

Новини
Пътят Габрово – Велико Търново може да се превърне в новата „отсечка на смъртта“
Двулентовият път между Габрово и Велико Търново може да се превърне в новата „отсечка на смъртта“ у нас, ако тежкотоварният трафик, пътуващ по направлението от Русе към Свиленград, се прехвърли през тунела под Шипка.
Тези опасения изказа министърът на Регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов по време на работна среща с представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, Института по пътища и мостове, и „Автомагистрали“ ЕАД.
По думите на министър Караджов, ако АМ „Русе – Велико Търново“ бъде завършена, поради икономически причини тежкотоварният трафик вероятно ще предпочете по-късия маршрут, а именно през Прохода на Републиката, отколкото да използва тунела под Шипка.
„Но да вкараме магистрала в двулентов път с тежкотоварен трафик, се опасявам че сегашната ситуация на отсечката Бяла – Русе ще я повторим в частта Велико Търново – Габрово и оттам прохода Шипка“, заяви министър Караджов.
Той информира, че е възложен одит на безопасността на движение на въведения в експлоатация обходен път на Габрово.
Според експертите от АПИ по изградения вече обход преминават между 2 000 – 2 500 МПС-та за 24 часа, а платното за движение с две ленти, с габарит 10.5 м, е пригодено и може да поеме тежкотоварен трафик. По съществуващия проект трябва да бъде изградена 4-километрова пътна отсечка, с 5 по-малки тунела, преди да се пристъпи към фактическото изграждане на тунела под Стара планина.
Представителите на АПИ са на мнение, че дори интензитетът на тежкотоварния трафик да се увеличи, обходният път на Габрово и съществуващия проект за тунел под Шипка могат да бъдат използвани.
Министър Караджов допусна, че възможна пречка за реализация на проекта е и извършването на втора процедура по оценка на въздействие на околната среда и водите, която Министерството на околната среда и водите ще възложи, тъй като обектът минава през защитена местност.
За тунела под Шипка има разширен идеен проект от 2016 г. Обявена е процедура за разработване на технически проект и строителство на участъка, за която е избран изпълнител, но не е подписан договор. Трябва да бъде изготвен технически проект, за които има приключила процедура.
„Трябва да вървим към решение на онова, което е започнато. Работата по проекта за реализиране на тунела под Шипка не е спирала. Не разполагаме с „магическа пръчка“ и ще отнеме около четири години и половина, в които при получаване на положителна екологична процедура дейностите по обекта ще бъдат завършени“, каза още вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
Проектите за строителство на АМ „Русе – Велико Търново“, заедно с тунела под Шипка и АМ „Струма“ с Кресненското дефиле, са предложени за общо финансиране по програмата „Транспортна свързаност 2021 – 2027“, на обща стойност около 3 милиарда лева. Сумата, около 650 милиона евро, ще бъде търсената от ЕС като финансова помощ, от които 100 милиона евро трябва да бъдат насочени за рехабилитация на второкласната и третокласната пътна мрежа на страната, а останалото липсващо финансиране, в размер на 1,9 милиарда лева, трябва да бъдат осигурени от държавата.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Крими
Инцидент с велосипедист край Яворец


Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.
Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.
В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.
Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Новини
Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината


Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.
Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.
Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.


Новини
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост


От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.
Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.
НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.
Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.
Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.
Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.
До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

-
Икономикапреди 4 дни
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
-
Новинипреди 4 дни
По стъпките на героите
-
Любопитнопреди 3 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево
-
Кримипреди 4 дни
Задържан е садистът, убил малко коте в Севлиево
-
Икономикапреди 4 дни
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева
-
Новинипреди един ден
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост
-
Икономикапреди 3 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Новинипреди един ден
140 години от Съединението