Свържи се с нас

Новини

Окончателно: Противоепидемичните мерки ще действат до 31 януари догодина

Published

on

Окончателните противоепидемични мерки, които ще действат до 31 януари 2021 г. бяха докладвани от министрите на работно съвещание при премиера Бойко Борисов. Една от промените в сега прилаганите ограничения предвижда разрешаване на учениците от 1 до 4 клас да започнат да посещават училище от 4 януари догодина, да се отворят също детските градини и яслите.

„Трябва да сме бързи и гъвкави в мерките, в подпомагането на бизнеса и на хората, в осигуряването на лекарствата, ваксините, тъй като пандемията в цял свят се усложнява, а броят на починалите за съжаление продължава да е висок“, заяви министър-председателят Борисов в началото на съвещанието.

Премиерът отбеляза, че въпреки че броят на заболелите у нас е доста по-нисък, а броят на оздравелите надхвърля заразените, страната ни е на 14-о място в Европа по заболеваемост. „Винаги сме си поставяли животът и здравето на хората на първо място, затова продължаваме да действаме по тези мерки“, категоричен бе премиерът Борисов.

В рамките на работното съвещание министърът на образованието и науката Красимир Вълчев изтъкна, че при малките ученици прякото педагогическо взаимодействие е най-важно и отбеляза важността на връщането в класните стаи на децата от 1 до 4 клас.

Вълчев посочи още, че с приети промени в Закона за училищното и предучилищното образование се позволява родителите, които се притесняват, да могат да задържат децата си на обучение в електронна среда като за целта подадат заявление.

„Лятото обсъждахме много варианти, но този се оказа най-удачният. Благодарение на това, че имаме работещ парламент, осигурихме тази възможност“, каза още министър Вълчев.

Премиерът Борисов акцентира, че с промените в противоепидемичните мерки, които ще действат до 31 януари 2021 г., се отчитат аргументите на експертите и се действа в интерес малките ученици да получат адекватно обучение в условията на пандемията, разчитайки на педагогическия надзор и обучението с учител, който да ги напътства.

В рамките на работното съвещание при премиера Борисов здравният министър Костадин Ангелов докладва актуалните данни за заболеваемостта от КОВИД-19 у нас. „Отбелязва се съвсем лек спад на заболеваемостта и на процента положителни тестове. Смъртността обаче продължава да е висока, вчера живота си са загубили 191 български граждани, а заетостта на болничните легла продължава да е висока. Именно затова предлагаме удължаването на противоепидемичните мерки до 31 януари“, категоричен бе Ангелов.

Премиерът Борисов каза още, че пандемията от КОВИД-19 доведе до нечувана финансова икономическа криза и води страните към банкрут. Някои от тях вече са с минус 15% дефицити. „Няма държава, която да има достатъчен буфер. На този етап ние сме осигурили над милиард и сто милиона лева в подкрепа за микро-, малките и средните предприятия“, добави министър-председателят Борисов.

Министърът на икономиката Лъчезар Борисов заяви, че от понеделник ще бъде отворена платформата, през която бизнесът може да кандидатства за подкрепа по мерките, разработени съвместно с НАП. Същевременно, след като вече има нотификация от Европейската комисия, веднага след Нова година ще има възможност да стартира и мярката в помощ на т.нар. „големи малки предприятия“ с оборот над 500 000 лева.

Министърът на икономиката заяви още, че съвместно с главния държавен здравен инспектор Ангел Кунчев ще проведат разговори с големите търговски вериги за по-стриктно спазване на противоепидемичните мерки.

„Предвид факта, че ограничителни мерки ще има и през януари, ние сме взели предвид авансово тази възможност – тоест с минимум административни усилия фирмите ще могат да кандидатстват и получават подкрепа за който и да е период, в който те са били затворени“, изтъкна вицепремиерът Томислав Дончев. Той беше категоричен, че има достатъчно средства, осигурени дори за месец януари.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

До 31 октомври се подават декларациите за дължими данъци

Published

on

Предприятията и самоосигуряващите се, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения наем и/или от други източници, и са задължени по закон да удържат авансов данък върху тях, подават електронно декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО до 31 октомври за дължими данъци за третото тримесечие на 2025 г. Физическите лица също декларират дължими данъци, ако предприятието или самоосигуряващото се лице – платец на дохода, не е задължено да удържа и съответно да внася данък.

Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО се подава и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни физически и юридически лица (например върху възнаграждения за технически услуги, доходи от лихви, авторски и лицензионни възнаграждения и други). По този ред се декларират и окончателните данъци върху доходите от дивиденти и ликвидационни дялове, разпределени на местни и чуждестранни физически лица, на чуждестранни юридически лица, когато данъкът е дължим, и на местни юридически лица, които не са търговци, включително общини.

Със същия формуляр предприятията, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, обявяват в НАП и данни от текущата си счетоводна отчетност към края на трето тримесечие на 2025 г. Необходимо е те да обявят наличните парични средства в касите, размера на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици – физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол и други, когато общият им размер към края на тримесечието надхвърля 50 000 лв.

Информация за попълване декларациите и внасяне на суми към бюджета, може да се получи в сайта на приходната агенция или на телефона на НАП – 0700 18 700 /на цена, според тарифата на съответния оператор/.

Зареди още

Икономика

Навтех Груп откри офис в Габрово

Мисията на компанията е подкрепа
развитието на младите и дигитализация на бизнеса.

Published

on

Технологичната компания Навтех Груп откри нов офис в Габрово, като поставя на преден план своята отдаденост към развитието на млади специалисти и подкрепа в дигитализацията на местния бизнес.

Навтех Груп е дългогодишен партньор на Microsoft, специализиран във внедряването и поддръжката на ERP системи за малки и средни предприятия. Отварянето на офиса в Габрово е естествена стъпка в разрастването на компанията, която вече няколко години изгражда местен екип.

Компанията работи с клиенти от разнообразни индустрии, включително търговия на дребно и производство, а фокусът ѝ е върху предоставянето на софтуерни решения, които обхващат всички бизнес процеси на едно предприятие. След решението за присъединяване на България към еврозоната, през последните месеци Навтех засилва вниманието си към конвертирането на ERP системи към новата валута, като използва решение, разработено и доказано на хърватския пазар.

Навтех отпразнува откриването и освещаването на новия си офис в град Габрово на адрес ул. „Априловска“ 4, Офис 2 А. На откриването присъстваха преподаватели от Технически университет – Габрово – проф. д-р инж. Станимир Садинов, Декан на Факултет „Електротехника и електроника“, доц. д-р Делян Генков, ръководител катедра „Компютърни системи и технологии“, и доц. Красен Ангелов, катедра „Комуникационна техника и технологии“. От Навтех подчертаха желанието си активно да участват в инициативи, насочени към развитието на младите кадри и обсъдиха с представителите на Технически университет възможностите за практическо обучение и развитие на студенти в областта на ERP технологиите.

Присъствието на компанията в Габрово обуславя възможностите за дигитализация и автоматизация в местния бизнес, както и подпомагане на процеса по преминаване на бизнеса към еврото.

Навтех предлага и консултации за всички компании, кандидатстващи по програма BG16RFPR001-1.008 – Въвеждане на технологии от областта на Индустрия 4.0 в предприятията, която предоставя възможността фирмите да получат финансиране не само за внедряване на ERP и бизнес софтуер, но и за интеграция на IoT технологии – интелигентни устройства и сензори, които осигуряват автоматизиран обмен на данни в реално време.

Малко след официалното откриване на офис, през септември се проведе и среща между Навтех и кмета на Габрово – Таня Христова, на която компанията представи своята дейност и мисия за присъствието си в града. Екипът на Навтех постави акцент върху желанието да подпомогне развитието на младите кадри в университета и училищата чрез лекции и стажантска програма в партньорство с Технически университет – Габрово. Предвид нарастващото търсенето на специалисти в областта на ERP технологиите и ограничените образователни възможности в сферата, Навтех приема крачката да информира, обучава и предава своите знания на студенти, избрали да градят своя кариерен път в Габрово.

Управителят на Навтех – Димитър Илиев споделя, че в направления като ERP системите, обучението в България е лимитирано, а практическият опит е още по-ценен за младите хора. В допълнение той споделя, че екипът на Навтех иска да допринесе за развитието и модернизацията на бизнеса в Габрово чрез предлаганите от компанията решения, експертиза и подкрепа при прехода към еврото.

Повече за дейността на Навтех Груп ще намерите на https://navtech.net, както и на имейл contact@navtech.net или телефон +359 2 439 6680.

Зареди още

Крими

Белезници за габровец, спипан с близо 100 грама марихуана

Published

on

34-годишен габровец беше задържан при специализирана полицейски операция по линия на „наркотици“. Арестът му бил извършен вчера, 23 октомври.

Служители от сектор „Криминална полиция“ предприели претърсване в жилището, обитавано от мъжа, където намерили и иззели над 88 грама суха зелена листна маса грама, която при направения полеви наркотест реагирала на марихуана.

Намерени и конфискувани били още и три електронни устройства, съдържащи наркотичното вещество ТHC.

Спрямо мъжа е наложена полицейска мярка задържане за срок до 24 часа по реда на Закона за МВР. По случая е образувано досъдебно производство.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица