Свържи се с нас

Икономика

НАП провери над 4600 търговски обекта по Черноморието

Published

on

В рамките на контролната кампания на НАП по Черноморието, която стартира на 30 юни и продължи до началото на септември, фискалните инспектори от НАП са проверили над 4600 търговски обекта – предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др.

Служителите на приходната агенция са установил общо 1325 нарушения, като най-честите от тях са неиздаване на фискален бон – 339, разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата – 231 и други. В 89 търговски обекта е липсвало фискално устройство, а в над 300 от случаите издадените касови бележки не са отговаряли на изисквания. Заради констатираните нарушения на 1184 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, а 239 от проверените обекти подлежат на запечатване.

В рамките на проверките, фискалните инспектори са приложили способа „таен клиент“, осъществили са тайни и явни наблюдения, при които за определен период от време са проследявали продажбите и са сравнявали резултатите с предходни периоди. Служителите на НАП са проверявали също и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.

В повечето от контролните действия са се включили и публични изпълнители, както и екипи от други институции: Агенция „Митници“, МВР, Министерството на туризма, БАБХ, Комисията за защита на потребителите, БИМ, РЗИ и др.

Съвместните екипи от фискални инспектори и публични изпълнители са посетили над 240 търговски обекта с просрочени задължения към бюджета. С цел пълно или частично погасяване на дълговете, са иззети сумите, налични в касите на длъжниците, на обща стойност близо 75,3 хил. лв.

Много от собствениците на търговски обекти, които са били санкционирани за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности, са предпочели да не обжалват наложените актове, а да ги заплатят в 14-дневен срок. По този начин те са се възползвали от законовата възможност да внесат с 20% по-малко от стойността на наложена санкция.

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

Икономика

Информационна среща за въвеждането на еврото ще се проведе в Габрово

Published

on

Информационна среща, посветена на въвеждането на еврото в България от 1 януари 2026 г., за представители на местните власти, бизнеса и гражданите ще се проведе в зала „Ритуална“ на Община Габрово във вторник – 7 октомври 2025 г., от 10:00 часа. Новината за медиите съобщи Миглена Въгленова, „Връзки с обществеността и протокол“ в Община Габрово.

По време на събитието, част от информационната кампания на Министерството на финансите и Българската народна банка, ще бъде представена ясна, подробна и достоверна информация за основните етапи и срокове в процеса по въвеждане на еврото.

Целта на инициативата е да запознае обществото за конкретните срокове, стъпки и практически аспекти, които съпътстват историческия преход към единната европейска валута. Присъстващите ще имат възможност да се срещнат с ръководители и експерти от ключови институции, ангажирани с процеса по въвеждане на еврото и лично да зададат своите въпроси.

Участие ще вземат представители на Министерството на финансите, Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Комисията за защита на потребителите, Националната агенция за приходите, Комисията за финансов надзор, Националния осигурителен институт, Икономическия и социален съвет, Асоциацията на банките в България, както и кметове на общините, работодателските и синдикалните организации от област Габрово.

Срещата ще се излъчва на живо в официалния сайт за приемане на еврото в България и във фейсбук страницата За еврото БГ .

Част от информационното събитие ще бъде и вечерното светлинно шоу със 100 дрона, което ще се състои на пл. „Възраждане“. Габровци и гостите на града ще могат да го наблюдават от 21:00 часа, то ще продължи около 5 минути.

Зареди още

Икономика

„Випимекс“ ООД откри новия си офис в Габрово

Published

on

На прага на 30-годишнината си, през 2026 г. „Випимекс“ ООД откри своя нов и по-голям офис на изключително атрактивно и комуникативно място в гр. Габрово, пл. „Марсел де Бископ“ № 5.

Идеята е да откликне на все по-нарастващия интерес от страна на своите клиенти към предлаганите от фирмата стоки и услуги. На място всички желаещи могат да се запознаят в детайли и да получат компетентна консултация за решенията, които се предлагат. А те са:

  • Пълна грижа за печата на вашите документи и неговата оптимизация.
  • Продажба и поддръжка на софтуерни продукти за документооборота и киберсигурността.
  • Решения за интелигентно видеонаблюдение MOBOTIX.
  • Решения за производствен и индустриален печат.

Компанията започва своята дейност на 22 юли 1996 г. в гр. Плевен с управители Пламен Русев и Валентин Русев. В момента наброява 22 служители в централния офис в гр. Плевен и в офисите в Габрово, Велико Търново, Монтана и Русе.

„Випимекс“ ООД е най-дългогодишният и най-последователен партньор на „Коника Минолта България“.
Фирмата разполага с 29 години опит в предлагането и сервизирането на продукти с марката Konica Minolta на българския пазар. Към настоящия момент компанията има над 700 доволни клиенти, при които поддържа повече от 1450 черно-бели и цветни устройства. Дейността ѝ обхваща територията на цяла Северна България и през всичките тези години тя преследва основната цел – да популяризира марката Konica Minolta и да увеличава пазарния ѝ дял в страната.

„Випимекс“ ООД е малка, гъвкава фирма, предлагаща индивидуален подход към своите клиенти.

Ключови предимства:

  • Предлага изключително качествен продукт на българския пазар.
  • Има достъп до неизчерпаемото ноу-хау на световен лидер, от когото се учи непрекъснато.
  • Всеки служител на „Випимекс“ ООД се чувства като част от едно цяло – част от семейството на Konica Minolta по света. Зад тях стои световен гигант.
  • Компанията има възможност да предлага на българския пазар най-новите продукти и решения на марката Konica Minolta.
  • От доставчик на качествени решения за офисен печат „Випимекс“ ООД се трансформира в ИТ компания с фокус върху изграждането на интелигентно свързано работно място – например чрез решенията за видеонаблюдение Mobotix. Тя е навлязла и в производствения и индустриалния печат, създала е собствен демонстрационен център и е започнала да предлага софтуерни решения за оптимизация на печатната среда, дигитални процеси и управление на информацията.
  • Доверието, което фирмата получава от потребителите вече 29 години на българския пазар.

Фактори за успех:

  • Компанията разполага с изключително качествени и компетентни служители, някои от които са част от екипа повече от 20 години. Те са най-ценният ѝ капитал.
  • „Випимекс“ си е извоювала име на сериозен и надежден партньор сред своите клиенти и отчита много висок процент на удовлетвореност. Клиентите са вторият най-ценен капитал – те разчитат на фирмата, а процесът е двустранен: докато ги има тях, ще има и „Випимекс“ ООД.

Пожелания:
Компанията си пожелава здраве – както за екипа, така и за клиентите. За 30-годишнината си желае да запази лидерската си позиция на партньор № 1 на марката Konica Minolta в България и да реализира още много нови проекти. И не на последно място – да продължи да надгражда портфолиото си с нови продукти и услуги. Всяка година добавя нещо ново и се усъвършенства, за да може клиентите ѝ да бъдат приятно изненадани.

За повече информация посетете: www.vipimex.com.

Зареди още

Икономика

МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации

Published

on

За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.

Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.

Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.

В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.

През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.

Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.

Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица