

Икономика
Близо 6000 местни фирми могат да кандидатстват по Плана за възстановяване
Работим приоритетно да увеличим инвестициите в Северна България, която е нашият основен фокус. Това заяви в Габрово министърът на иновациите и растежа Александър Пулев.
Градът е поредният областен център – част от мобилните приемни на министъра и неговия екип, чиято цел е да популяризират кандидатстването по процедурите по Националния план за възстановяване и устойчивост /НПВУ/ и структурните фондове на ЕС.
„Опитваме се да въведем нов подход в Българската агенция за инвестиции, за която отговаря Министерството на иновациите и растежа. Той трябва да е проактивен, а не реактивен. Важно е да реагираме на момента на нуждите на инвеститорите, а не на парче при запитвания“, каза Пулев.
По думите му инвестиционните проекти са сложни и сериозни механизми, по които трябва да върви много ясна и точна комуникация. От една страна между отделните ведомства, а от друга между изпълнителната и местната власт.
„Ние, в качеството си на Министерството на иновациите и растежа ще бъдем координатор между отделните звена. Надявам се на добра приемственост, както и условия на работещ парламент съвсем скоро, за може процесите, които в момента сме задвижили, да имат своето добро продължение“, допълни министъра.

Министър Пулев обяви, че до края на годината микро-, малките и средни предприятия ще могат да кандидатстват за над 735 млн. лв. Националния план за възстановяване и устойчивост /НПВУ/ и по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ /ПКИП/ към Министерството на иновациите и растежа. 600 млн. лв. са средствата само по НПВУ.
„Правим всичко възможно да подкрепим най-уязвимия сегмент от българския бизнес. Пари има. Планът за възстановяване и устойчивост е отворен и работи, въпреки всички спекулации“, поясни Пулев. Той призова фирмите от областите Габрово, Плевен, Велико Търново и Ловеч, както и цяла Северна България, да кандидатстват до 21 септември 2022 г. по първата отворена процедура по Плана за възстановяване и устойчивост – Технологична модернизация. Тя е в размер на 260 млн. лв. Документите за нея се подават изцяло онлайн през системата ИСУН.
Министърът обяви, че в рамките на месец септември ще стартира и втората процедура по ПВУ – програмата за киберсигурност и ИКТ решения в размер на 30.6 млн. лв. По нея ще могат да кандидатстват около 1 400 фирми.
„До края на годината ще се отворят още две програми по Плана за възстановяване и устойчивост – за изграждане на ВЕИ за собствено производство на енергия в размер на 200 млн. лв. и за развойни дейности и интелектуална собственост с общ бюджет от 120 млн. лв.“, допълни Пулев.
От почти 6 000 регистрирани фирми в област Габрово 5 500 от тях отговарят на критериите за микро предприятия – с до 9 заети служители.

„На пълни обороти работим и по структурните фондове на Европейския съюз. Общата им сума за следващия програмен период е 7 млрд. лв. само по линия на Министерството на иновациите и растежа“, заяви министърът.
Той поясни, че първата програма за конкурентоспособност и иновации в предприятията с общ бюджет 3 млрд. лв. е входирана за одобрение в Брюксел. Втората –„Програма за научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“ с бюджет от 2.14 млрд. лв., предстои да бъде изпратена за одобрение до 23 септември.
На въпрос от страна на представители на АИКБ за затруднен достъп на фирмите до кредити Пулев отговори, че се работи по възможностите за мостово финансиране. „Работим по създаването на такъв продукт, защото идентифицирахме проблема и чуваме гласа на бизнеса“, каза министър Пулев.
Той напомни, че в понеделник, 12 септември 2022 г., заедно с вицепремиера по управлението на европейските проекти Атанас Пеканов откриват в София форума „Големите пари за малкия бизнес“, посветен именно на възможностите за кандидатстване по Плана за възстановяване и устойчивост.
На мобилната приемна присъстваха началникът на кабинета на министъра Красимир Якимов, началникът на отдел „Програмиране“ в Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“ Велина Попова, областният управител на Габрово Кристина Сидорова, областният управител на Велико Търново инж. Георги Гугучков, зам.-областният управител на Плевен Александър Трайков и зам.-областният управител на Ловеч Росен Веселинов.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Икономика
„Как да направя CV, което работи! – Ще работя през ваканцията 3“


Младежки център – Габрово, Бюро по труда – Габрово и ЦПЛР Кариерно ориентиране – Габрово организират за втора година съвместно събитие „Ще работя през ваканцията 3“. То е насочено към младежите под и над 18 години, които нямат голям опит на трудовия пазар и цели да им даде насоки в търсенето на работа, като най-вече да ги ориентира, в това как се изготвя подходяща автобиография, какви други документи трябва да имат и за какво да внимават при кандидатстване за работа.
Събитието ще се проведе в Голямата зала на Младежки център Габрово на 29 април, вторник, от 16 часа. Безплатно е и не изисква предварително записване. ЦПЛР Кариерно ориентиране- Габрово ще издадат на присъстващите различни тънкости при изготвянето на автобиография, с която да се кандидатства за работна позиция. Ще разкажат какво точно е нужно на едно CV, за да бъде то отличаващо се от останалите. Ще дадат отговор на това, какво да се включи, когато един млад човек няма натрупан професионален опит?
Бюрото по труда ще представи услугите си, от които могат да се възползват младите хора. Психологът на Бюрото Галина Станкова ще даде препоръки за добро представяне на интервю, ще сподели също често задавани въпроси от работодатели и как може да се преговаря за стартово заплащане.
На събитието ще присъстват и членове на HR-отдели(Човешки ресурси) от габровски компании, които ще предоставят повече яснота в процеса по наемане на нови служители. Те ще разкажат какво търсят съвременните компании в кандидатите, на какво обръщат внимание и кои са най-честите грешки, които младите хора допускат в своето представяне.
Много младежи ще започнат работа през лятната ваканция и събитието цели да им помогне и подготви за написването на CV, което да ги отличи от останалите кандидати за дадена позиция.
Събитието „Ще работя през ваканцията 3“ на 29 април, за изготвяне на CV, ще бъде последвано от среща с работодатели от град Габрово и региона, озаглавена „Ще работя през ваканцията 4“, в която младите хора ще имат възможност да се запознаят с различни фирми, хотели, ресторанти, музеи, предлагащи сезонна заетост. То ще се проведе на 8 май, отново в 16.00 ч., в Ритуална зала на Община Габрово.


Икономика
Предстои публично обсъждане на Бюджета на Габрово


Публичното обсъждане на Бюджет 2025 на Габрово ще се проведе на 22 април, вторник, от 17.30 часа в Ритуална зала на Общината, информираха от администрацията на кмета.
Кметът Таня Христова отправя покана към жителите на община Габрово, юридически лица, представители на средствата за масово осведомяване, на граждански сдружения, общински съветници, ръководители на бюджетни звена и други заинтересовани лица, да вземат участие в публично обсъждане на проектобюджета.
Насроченото обсъждане ще се проведе на основание Закона за публичните финанси и Наредбата на Общински съвет – Габрово за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местни дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Габрово.
Материалите по проекта на бюджета на община Габрово за 2025 г. ще бъдат на разположение и на хартиен носител в Центъра за административно обслужване на гражданите в сградата на общинската администрация и в електронен вариант оттук.


Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

-
Новинипреди 6 дни
Благотворителен празник за нова детска площадка в МБАЛ „Д-р Тота Венкова“
-
Новинипреди 6 дни
Над 40 дървета ще бъдат засадени в района на ул.“Христо Ботев“
-
Новинипреди 6 дни
Габрово отбеляза със знания и усмивки „Празника на географията“
-
Кримипреди 7 дни
Шестима са заловените пияни или дрогирани в региона по Великден
-
Кримипреди 7 дни
Министър Митов даде положителна оценка за работата на ОДМВР-Габрово
-
Културапреди 3 дни
Видео урок за Колю Фичето представя великия майстор пред ученици в цялата страна
-
Новинипреди 3 дни
Река Янтра потече бяла след замърсяване (снимки)
-
Новинипреди 6 дни
Камерната зала на Кукления театър в Габрово отново отваря врати