Свържи се с нас

Икономика

Нова услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск

Published

on

От 1 юни ще бъде активна нова е-услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск, съобщават от НАП. Новата услуга ще бъде достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за е-услуги на приходната агенция, в група „Фискален контрол“.

Освен подаване на данни за превоз на стоки с висок фискален риск, клиентите ще могат да извършват и справка за осъществения контрол върху превоза на рисковите стоки от органите по приходите.

Новата услуга позволява попълване и подаване на данни за превоз на рискови стоки; генериране и изпращане на уникален номер на превоз (УНП); корекция на подадени данни; подаване на уведомление за неполучена стока; подаване на уведомление за анулиране на УНП, преглед и търсене на подадени данни за превоз на рискови стоки и издадени УНП. В електронната форма на услугата потребителят има две активни опции за избор. Единият е, когато превозът започва от територията на друга държава–членка на ЕС и завършва на територията на страната, а другият – превозът започва от територията на страната и завършва на територията на друга държава-членка на ЕС.

За удобство на клиентите е разработена и секция „Адреси“, която позволява редактиране на данни, които след запис се вписват автоматично в полетата за адресите за получаване/разтоварване или изпращане/натоварване на стоките. Новата услуга е с пълен и частичен достъп за всички физически и юридически лица, които са подали заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено или упълномощено лице и са избрали опцията за ползване на групата услуги „Фискален контрол“, допълват от НАП.

От приходната агенция напомнят, че редът за доброволното деклариране на данни за превози на рискови стоки, тяхното коригиране или анулиране е регламентиран в Наредба № Н-2 от 30 януари 2014 г. Повече за стоките с висок фискален риск или действията на органите по приходите може да намерите в рубриката „Фискален контрол“ на сайта на НАП.

Допълнителна информация клиентите на администрацията могат да получат от Информационния център на НАП на 0700 18 700 0700 18 700, както и от звеното по фискален контрол на (+359 2) 9859 6809 или на fisc.control@nra.bg.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Броят на наетите на работа се увеличава

Published

on

По предварителни данни на Националния статистически институт наетите лица по трудово и служебно правоотношение в област Габрово към края на март 2021 г. се увеличават с 0.2 хил., или с 0.6%, спрямо края на декември 2020 г., като достигат 39.1 хиляди.

Спрямо края на четвъртото тримесечие на 2020 г. най-голямо увеличение на наетите на лица се наблюдава в икономическите дейности: „Други дейности“, „Административни и спомагателни дейности“ и „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“.

Най-голямо намаление на наетите лица по трудово и служебно правоотношение е регистрирано в икономическите дейности „Хотелиерство и ресторантьорство“; „Операции с недвижими имоти“ и „Селско, горско и рибно стопанство“.

В структурата на наетите лица по икономически дейности най-голям е относителният дял на наетите по трудово и служебно правоотношение в дейностите „Преработваща промишленост“ и „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“ – съответно 49.2% и 11.7%.

В края на март 2021 г. в сравнение със същия период на 2020 г. наетите лица по трудово и служебно правоотношение се увеличават с 0.5 хил., или с 1.2%. Най-голямо увеличение на наетите се наблюдава в икономическите дейности: „Хуманно здравеопазване и социална работа“;, „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“ и „Строителство“.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Средната месечна заплата в региона е 1 250 лева и нараства

Published

on

Средната брутна месечна работна заплата в област Габрово за януари 2021 г. е била 1 232 лв., за февруари – 1 246 лв и за март – 1 273 лева. През първото тримесечие на 2021 г. средната месечна работна заплата в област Габрово е 1 250 лв. и нараства спрямо четвъртото тримесечие на 2020 г. с 3.4%.

Данните бяха изнесени от Териториалното статистическо бюро към Националния статистически институт.

Икономическите дейности, в които е регистрирано най-голямо увеличение, са: „Други дейности“, „Професионални дейности и научни изследвания“ и „Селско, горско и рибно стопанство“.

Най-голямо намаление на работната заплата се наблюдава в дейностите „Хотелиерство и ресторантьорство“, „Строителство“ и „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“.

През първото тримесечие на тази година средната месечна работна заплата нараства с 10.1% спрямо същия период на 2020 г., като най-голямо е увеличението в икономическите дейности „Хуманно здравеопазване и социална работа“ и „Образование“.

Икономическите дейности с най-високо средномесечно трудово възнаграждение на наетите лица по трудово и служебно правоотношение през първото тримесечие на 2021 г. са: „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – 2 563 лева „Образование“ – 1 573 лева „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“ – 1 496 лева.

Най-нископлатени са били наетите лица в икономическите дейности: „Хотелиерство и ресторантьорство“ – 509 лева „Култура, спорт и развлечения“ – 694 лева „Строителство“ – 698 лева.

Спрямо същия период на предходната година средната месечна работна заплата през първото тримесечие на 2021 г. в обществения сектор нараства с 20.3%, а в частния – с 7.4%.

В сравнение с останалите области на страната, по показателя средна брутна месечна работна заплата област Габрово се нарежа на седмо място в страната след София (столица), София (област), Варна, Стара Загора, Враца и Пловдив.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

„Булкарто“ търси шофьори

Published

on

„Булкарто“, една от най-големите логистични фирми в България, търси да назначи шофьори за вътрешния си пазар.

Фирмата предлага:
– постоянен трудов договор
– осигуровки
– приятна работна атмосфера
– добро възнаграждение

Изисквания към кандидатите:
– дигитална карта
– професионална компетенция
– психотест
– категория C
* категория С+Е (се счита за предимство)

Кандидатите могат да изпращат своите автобиографии на електронна поща: office@bulkarto.com или да позвънят за повече информация на тел.: +359899910070.

За компанията:
„Булкарто“ е българска компания, с офиси и хладилни бази в Габрово и София, чиято основна дейност е внос и износ, дистрибуция и логистика на замразени храни. Фирмата е ексклузивен представител на няколко белгийски завода. Дългосрочните взаимоотношения с партньорите, лоялността и доверието през годините, са сред основните причини днес „Булкарто“ да е маркет лидер в сферата на своя бранш.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица