Свържи се с нас

Новини

Обявиха конкурс за туристическо лого на Трявна

Published

on

Община Трявна обявява открит конкурс на тема: „Изработване на туристическо лого на град Трявна“.

Конкурсът е обявен със заповед №513/10.08.2020 г. на кмета на Община Трявна Силвия Кръстева.

Конкурсът ще се проведе при следните правила:

ПРАВИЛА

за

провеждане на конкурс за изработване на туристическо лого на град Трявна

  1. Организатор на конкурса: Община Трявна.
  2. Цел на конкурса: развиване на бранд „Трявна“ с цел налагането на общината като привлекателна туристическа дестинация и отличаването ѝ от останалите конкуренти на туристическия пазар.
  3. Предмет на конкурса: да бъде изработен идеен проект на туристическо лого на град Трявна.
  4. Награди за класираните участници: В рамките на конкурса ще бъдат връчени следните награди:
  • 500 лв. за победителя
  • 300 лв. за класирания на II място участник
  • 200 лв. за класирания на III място участник
  1. Авторски права: С участието си в конкурса всеки кандидат дава изричното си съгласие Община Трявна да използва, преработва, както намери за добре, да предоставя на трети лица, да се разпорежда с изработения от него проект, както и всякакви други права свързани с него.
  2. Изисквания към участниците в конкурса: Право на участие в конкурса имат всички пълнолетни български и чуждестранни физически и/или юридически лица.

В конкурса не могат да участват: лица, участвали в изготвянето на конкурсната програма; членове на журито, резервните членове и свързани с тях лица съгласно § 1., т. 15 от ДР на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество; лица, намиращи се в трудови или служебни отношения с възложителя или с член на журито.

Кандидатите представят следните документи:

6.1. Заявление за участие в конкурса (по образец);

6.2. Кратка автобиография (до една машинописна страница) на автора или екипа, който е разработил проекта;

6.3. Собственоръчно попълнена и подписана декларация по образец, удостоверяваща съгласието им с условията на конкурса, авторството им на идейния проект и обстоятелството, че проектът не е използван преди това по други поводи, както и че не са участвали в изготвянето на конкурсната програма, не са свързани лица, съгласно § 1., т. 15 от ДР на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, с членовете на журито, резервните членове, че не са лица, намиращи се в трудови или служебни отношения с възложителя или с член на журито.

6.4. Декларация за съгласие за обработване на личните им данни.

Заявлението и декларациите могат да бъде изтеглени от www.tryavna.bg.

  1. Изисквания към проектите:

7.1. Проектът трябва да бъде авторски и оригинален. Всеки кандидат може да участва само с един проект.

7.2. Графичният образ трябва да е лесно четим, разбираем и функционален (да може да се използва за различни нужди – напр. банери, плакати, бланки, баджове и т.н.).

7.3. Предложенията трябва да са съобразени с целта на конкурса и да отразяват представата за Трявна като град с характерно културно-историческо наследство и своеобразна природа.

7.4. Проектите не трябва да копират съществуващи графични знаци, гербове и да не са публикувани под някаква форма.

7.5. Проектите задължително трябва да съдържат думата „Трявна“ (изписана с кирилица за варианта на български език) и „Tryavna“ (изписана на латиница за варианта на английски език).

7.6. Всеки проект трябва да се представи на хартиен и електронен носител в два варианта – цветен и черно-бял. Електронният носител е CD или флаш памет, а файловете да са във векторен формат.

7.7. Проектите трябва да са придружени от кратко описание (до една машинописна страница в word формат) на идеята на предложеното лого и най-основните технически характеристики – използван шрифт, цветове (CMYK, AdobeRGB) и пропорции на графичната и текстовата част от логото.

  1. Подаване на предложенията: Проектите, заедно с посочените документи се представят в запечатан непрозрачен плик, върху който се отбелязват предмета на конкурса и името на участника, в деловодството на Центъра за административно обслужване на Община Трявна в срок до 30 (тридесет) дни от публикуването на обявата за конкурса.

Документите се подават лично или чрез лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно, по пощата или чрез куриер. Не се приемат за участие в процедурата и се връщат незабавно на кандидатите документите, които са получени след изтичане на крайния срок или в незапечатан или скъсан плик.

Ако кандидатът изпрати документите си чрез препоръчана поща или куриерска служба, разходите за тях са за сметка на кандидата. Рискът от забава или загубване е за сметка на кандидата. В такива случаи кандидатът следва да съобрази посочения краен срок за получаване на документите в деловодството на Община Трявна. От значение ще бъде датата и часът на депозиране на документите в деловодството, а не датата и часът на пощенското клеймо, товарителницата, разписката или друг документ от куриер.

  1. Конкурсът се провежда в три етапа:

Регистрация за участие – 30 дни от датата на обявяване.

Допускане до участие: Журито, по т. 10 от настоящите Правила, разглежда документите на лицата, регистрирани за участие, и допуска до участие в конкурса онези от тях, които отговарят на условията по т. 6.1. – 6.4., т. 7.5., 7.6., 7.7. и т. 8.  Допуснатите и недопуснатите до участие лица се уведомяват на посочения от тях имейл адрес от председателя на журито. Решението на журито за допускане или недопускане до участие не подлежи на обжалване пред Възложителя или по съдебен ред.

Оценяване и класиране на проектите – извършва се от назначеното от Възложителя жури в двуседмичен срок от изтичане на срока за представяне на проектите.

Жури: Допускането до участие, оценяването и класирането на проекти се извършва от 5-членно жури, чиито членове се определят със заповед на кмета на община Трявна. В състава на журито влизат: 1 представител на Специализирания музей за резбарско и зографско изкуство Трявна, 1 общински съветник в Общински съвет Трявна, 1 преподавател от НГПИ „Тревненска школа“ – гр. Трявна, 1 юрист, зам.-кмета на община Трявна. Оценяването и класирането на проектите е в оперативната самостоятелност на журито.  Възложителят утвърждава протокола на журито, с който е извършено класирането, с което конкурсът приключва. Ако възложителят откаже да утвърди протокола връща преписката на журито с мотивирана резолюция за извършване на нова оценка и класиране. Указанията на възложителя са задължителни за журито. Извършеното оценяване и класиране от журито не подлежи на обжалване от кандидатите.

  1. Приключване на конкурса: Организаторът ще обяви класирането на проектите на официалния сайт на Община Трявна. За класираните от I-во до III-ро място проекти, авторите ще получат и лично информация за наградите на предоставените имейли и телефони.
  2. Прекратяване на конкурса: Кметът на Община Трявна прекратява конкурса със заповед, когато:

– не е подадено нито едно заявление за участие или няма допуснат нито един участник;

– всички постъпили проекти не отговарят на предварително обявените условия от организатора;

– се установят нарушения при откриване на конкурса за проект, които не могат да бъдат отстранени, без това да промени условията, при които е обявен конкурсът.

  1. Въпроси и отговори: Всички лица имат право да задават писмено въпроси към организатора на адрес: гр. Трявна, ул. „Ангел Кънчев“ № 21 или на tryavna@tryavna.bg
  2. Приложения:

Приложение № 1: Заявление за участие в конкурс за изработване на туристическо лого на град Трявна

Приложение № 2: Декларация за обработване на личните данни

Приложение №  3: Декларация по т. 6.3. от настоящите Правила.  

Определено е жури за провеждане на конкурса в състав:

Председател: Марин Маринов – зам.-кмет на Община Трявна

Членове:

  • Адв. Галин Ненов – юрист при Община Трявна;
  • Даниела Дабкова – уредник в Специализиран музей за резбарско и зографско изкуство Трявна;
  • Арх. Константин Брънеков – общински съветник в Общински съвет Трявна;
  • д-р Добрин Атанасов – преподавател в НГПИ „Тревненска школа“.

Срок за приемане на конкурсните предложения – до 30 (тридесет) дни от публикуването на обявата за конкурса (до 25.09.2020 г.).

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Обходът на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, „напредва“

Published

on

Първият етап от проекта за тунел под връх Шипка и обхода на Габрово получи разрешение за строеж. Това съобщи Община Габрово на своята официална страница, позовавайки се на статията в Economic.bg на Глория Христова, чрез която информира, че на 20 ноември 2025 г. министърът на регионалното развитие Иван Иванов е подписал разрешението за строеж, с което се дава старт на първия етап от обекта.

Направено е обаче важно уточнение, чрез което се посочва, че разрешението не обхваща самия пробив на тунела под Стара планина, а само довеждащата инфраструктура от северната страна, тази откъм Габрово.

Така започва изграждането на ключовия участък от обхода, който ще свърже съществуващото трасе с бъдещия портал на тунела. Справка в документацията показва, че строителното разрешение обхваща участък с дължина приблизително 2.6 км – от км 20+124.50 до км 22+700.

Този участък започва непосредствено след края на съществуващия обход на Габрово и води към бъдещия портал на тунела. Самият голям тунел, с дължина 3.2 км, се намира в следващите етапи на проектиране и строителство, които все още чакат своите разрешения.

Изпълнител на целия обект (инженеринг – проектиране и строителство) е „Консорциум ПСВТ“. Водещ партньор в него е „Хидрострой“ АД (свързана с Велико Желев), а в обединението влизат още „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД.

Договорът с тях бе подписан още през лятото на 2022 г. на стойност над 358 млн. лв. с ДДС. В проектобюджета за тази година предвидената сума за следващите три години е малко над 28 млн. лв. За сравнение, в тазгодишния бюджет за този проект бяха заложени общо 57.2 млн. лв., от които над 21 млн. лв. бяха в резервен списък.

Авторката припомня, че още през април 2025 г. вицепремиерът Томислав Дончев заяви от парламентарната трибуна, че проектът върви към разделяне на различни етапи – изграждане на трасето от северната страна, което води към тунела, и паралелни дейности от юг, включително обходa на Казанлък. По думите му, „реалистичният план за тази година е от северна страна да бъде изградена голяма част от трасето, което води до тунела“, а от юг да се работи по проектиране и изграждане на обхода на Казанлък. Издаването на разрешение за строеж за участъка от км 20+124.50 до км 22+700 практически позволява да започне именно този „северен“ етап – първите километри от обхода на Габрово, които водят към бъдещия тунел.

Етапи на проекта:
Първи участък: от км 20+124.50 до км 22+700 – включен в одобрения Подробен устройствен план и обхванат от настоящото разрешение.
Втори участък: от км 22+700 до км 27+680 – вече има готов технически проект.
Трети участък: от км 27+680 до км 30+673.48 – техническият проект се очаква да бъде завършен до края на 2025 г.

Освен изграждането на нов пътен участък, разрешението отваря път и за ключови инженерни дейности, включително преместване на инфраструктура, която пречи на трасето.

В него са посочени: Изместване на напорен тръбопровод на ВЕЦ „Малуша“ (при км 20+478); Изместване на деривация „Козята“ (в участъка от км 20+380 до км 20+520). Като възложители в тази част са посочени съответно ВЕЦ „Малуша“ ЕООД и Областният управител на Габрово.

Ключов момент в заповедта на министър Иван Иванов е разпореждането за предварително изпълнение на разрешението. Това означава, че строителните дейности могат да започнат незабавно – дори ако документът бъде обжалван в съда.

Според мотивите на МРРБ, тази спешност е продиктувана от защитата на държавни интереси – подобряване на транспортната свързаност, намаляване на задръстванията и повишаване на пътната безопасност. С разрешението за строеж можете да се запознаете оттук.

Зареди още

Новини

„Месец на кариерното ориентиране“ е в разгара си

Published

on

Център за кариерно ориентиране, Регионално управление на образованието – Габрово и Община Габрово обединиха усилия в полза на ранното кариерно ориентиране на учениците. Целта на събитието е учениците да се запознаят с различни професии на реални работни места.

Седем фирми и седем институции са дали съгласие да приемат ученици, а събитието ще продължи до края на месец ноември. Очаква се в него да вземат участие над 500 ученици от V, VI и VII клас, обхванати в целодневната организация на учебния ден. Малчуганите от IV клас на НУ „Васил Левски“ също ще вземат участие.

„Дейностите по кариерно ориентиране, и специално тези, свързани с посещения на учениците във фирми и институции са инициативи, които се забелязват и се оценяват. Мога, с нескрита гордост да заявя, че нашата област е една от първите, която проведе и продължава да провежда тези събития“, сподели началникът на РУО- Габрово Георги Маринов.

Идеята не е нова. Още през 2017 г. под егидата на Областен управител на област Габрово и РУО- Габрово, се проведе инициативата „Дойдох, видях, избрах“, която обхвана повече от 1500 ученика от всички възрастови групи.

„Това е една от най-атрактивните дейности по кариерно ориентиране за учениците. Оставя трайни спомени и повлиява, чисто по детски избора на бъдеща професия. Разбира се, ориентираният и осъзнат избор изисква много допълнителна работа, но подобни събития играят своята съществена роля в процеса на вземане на решение“, смята директорът на Центъра за кариерно ориентиране Пенко Атанасов.

Зареди още

Новини

„Будителите 2017“ организират здравна лектория

Published

on

Отчитайки важността на темата за здравословното хранене, организаторите на здравните лектории, превърнали се в традиционна инициатива за читалище „Будителите – 2017“, канят жителите на Габрово да участват в предстоящата среща, да научат полезна информация и да получат съвети.

Лекторията е ориентирана към широк кръг от хора, медицински специалисти, треньори и спортисти, психолози, родители и деца. Пред аудиторията ще говори един от водещите специалисти по хранене и диететика у нас доц. д-р Мария Николова – практикуващ лекар- диетолог, преподавател в Медицински университет–София, учен с международен опит и дългогодишна дейност в областта на общественото здраве и превенцията.

Ще поставим вечния въпрос: Може ли здравословното хранене да бъде вкусно? Ще имаме възможност да се запознаем с диетичното хранене при различни заболявания, с хранителните разстройства, ще стане дума за авитаминозите, хранителните алергии и непоносимостта към определени хранителни вещества, както и за храненето при деца, бременни жени и спортисти.

Темите за качеството на храната, за затлъстяването, чийто мащаб превръща проблема в пандемия, също ще бъдат засегнати в рамките на здравната лектория, като в първата част доц. д-р Николова ще отговаря на въпросите на модератора, а след това и на запитванията на присъстващите в залата.

Полезната информация и общуването организаторите съчетават с дегустация на здравословни храни. Изкушенията ще приготвят възпитаници на Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“, които ще подредят своя щанд във фоайето на зала „Възраждане. Инициативата е подкрепена от МЛД Трейдинг и лаборатория Рамус, които са осигурили за присъстващите подаръци за здраве.

Събитието ще се проведе на 28 ноември, петък, от 18.00 ч. в Зала „Възраждане“. Входът е свободен.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица