Свържи се с нас

Новини

Предлагат разширяване на „синята зона“ в Габрово

Published

on

Община Габрово публикува проект за решение за актуализация и разширение на зоната за платено и безплатно паркиране в центъра на областния град.

В тази връзка открива производство по издаване на административния акт, към което заинтересованите лица и организации могат да изразят писмени предложения и възражения. Те могат да бъдат депозирани в деловодството на Община Габрово или на електронна поща: parking@gabrovo.bg, в срок до 13 септември т.г.

В момента действащите райони за платено паркиране в Габрово са 8, като ще бъде създаден нов девети.

В Район 1 /Драматичен театър/, се създава нова зона:
– Паркинг ул. Баждар /връзка ул. Чардафон – ул. Скобелевска/.

В Район 2 /Административен център/, се правят следните промени:
– Обхватът на южната граница става:
– ул. Съзаклятие, ул. Ванче Михайлов до пресечката с ул. Добри Карталов и ул. Априловска.
– Създават се нови зони за платено паркиране:
– Паркинг откъм ул. Юрий Венелин /градинката с Мечето/;
– Ул. Ванче Михайлов от пресечката на ул. Съзаклятие до пресечката на ул. Добри Карталов.

В Район 3 /Паметник Ран Босилек/, се създава нова зона:
– Паркинг Бюро по труда на ул. Цанко Дюстабанов.

В Район 5 /Рачо Ковача/, се създава нова зона:
– Ул. Янтра от пресечката с ул. Цанко Дюстабанов до пресечката с ул. Радецка.

В Район 6 /Шести участък/, се създават нови зони:
– Ул. Цар Калоян от пресечката с ул. Пенчо Славейков до пресечката с ул. Николай Палаузов;
– Ул. Николай Палаузов от пресечката с ул. Цар Калоян до ул. Козлодуй;
– Ул. Козлодуй от пресечката с ул. Николай Палаузов до ул. Еким Цанков;
– Ул. Пенчо Славейков – от ул. Цар Калоян до ул. Опълченска.

В Район 7 /Дечкова къща/, се създава нова зона:
– Паркинг Централен пазар /между ул. Еким Цанков, ул. Къкрина и ул. Отец Паисий/.

В Район 8 /Шипка – Орловска/, се създават нови зони:
– Ул. Дунав, от пешеходен мост до ул. Орловска; – Улица свързваща осова точка 2082 от ул. Дунав и осова точка 1429 от ул. Орловска.

Създава се нов Район 9 /Куклен театър/, с граници на района:
– Изток – река Янтра
– Запад – ул. Македония и ул. Лазар Донков;
– Север – ул. Съзаклятие, ул. Априловска;
– Юг – кръстовище между ул. Юрий Венелин и бул. Априлов.

Зоните за платено паркиране в него са:
– Ул. Кирил и Методий, заедно с прилежащия ѝ паркинг от пресечката с ул. Райчо Каролев до пресечката с ул. Лазар Донков;
– Бул. Априлов от пресечката с ул. Райчо Каролев до пресечката с ул. Лазар Донков;
– Ул. Иван Гюзелев;
– Ул. Елисавета Попангелова;
– Ул. Райчо Каролев от бул. Априлов до ул. Юрий Венелин;
– Паркинг намиращ се между ул. Лазар Донков и ул. Съзаклятие.

„Изхождайки от местните условия и натрупания опит, най-подходящ е подходът за определяне на зони за платено паркиране, представляващи части от райони от градския център, включващи конкретни паркоместа в обхвата на пътища, т.е. улици или части от улици, определени за платено паркиране в конкретен часови диапазон от денонощието, при запазване на възможности за безплатно паркиране в обхвата на районите, в улици, междублокови и други пространства за публично ползване без заплащане, при спазване на нормативно установените правила за паркиране.

Предложението за разширение на зоните за безплатно и платено паркиране и актуализацията на съществуващите вече такива зони е продиктувано и от промени в следствие на реализирани инфраструктурни проекти, бъдещи такива, както и необходимостта от подобряване на организацията на движението и организацията на паркирането в централна градска част, намаляване на предпоставките за пътно транспортни произшествия, и не на последно място ще се регламентират – по-голям брой паркоместа, предназначени за хора с увреждания.

Към настоящия момент, в централния район на Габрово, режимът на платено паркиране е въведен по отношение на 537 броя регламентирани и обозначени паркоместа. На местата за паркиране без заплащане в градския център ежедневно се наблюдават множество автомобили паркирани в нарушение на Закона за движение по пътищата (ЗДвП), което затруднява участниците в движението и създава реални предпоставки за пътнотранспортни произшествия.

Опитът ни показва, че след въвеждането на зоните за платено паркиране в определени часове на денонощието и повишеният контрол, се наблюдават, от една страна спазване на ЗДвП и от друга страна регулация при паркирането, което води до по-безопасна, чиста и достъпна централна градска част.

Публичните органи са отговорни за провеждането на политики, насочени към устойчивото и екологично развитие. В този смисъл в различни градове в Европа и България са предвидени различни методи, средства и механизми за ограничаване използването на моторни превозни средства – насърчаване използването на електрически такива, ограничаване достъпа до определени зони на населеното място или на определени категории автомобили в тези части, насърчаване използването на обществения транспорт и др. с оглед спецификата на населеното място.

Чрез актуализация и разширение на зоните за платено паркиране се цели именно и този ефект – подобряване на екологичната обстановка на града посредством намаляване на вредните емисии излъчвани от изгорелите газове на моторните превозни средства, предизвиквани при интензивния трафик в часовете преди започване на работния ден и след приключването му.

В тази насока е и реализирането на инфраструктурните проекти, целящи облекчаване на трафика в града. Община Габрово ежегодно разходва средства, които са насочени към транспортната инфраструктура, осъществяването на контрол върху движението като поставяне на вертикална и хоризонтална маркировка, упражняване на контрол за неправилно паркиране на ППС, обслужване (стопанисване и експлоатация) на места за паркиране /паркинги общинска собственост/ и други дейности.

С облекчаване на трафика в централната градска част и осъществяване на контрол върху режима на паркиране, се повишава безопасността на движение на автомобилите и пешеходците, облекчава се паркирането на автомобили в определени части на града, осигурява се по-добро обслужване на гражданите, имащи нужда да паркират в дадена зона и се ограничат вредните влияния на транспорта върху околната среда“, изтъкват в мотивите на проекторешението за актуализация и разширение на зони за платено паркиране на територията на Габрово от администрацията на кмета.

С проекта за решение за актуализация и разширение на зоната за платено и безплатно паркиране на територията на Габрово може да се запознаете оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Крими

Инцидент с велосипедист край Яворец

Published

on

Инцидент с велосипедист е станал вчера, 4 септември, на главния път между Габрово и Севлиево, в района на село Яворец. По случая е образувано досъдебно производство.

Сигнал за пътнотранспортното произшествие постъпил в полицията около 10.00 часа. На място било установено, че 26-годишен мъж, движещ се в посока към Севлиево със „Ситроен Джъмпер“, блъснал 50-годишен велосипедист, движейки се в същата посока.

В резултат от удара колоездачът изгубил съзнание.

Пробите за алкохол и наркотици са отрицателни. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Новини

Кръговото пред Централна поща ще е готово до края на годината

Published

on

Кръговото кръстовище при бул. „Васил Априлов“ и ул. „Юрий Венелин“ ще бъде въведено в експлоатация до края на годината, съобщи зам.-кметът на Община Габрово инж. Деян Дончев.

Строителните дейности по проекта напредват. Вече е положен първият пласт асфалт в централния кръг. Предстои окончателното завършване на всички геометричните елементи на кръстовището и полагането на още два пласта асфалт.

Целта на проекта е подобряване на организацията и безопасността на движението в града. С новото кръстовище ще се улеснят основни пътни потоци и ще се намалят предпоставките за пътнотранспортни произшествия.

Община Габрово благодари за търпението и разбирането по време на строителните дейности.

Зареди още

Новини

От 7 септември започва секционен контрол на средната скорост

Published

on

От 00:00 часа на 7 септември започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. Чрез камери в началото и в края на всеки участък ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието, и се изчислява средната му скорост.

Ако тя е по-висока от максимално допустимата според Закона за движението по пътищата, ще се регистрира и данните ще се предоставят от Националното тол управление на Министерството на вътрешните работи, което ще налага съответните санкции.

НТУ и МВР работят съвместно за прилагането на ефективен контрол в подкрепа на пътната безопасност. До 7 септември броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22.

Списъкът е публикуван на интернет страницата на Националното тол управление, в секция „Въпроси и отговори“. Той съдържа информация за пътя, началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните се актуализират с всяка нова отсечка, преминала задължителната първоначална проверка от Българския институт по метрология.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1 200 км. Очаква се издаване на методическите указания от Министерството на вътрешните работи, след което тези участъци могат поетапно да бъдат включени в реален секционен контрол на средната скорост.

Предвижда се до края на годината целият планиран обхват от 126 отсечки да започне реално да функционира.

До 4 септември отсечките, преминали първоначална проверка са 16 и са следните:
АМ „Тракия“:
Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел;
Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица;
АМ „Струма“:
Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански;
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци;
I-1: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино;
I-2: Струйно – Шумен; Шумен – Струйно;
I-3: Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник;
I-4: Български извор – Сопот; Сопот – Български извор.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица