Свържи се с нас

Новини

Николай Григоров, БСП: Разширяването на „синята зона“ е неаргументирано и в ущърб на габровци!

Published

on

Разширяването на „синята зона“ е неаргументирано, без задълбочен анализ, абсолютно в ущърб на габровци. Това заяви в интервю за габровския печатен ежедневник „100 Вести“ Николай Григоров, председател на групата общински съветници на БСП в местния общински съвет.

Остри коментари срещу въвеждането на платените зони за паркиране в Габрово се появиха в социалните мрежи, във връзка с разширяването на така наречената „синя зона“ в Габрово. На последното заседание на местния парламент е прието решение за „актуализация и разширение на зони за платено и безплатно паркиране на територията на гр. Габрово“ . Така в района на Драматичния театър се създава нова зона „Паркинг ул. „Баждар“ /връзка ул. „Чардафон“ – ул. „Скобелевска“/. В района на Административния център промените са в южната му граница – ул. „Съзаклятие“, ул. „Ванче Михайлов“ до пресечката с ул. „Добри Карталов“ и ул. „Априловска“. Нови зони за платено паркиране е паркингът откъм ул. „Юрий Венелин“ /градинката с Мечето/; Ул. „Ванче Михайлов“ от пресечката на ул. „Съзаклятие“ до пресечката на ул. „Добри Карталов“; В район 3 при паметника на Ран Босилек се създава нова зона: Паркинг Бюро по труда на ул. „Цанко Дюстабанов“; В район 5 Рачо Ковача също се създава нова зона – ул. „Янтра“ от пресечката с ул. „Цанко Дюстабанов“ до пресечката с ул. Радецка; В Район 6 /Шести участък/ новите зони са ул. „Цар Калоян“ от пресечката с ул. „Пенчо Славейков“ до пресечката с ул. „Николай Палаузов“; ул. „Николай Палаузов“ от пресечката с ул. „Цар Калоян“ до ул. „ Козлодуй“; Ул. „Козлодуй“ от пресечката с ул. „Николай Палаузов“ до ул. „Еким Цанков“; Ул. „Пенчо Славейков“ – от ул. „Цар Калоян“ до ул. „Опълченска“. В Район 7 /Дечкова къща/, се създава нова зона: паркинг Централен пазар между ул. „Еким Цанков“, ул. „Къкрина“ и ул. „Отец Паисий“. В Район 8 /Шипка – Орловска/, се създават нови зони: ул. „Дунав“, от пешеходен мост до ул. „Орловска”; Улица, свързваща осова точка 2082 от ул. „Дунав“ и осова точка 1429 от ул. „Орловска“. Създава се нов Район 9 Куклен театър с граници Изток – река Янтра, Запад – ул. „Македония“ и ул. „Лазар Донков“, Север – ул. „Съзаклятие“, ул. „Априловска“ и Юг – кръстовището между ул. „Юрий Венелин“ и бул. „Априлов“. Зони за платено паркиране в Район 9: „Ул. „Кирил и Методий“, заедно с прилежащия и паркинг от пресечката с ул. „Райчо Каролев“ до пресечката с ул. „Лазар Донков“; Бул. „Априлов“ от пресечката с ул. „Райчо Каролев“ до пресечката с ул. Лазар Донков; Ул. „Иван Гюзелев“ ; Ул. „Елисавета Попангелова“; Ул. „Райчо Каролев“ от бул. „Априлов“ до ул. „Юрий Венелин“; Паркинг между ул. „Лазар Донков“ и ул. „Съзаклятие“. Определеният дневен и часови режим на работа на зоните за платено паркиране са от 09:00 часа до 17:00 часа в дните от понеделник до петък, с изключение на официалните празници.

За новите зони за платено паркиране в Габрово е разговорът на журналиста Стефка Бурмова с председателя на групата общински съветници от „БСП за България“ Николай Григоров.

– Какво е Вашето мнение като председател на групата общински съветници на левицата, г-н Григоров – като услуга за Общината, свързана със средствата, които ще се влеят в местната хазна, или тя е полезна за жителите на града?
– Разширяването на „синята зона“ в града в този момент, според мен и според групата общински съветници от БСП, е ненавременна и то без да е налице задълбочен анализ за нейното въвеждане. В никакъв случай това няма да доведе до подобряване на услугата, свързана с паркирането в централната градска част. Напротив, може би ще измести проблемите от едни улици към други.

– Бихте ли обяснили кое всъщност наложи нейното разширяване?
– На този въпрос не бих могъл да отговоря. Но най-простият коментар е, че управляващите желаят да увеличат приходите от тази дейност в Бюджета. Много е важно да се знае и това, че по време на същата тази сесия на ОбС – Габрово, по време на която се гласува разширяването на „синята“ зона, беше приет и Планът за устойчива градска мобилност. В него е записано буквално следното, че „разширяването на платените зони за паркиране трябва да става със задълбочен анализ“. Достигна се до парадокса, че управителят на това предприятие по време на сесията не успя да каже пред залата с колко места ще бъдат увеличени паркоместата след 1 декември 2021 г. Както не успя да даде смислено обяснение и какви приходи постъпват в местната хазна, и за какво се разходват те. Какви данъци се плащат върху тези приходи, какви и за какво са основните разходи на дружеството? Несъстоятелността, свързана с решението за разширяване на „синята“ зона, показва и липсата на всякакъв анализ за необходимостта от него.

Чрез това решение, според нас, просто се разширяват зоните и се търси увеличение на приходите, без да се отчитат интересите първо на живеещите в районите, които попадат в „синята“ зона, както и на работещите – включително държавни, общински служители, представители на дребния бизнес и т.н., които ежедневно са в централната градска част, тъй като работните им места са в нея.

А в Плана за градска мобилност пожелателно е записано, че трябва да се увеличават местата за обществените паркинги. В анализа за въвеждането на „синята зона“ такова нещо няма. Той е насочен единствено към печалбата, която ще има дружеството в края на годината, тъй като това е първата година, в която функционира тази „синя зона“. Между другото, предвидени са за въвеждане и още „сини зони“, вероятно за следващата година.

В Плана за градска мобилност пише и още нещо, което е пълен абсурд и лично за мен то звучи като подигравка с гражданите, а именно, че правото на паркиране в централната градска час е услуга, която трябва да се плаща, а не право. По този начин, според нас, гражданите се поставят в неравностойно положение – тези, които могат да плащат за паркиране, когато идват по работа, да пазаруват и прочие, и другите, които няма да могат. Същевременно разширяването на „синята зона“ трябва да върви успоредно с подобряването на услугата „обществен транспорт“. Такива мерки ние не сме видели.

Тоест, за да искаш гражданите да използват за своето придвижване алтернативни методи – пеша, велосипеди, електромобили, електротротинетки и т. н., а не леките си автомобили, първо трябва да има създадени условия за това. Да се види какъв е релефът на града и какви са условията за придвижване в него. Габрово е много дълъг град, с обособени квартали, а придвижването от един квартал до друг не е никак лесно, независимо от това дали желаем или не да ги създадем.

Между другото, понеже говорим за „синята зона“ и насърчаване използването на алтернативни методи за придвижване, никъде в аргументацията за въвеждането ѝ не срещнахме нещо, свързано с изграждане на стоянки за велосипеди или за електрически превозни средства. Тоест, предвидените зони за паркиране ще бъдат само за автомобили. Което, според мен означава, че не искаме да насърчаваме алтернативното придвижване. А това е пълен абсурд! Именно поради това групата съветници от „БСП за България“ гласувахме категорично против разширяването на „синята зона“.

Конфликтните буферни зони – там, където свършват досегашните и започва безплатното паркиране, само се изместват към съседната улица. А това не решава проблема. Тоест, ако приемем, че паркирането в централната част е услуга, тя в никакъв случай не е безусловна. Жителите, живеещи в района на платената зона, имат право срещу 10 лева на месец да паркират безплатно. Но забележете, ако си намерят свободно паркомясто и в тяхната си подзона. Ако не могат да намерят – трябва да отидат в съседната зона, в която на общо основание са длъжни да платят за времето на престоя си.

В някои улици, на които живеят много граждани с леки автомобили, броят на местата е драстично нисък в сравнение с броя на собствениците на леки коли. Дори да са платили месечната такса на Общината за правото да ползват паркинг до собствения си дом, те трябва да търсят другаде, където ще се наложи също да плащат, или да спрат колата си в другия край на града и да се прибират пеша.

Казвам това, защото никъде в последната година не се търси възможност за увеличаване на паркоместата, както и облекчение за живеещите в натоварените райони габровци.

– На централния пазар в Габрово вече има отредено място за изграждане на паркинг?
– Но никъде не се споменава, че този паркинг би могъл да бъде дву или триетажен, за да може той да се използва от повече граждани. Както и да има гратисен период за хората, които трябва да свършат определена работа в центъра – да отидат до банката, да си платят данъците или да свършат друга административна дейност. Такова нещо няма. Именно поради тази причина, ние считаме, че решението за разширяването на „синята зона“ е погрешно. То ще натовари финансово още повече гражданите, без да реши проблема. Разбираме, че въвеждането на всяка мярка струва пари, но когато се включва в стратегията насърчаване използването на електромобили, велотранспорта, ел.-скутери и т.н., нека погледнем колко електромобили например има в Габрово. Надали тяхната бройка достига 20. Да, този вид транспорт вероятно ще навлиза тепърва, но няма да бъде с толкова бързи темпове. Електромобилите са много скъпи и много малко хора биха могли да си ги позволят. Ел.-тротинетките и скутерите са добро средство за придвижване, но в топлите месеци.

– А как би могла да се придвижи с тротинетка примерно една жена с два сака покупки от пазара?
– Важно е да се подобри състоянието на градския транспорт, за да не идват габровци в центъра с автомобилите си. Както и да се търсят допълнителен брой паркоместа. Ние не можем да ограничаваме хората, заради това, че видите ли, дошли с колата си в центъра. Има хора, които живеят по кварталите, както и в близките села. Транспортът в момента не е редовен и ситуацията не ги устройва.

– В тази Стратегия говори ли се за таксиметровия транспорт?
– В нея никъде не се говори и за него. Съществува пълно противоречие между записаното в дългосрочната Стратегия и това, което се предложи като аргументация за увеличаване броя на платените паркоместа.

Лично аз не одобрявам така наречените „маршрутки“. Но видно е, че потребност от него има. А това идва да покаже необходимостта от усъвършенстване на обществения превоз. Да, направи се немалко за общинския пътнически транспорт – купиха се нови автобуси, продължава усъвършенстването на транспортната инфраструктура. Но когато търсим екологичен транспорт възниква отново въпросът защо бяха нарязани тролейбусите, унищожена наземната и подземна тролейбусна инфраструктура.

– А той, доказано, е най-екологичният транспорт. За запазването му в Габрово имаше подписка сред гражданите, както и протести?
– Управляващите от ГЕРБ на инат го ликвидираха, може би заради нечии частни интереси. Ликвидира се с лека ръка една инфраструктура без широко допитване, без сериозен анализ за последствията от тези действия. Но когато се разширява „синята зона“ и когато се товарят габровци с допълнителни такси, които трябва да плащат, проблемите не се решават. Защото живущите и работещите в центъра на Габрово ги има, и ще продължава да ги има. А същинската цел на тази зона е облекчаване движението в тази част на града.

– Да разбирам ли, че според Вас, нужда от създаването на общинското предприятие „Паркиране и репатриране“ не е имало?
– Според мен, хората от Общинския инспекторат и представителите на КАТ можеха да вършат тази работа, без да се въвежда „синя зона“, защото всеки, който спира в нарушение на Закона и влиза в забранени за движение улици или спира върху тротоар, подлежи на санкции.

– Излиза, че разширяването на „синята зона“ е за увеличаване средствата, които влизат в общинската хазна, а не толкова за удобството на гражданите на Габрово?
– Абсолютно е така. За разширяването на „синята зона“, освен да се разчертаят къде ще бъдат паркоместата, практически предприятието друг разход няма да има. Ще припомня, че вече са похарчени над 0,5 млн. лева още преди да стартира ОП „Паркиране и репатриране“ – за закупуване на репатриращ автомобил, за закупуване на софтуерна програма, за закупуване на скоби, за маркировки и т.н.

По време на заседанието на Общински съвет – Габрово не получих задоволителен отговор на въпроса си колко вдигания на леки автомобили има „паякът“ през 2021 г. Но със сигурност мога да обещая на габровци, че когато изтече календарната година ще настоявам да бъде направен пълен анализ за резултатите от дейността на предприятието „Паркиране и репатриране“. Какви и от какво са приходите, колко абонамента има, колко SMS-а са получени, колко вдигания са направени, колко глоби има и разбира се, какви са разходите. За да се види дали всички габровци не субсидираме тази дейност, а и да не забравяме, че нейното създаване пак беше със средства от нашите данъци.

– Габровци се интересуват какво породи необходимостта да бъдат съборени павилионите за цветя пред пазара в центъра на града, както и в неговия горен край и за какво ще бъдат използвани тези площи? Освен това хората, които пазаруват там, няма къде да паркират?
– Това е едната страна. Отделно „синята зона“ на пазара ще доведе до сериозно западане функционирането на габровския Общински пазар. Защото, за да отидеш да пазаруваш там със своя лек автомобил, най-малкото е необходимостта да дадеш и още един лев за паркиране. А във времето на сериозната криза, която настъпва и хората буквално броят всяка стотинка, която харчат, е пълно безумие да се товарят с допълнителни разходи.

Считам, че в Габрово по всякакъв начин се въвеждат пречки за извършването на различните дейности, включително и за нормалното функциониране на централния габровски пазар. А там се продават необходимите за габровци плодове и зеленчуци от търговци, както и от дребни земеделски производители от региона, които си плащат за използваните от тях площи.

Именно поради това, ние от БСП за България, сме категорично против разширяването на „синята зона“. Още повече, пак повтарям, че то е неаргументирано, без задълбочен анализ, абсолютно в ущърб на габровци.

Автор на интервюто, публикувано в бр.196, на 11 октомври 2021 година, е Стефка Бурмова.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Стотици протестираха в Габрово срещу „зеления сертификат“

Published

on

Няколкостотин излязоха в Габрово на мирен протест срещу „зеления сертификат“ и по-строгите противоепидемични мерки, които са в сила от днес, 25 октомври. Стигна се до блокиране на възлови кръстовища в областния град, но протестната акция премина без ескалация на напрежението.

Първоначално протестиращи се събраха на площад „Възраждане“ около 18.00 часа. Оттам шествието се пренесе по улиците на града.

Противниците на „зеления сертификат“ и по-строгите мерки се отправиха по булевард „Априлов“ към търговския център, намиращ се в близост до градски площад, където щурмуваха търговския обект.

Движението по централната пътна артерия беше преустановено. Полиция отцепваше района на шествието и отклоняваше по обходни маршрути преминаващите автомобили, някои от които чрез своите клаксони подкрепяха и одобряваха действията на недоволните.

След търговския център протестиращите тръгнаха по улица „Райчо Каролев“ и стигнаха до сградата на Регионалната здравна инспекция в Габрово, в района на Горнокрайския мост, където освиркаха здравната служба и поискаха оставки. За кратко беше блокирано и кръстовището пред сграда на бившата Стоматология.

Протестиращите продължиха своето движение през пешеходната улица „Радецка“, минавайки покрай църквата „Успение Богородично“ и се отправиха към моста Игото, където спряха изцяло движението автомобили и не допуснаха преминаването им през кръстовището на Балкан.

Протестиращите се заканиха, че ще продължат със своите действия, докато не бъде отменен „зеленият сертификат“, а мерките да бъдат съобразени с реалностите в България. На протеста тази вечер в Габрово присъстваха предимно млади хора.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

„Време е като общност, заедно да изградим ясна визия как да развием целия наш потенциал в модерния свят“

Published

on

Иван Събев е кандидат за народен представител в 7 МИР – Габрово от „Изправи се БГ! Ние идваме!“. Доктор по счетоводство и преподавател в ТУ – Габрово.
– Роден е на 03.06.1990 г. в град Дряново, където продължава да живее и да се развива и в момента.
– Завършва средно образование в Национална Априловска гимназия, гр. Габрово, с профил „Немски език”. Продължава своето обучение в Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – Свищов като бакалавър и магистър по „Счетоводство и контрол”.
– След успешно защитен дисертационен труд, през 2018 г. придобива докторска степен по „Счетоводство“.
– Към момента работи като главен асистент в Катедра „Мениджмънт” на ТУ – Габрово. Развива собствен бизнес в сферата на туризма и земеделието.
– Работи също като финансово-застрахователен консултант. От няколко години е търговски представител за региона на известна винарска изба.
– От май 2020 г. е общински съветник в Община Дряново, представляващ Движение 21.

„Време е като общност, заедно да изградим ясна визия как да развием целия наш потенциал в модерния свят.“

Какво провокира желанието Ви да се занимавате с политика и защо млад човек като Вас решава да се включи в битката за народни представители?
– Голяма част от моите роднини, близки и приятели често ми задават същия въпрос. Ще започна от по-далеч, ако позволите. Още от студентските си години бях активен и участвах често в инициативите на университета. Бях 4 години член на студентския съвет, от които 2 години зам.-председател и председател на комисия Социално-битови въпроси на учащите. Като докторант 3 години бях представител на академията в Експертни групи към Национална агенция за оценяване и акредитация (НАОА) на висшите училища в страната. Участвал съм като учредител и член на различни граждански сдружения и младежки структури. Още тогава се породи желанието да бъда активен и буден гражданин, който мисли, чувства и има отношение към водените политики в страната. За да се стигне до днес, когато ясно осъзнавам, че е необходима промяна, в която ние младите трябва да сме двигателя и водещата сила, защото сме независими, необременени и свободни (поне така се надявам)!

Аз съм млад човек, решил да остане и живее в България. Работя в сферата на образованието, но и развивам частен бизнес. Затова съм убеден, че политиката, както на национално, така и на местно ниво, трябва да се провежда от името и в интерес на гражданите. Добрата политика е призвана да защитава техните интереси, да създава добри условия и блага, а не да слугува на партийни интереси и да облагодетелства само отделни лица.

В този ред на мисли, кои са основните неща, които не одобрявате и искате да промените?
– За мое огромно съжаление те са много! Моделът на управление на страната е цялостно сбъркан! Тук идва и основният според мен проблем, за който искам да се боря, а именно образователната система. За съжаление през изминалите години никой не прие образователната реформа като водещ приоритет и не създаде цялостна стратегия за нейното развитие. Резултатът е видим…

Искам да постигнем икономическо развитие, водещо до благоденствие на гражданите, посредством свободно предприемачество и честна конкуренция. Стремежът ми е да бъде установена благоприятна среда за самостоятелно и независимо развитие на гражданите в сферата на икономиката. Но в същото време да има и високо ниво на отговорност от страна на държавата към обществото. Искам всички да имаме стремеж към свобода, справедливост и солидарност в обществото.

Като общински съветник в малък град, какъвто е Дряново, бихте ли споделили, в каква посока трябва да се работи за развитието на региона и областта?
– Това е наистина ключов въпрос. Проблемите на местно и регионално ниво са много, но бих акцентирал на два от тях. Те са ключови според мен за бъдещото ни развитие:

– Първата и най-болна тема, според мен, за област Габрово е какво да направим, за да задържим младите хора в региона. Виждаме, че много от тях напускат родното си място. За съжаление причините затова са много, както финансови, така и социални. Като млад човек ясно осъзнавам, че освен пари, младите искат и социален живот, искат буден град, предоставящ им възможност за развитие, град, в който си заслужава да инвестират и да останат да създават семейство. Народните представители трябва сериозно да се потрудят за да разрешат успешно този проблем. Според мен не се разбират всички причини, а повечето политици свеждат проблема само до „няма пари“.

– Втората посока на действие, е задължително свързана с икономическия напредък на областта. За да се развива областта, инициативните хора не искаме много … Достатъчно е осигуряване на благоприятна среда за самостоятелно и независимо развитие на малкия и среден бизнес, защита на потребителите и свободна стопанска инициатива. За тази цел имам следните предложения и препоръки:

  • Облекчаване на условията за започване и развиване на бизнес, намаляване на административните и регулаторните режими за малките и средните предприятия – все неща, които и Общината, но и държавата с нейните регионални структури са длъжни да предоставят.
  • Целенасочени действия за привличане на инвеститори, като за целта всички нива на управление трябва да предлагат както терени, така и знания и административна помощ.
  • Честни процедури за реален достъп до всички обществени поръчки.
  • Реално свързване на научно-техническия ресурс на региона с бизнеса.

Какво ви задържа в град Дряново?
– Не искам да звучи като клише, но аз наистина харесвам родния си град! Всъщност мисля, че не е клише да обичаш мястото, с което свързваш своето детство и младежки години. Гордея се с историята и с културното наследство на своя роден край.

Виждам, че има потенциал за развитие в няколко сфери, но за тази цел се изисква много работа. Добре ще е да има и усилия в една посока от страна на всички граждани, частните предприемачи, общинската управа и държавните структури. За мое огромно съжаление тук сме свидетели на разнобой. Няма обща визия, няма конкретна цел и съгласувани действия… Често не черпим опит от други успели общини, със сходни мащаби. Това е нещо, което искам да променя.

За да се запазим като регион, който желае икономическо и социално развитие, ще се наложат действия, но и компромиси!

Дряново е малко китно градче и тук имаме страхотни дадености като Дряновски манастир, пещерата, екопътеки, мостове, църкви, исторически местности, но най-вече имаме нашите страхотни хора … Време е като общност, заедно да изградим ясна визия как да развием целия наш потенциал в модерния свят!

Тук, в Дряново, аз развивам собствен бизнес и вярвам, че с желание и упоритост младите имат бъдеще и тук!

*Публикуваният материал е предоставен от пресцентъра на ИБГНИ, във връзка с изборите за 47 Народно събрание, съгласно сключен договор за рекламно – информационно обслужване. „ИБГНИ“е под номер 31 в интегралната бюлетина. Купуването и продаването на гласове е престъпление.*

Зареди още

Любопитно

Математици срещу букмейкъри – възможно ли е да бъде победена системата?

Published

on

Математиката определено е една неразривна част от спортните залагания, но как тя би могла да ни бъде от полза при отправянето на прогнози на футболни мачове? Това определено е въпрос за милиони, но ние от футболни прогнози.бг ще разкрием на достъпен език това, което се крие зад него.

На почти всички е ясно, че за да победим системата не можем да разчитаме само и единствено на късмета, което тук се явява контекстов синоним на добри прогнози. Рано или късно ще навлезем в така наречената „лоша серия“, която освен всичко останало би могла да повлияе доста и на психологическото ни и емоционално състояние и да ни тласне в грешната посока. Не, в никакъв случай – имаме нужда от нещо повече, но какво? Нуждаем се от правилна система, която да следваме, самодисциплина, която да прилагаме, както и щипка математика във всичко това, за да може да бъде пълноценна стратегията ни. Прекрасно е когато печелиш, но в пъти по-неприятно е усещането, когато си на загуба. За да предотвратим риска от негативния резултат и същевременно да увеличим възможността за успех ни е нужна и малко математическа помощ.

Учени, занимаващи се с разработването на алгоритми, които да победят системата, вече имат измислен подход, който би могъл да ни помогне да надиграем букмейкъра. Тези експерти са анализирали редица срещи, извличайки всевъзможни статистически данни от тях, на базата на чиято последователност, са се опитали да извлекат възможния развой на предстоящите мачове между конкретни отбори. Те са направили симулативен опит на своя модел, който е донесъл 3.5% печалба, докато със залози на интуитивен принцип крайният резултат е бил загуба от 3.32%. Обнадеждени от работата на създаденото от тях решение те залагат по 50 единици около 30 пъти седмично в продължение на 5 месеца. Резултатът е 8.5% печалба, което е един доста добър процент.

Ние също можем да правим като тях! Разбира се, това би отнело доста повече време, за анализи и проследяване на различни източници, но все пак предложението е предназначено за хора, които имат намерението сериозно да се занимават с футболни залагания. Една от платформите в уеб пространството, която ще предоставя напълно безплатно за вас подобна информация е футболни-прогнози.бг. Част от този проект са типстъри и футболни анализатори, които следят играта по множество вертикали и хоризонтали. Вземат предвид както действителни фактори като метеорологични условия, контузени и наказани играчи, стартови състави и други, така и базирани на вероятността. Тук например говорим за приблизителна цифра на възможни попадения, които бихме могли да очакваме на базата на среден брой отбелязани голове за дадения тим в последните няколко мача, среден брой отбелязани голове при срещите между тези два конкретни съперника през последните години и т.н.

Базирайки се на математика разбира се не можем да очакваме единствено и само печеливши прогнози, но целта и идеята ни е да сме успешни в дългосрочен план. Успеем ли да изградим на първо място самодисциплина и осланяме ли се на теорията на вероятностите като наш верен съюзник, то би трябвало да имаме периодично покачващ се баланс в нашата банка.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица