в който се събират. Нещо повече – в тези наблюдения се отразяват и прогнозите на бизнес-ръководителите за развитието на техния бизнес.

Това изследване е изключително важно и за осигуряване на своевременна информация за изработване на качествени краткосрочни прогнози за развитието на бизнес климата в България и в Европа.

Очакванията на НСИ за голям интерес към онлайн попълването на бизнес анкетите се оправдават още през първите 24 часа – попълнени са 572 анкети, което е 17.3% от извадката с имейли. Подобен интерес се наблюдава и при годишната отчетност на фирмите – през 2011 година онлайн отчети подадоха 85% от всички фирми.

Допълнителна информация може да получите на телефони: 02/9857 595 и 052/575 222 или на е-mail: surveyba@nsi.bg.

Можете да ни намерите и във Фейсбук на :
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

„Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД набира работници

Published

on

Във връзка с изпълнението на обекти на Дружеството в община Габрово и област Габрово „Пътни строежи – Велико Търново“ ЕАД търси да назначи:

1. Технически ръководители;
2. Геодезисти;
3. Лаборанти;
4. Машинисти пътно-строителни машини;
5. Шофьори, категория В и С+Е;
6. Пътни работници;
7. Работници полагане асфалтови настилки;
8. Арматуристи;
9. Кофражисти;

Кандидатите трябва да притежават:
– Подходящо образование и квалификация за съответната позиция;
– Трудов опит по същата или сродна специалност;
– Документ за правоспособност за управление на ПСМ /за машинистите на ПСМ/;
– Необходимата категория за правоуправление на МПС, удостоверение за професионална компетентност, карта за квалификация на водача и удостоверение за психологическа годност /за шофьорите/;
– Добро здравословно състояние;
– Желание за работа;

Компанията предлага:
– Постоянен трудов договор с първоначален изпитателен срок;
– Добро възнаграждение;
– Работно облекло;

Необходими документи за кандидатстване:
– Автобиография;
– Копие от диплома;
– Копие от документи за квалификация/правоспособност;

За контакти: тел.062/616-819.

Зареди още

Икономика

Безплатни консултации за граждани в Габрово през лятото

Published

on

Габровската търговско-промишлена палата и Центърът за подкрепа и личностно развитие (ЦПЛР) „Кариерно ориентиране-Габрово“ обявиха старта на инициатива за безплатни консултации за граждани през летните месеци.

Кариерните консултанти от Центъра за кариерно ориентиране ще приемат граждани през юли и август, два дни седмично, на адреса на Палатата: гр. Габрово, ул. „Брянска“ №30, ет. 1 (сградата на НТС), както следва:
Вторник: от 13.00 до 16.30 ч.
Четвъртък: от 09.00 до 12.00 ч.

Инициативата се провежда за пета поредна година и цели да направи услугите по кариерно ориентиране по-достъпни и разпознаваеми за гражданите. Всеки, който желае, ще бъде консултиран съобразно своите нужди.

Кариерните консултанти предлагат помощ в следните области: Обучение за търсене на работа. Помощ при изготвянето на документи за кандидатстване и подготовката за явяване на интервю за работа. Изясняване на лични кариерни цели. Насърчаване и съдействие в проучването на различни възможности за развитие. Изготвяне на индивидуален кариерен план за развитие. Съвети при проблеми с адаптацията на ново работно място и други.

За консултациите не е необходимо предварително записване, но при желание за запазване на час или за допълнителни въпроси, гражданите могат да се свържат с:
ЦПЛР „Кариерно ориентиране-Габрово“ на тел. 0888 890677
Габровска търговско-промишлена палата на тел. 066 803 142

Тази инициатива е отлична възможност за всеки, който желае да подобри своите умения и да получи професионални съвети в областта на кариерното развитие.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица