

Новини
Първи стъпки към истинската промяна в Габрово и областта с бюлетина №25
„Продължаваме Промяната“ е проект за управление на България, който ще постигне висок икономически растеж чрез нулева корупция и компетентност на всички нива и във всички области в страната. Настоящата статия има за цел да разгледа местните приоритети за Габровска област.

Един от основните приоритети на „Продължаваме Промяната” е изграждането на удобни и безопасни пътища в България. Подобряването на инфраструктурата следва да се разглежда като цялостен план, който да оптимизира свързаността на населените места в България, така че хората и стоките да се придвижват по-бързо и по-сигурно. Свързването на северна България с южна България и с останалата част на света засяга пряко Габровска област, а изграждането на тунел под Шипка е първата стъпка към осъществяването на тази цел. Интересен е фактът, че идеята за изграждане на тунел под Шипка е възникнал за първи път в далечната 1897 г. Днес, 124 години по-късно, проектът не е реализиран, а опашките и пътните произшествия на прохода Шипка все още са актуални.
За да бъде реализиран проектът за тунел под Шипка, за да бъде той безопасен за бъдещото движение – трябва да бъде добре изпълнен. Това може да се постигне чрез нулева корупция, добра експертиза и безкомпромисно качество. Именно лидерите на „Продължаваме Промяната” Кирил Петков и Асен Василев показаха по време на работата си в служебния кабинет, че борбата с корупцията е възможна и течовете могат да бъдат спрени. След като установиха нарушения, те спряха поръчки и строежи за милиони. По тяхна идея бе въведено ново указание за възлагането на „инхаус” поръчки, което възпрепятства заобикаляне на Закона за обществените поръчки.
Проектът за тунел под Шипка трябва да се реализира паралелно и едновременно с изграждането на обходен път около Севлиево. В противен случай трафикът ще навлезе в град Севлиево и ще затрудни движението, което е предпоставка и за ПТП и за замърсяване на въздуха. Тук още веднъж трябва да се акцентира върху нуждата от разглеждане на инфраструктурните подобрения не по отсечки, а като цяла пътна карта, изграждането на която трябва да се обмисля и координира. Важно е да се отбележи, че строежът на тунел под Шипка няма да засегне защитени зони и ще бъде съобразен с екологичните изисквания.
Свързването на северна с южна България и подобряването на инфраструктурата в северна България като цяло ще допринесат за развитие и растеж в икономиката на Габровска област. Разположена в географския център на България, Габровска област ще стане по-достъпна за обмен на стоки и пътници и по-привлекателна за инвестиции. Ще се създадат условия за привличането на бизнеси, включително и на чужди инвеститори, както и ще се отворят възможности за подпомагането на вече съществуващи индустрии, малки и средни предприятия. Все повече хора ще преминават през Габровска област по работа или като туристи, което ще подпомогне икономиката на областта като цяло.
Развитието на регионалния туризъм е приоритет, заложен в програмата на „Продължаваме Промяната”. Бидейки по-достъпни, градове като Дряново и Трявна, които се славят със своите природни и исторически забележителности, ще бъдат по-привлекателни както за българския така и за чуждестранния турист. Крепостта Хоталич до Севлиево, Етъра до Габрово, Дряновския манастир, Трявна са дестинации, които могат да бъдат посещавани по всяко време на годината. Нещо повече, през лятото за хората, които пътуват от югозападна или северозападна България към северното Черноморие, Габрово може да бъде „спирка за отдих”. Това ще доведе както до развитието на целогодишен туризъм, така и до увеличаване на постъпленията в местните общини.
Решаването на проблема с водата в община Севлиево е нещо, с което хората се борят вече повече от 30 години. Остарелите тръби, по които има течове, са причина над 70% от постъпилата вода да се губи по източния водопровод. Въпреки похаречените преди години близо 8 млн. лева за снабдяването на една от пречиствателните станции с допълнителна вода, проблемът с режима на водата не е по-близо до решаването му. Макар смяната на няколко тръби във водопроводната система да носят подобрение и да намаляват загубата на вода в част от системата, резултатите са крайно незадоволителни.

Тази тема бе дискутирана и по време на обиколката на „Продължаваме Промяната”. Асен Василев, чийто думи „Пари има” се превърнаха в национален девиз, заяви, че за решаване на проблема с водата са необходими 12 млн. лева. Той увери, че тези пари са налични и могат да бъдат предоставени на Община Севлиево след изготвяне на необходимия проект. Важно е да се уточни, че водата в Община Севлиево спира не само заради течовете по системата или когато реките са пресъхнали, но и когато вали обилен дъжд.
Причината за това е твърде бързото стичане на водата в реките и пречиствателните станции, които не могат да се справят с преработването на мътната вода. Масовото изсичане на горите във водоемни райони е основен фактор за това. Необходимо е да се предприемат действия за забраняване изсичането в такива райони, както и за налагането на истински контрол. Повторното залесяване, както и опазването на природните ресурси трябва да се превърнат в част от самосъзнанието на всеки българин.

*Публикуваният материал е предоставен от пресцентъра на ПП „Продължаваме промяната“, във връзка с изборите за 47 Народно събрание, съгласно сключен договор за рекламно – информационно обслужване. „Продължаваме промяната“ е под номер 25 в бюлетината. Купуването и продаването на гласове е престъпление.*
Крими
Инцидент с велосипедист край Яворец


Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.
Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.
В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.
Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Новини
Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината


Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.
Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.
Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.


Новини
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост


От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.
Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.
НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.
Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.
Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.
Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.
До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

-
Икономикапреди 5 дни
Ден на отворените врати в Хитачи Енерджи в Севлиево
-
Новинипреди 5 дни
По стъпките на героите
-
Любопитнопреди 4 дни
Coca-Cola The Voice Happy Energy Tour 2025 пристига в Севлиево
-
Кримипреди 5 дни
Задържан е садистът, убил малко коте в Севлиево
-
Икономикапреди 5 дни
Габрово задържа 15-о място в страната със средна заплата над 2 000 лева
-
Новинипреди един ден
От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост
-
Икономикапреди 3 дни
Фирма „ЕМКБ“ АД търси работници
-
Новинипреди 2 дни
140 години от Съединението