Свържи се с нас

Икономика

Габровският Хакатон започна

Published

on

Състезанието Габрово Хакатон (#GabrovoHackathon) стартира с официална онлайн сесия, в която се включиха участници, ментори, жури и партньори. Инициативата се организира от Община Габрово, Областен информационен център – Габрово и Innovation Starter в рамките на добилия вече популярност и престиж Gabrovo Innovation Camp.

В приветствените си думи към участниците кметът на Община Габрово Таня Христова припомни хронологията – от първите стъпки на инициативата, започнала през 2016 година по идея на президента Росен Плевнелиев и Марку Маркула – към онзи момент президент на Комитета на регионите, до днешното издание, събрало като участници 16 отбора от цялата страна.

„За мен е голяма радост, че Gabrovo Innovation Camp е инициатива, която всяка година вдъхновява участниците да развиват идеите си, да ги реализират и да бъдат успешни“ – каза в приветствието си към участниците Таня Христова.

Управителят на Областен информационен център – Габрово Маринела Събева благодари на спонсорите и партньорите на състезанието – габровските фирми Стемо, Сиентия и Графиксофт, осигурили част от наградата; на Училищна Телерик академия, Европейски информационен център „Европа директно“, Технически университет – Габрово, Хюлет Пакард Ентърпрайз, Лирекс и FFW, както и на медийните партньори DevStyler и СофтУни.

Представени бяха различните етапи на състезанието, както и отделните отбори, които са се регистрирали по трите теми на Хакатона – КОД ЗЕЛЕНО, ГРАЖДАНИТЕ.НЕТ и ТУРИЗЪМ@ГАБРОВО.

С мотивиращи думи към участниците се обърнаха и част от менторите и журито на #GabrovoHackathon. Ето какво казаха те:

„Пожелах да се включа, за да помогна с каквото мога. От много години съм излязъл от Габрово. Градът ми даде много, странствал съм в различни държави, искам да предам опита си и това, което съм научил в годините на екипите и заедно да направим Габрово по-добър!“.
Христо Симеонов, водещ архитект в IBM – Прага

„Радвам се, че ще помогна за развитието на Габрово като град и като иновативен център на България. Вярвам, че това е възможно и може да се постигне. На всички участници желая успех и разчитайте на нашата помощ. Ние ще сме добронамерени и ще помагаме с всичко, с което можем“.
Ивайло Братанов, бизнес анализатор в Лирекс БГ

„Очаквам страхотни и креативни идеи, които имат голям потенциал и биха променили най-малкото България към по-добро. Радвам се, когато виждам, че младите хора се борят и искат промяна. Продължавайте да дерзаете и да създавате, да давате стойност на нашата мила родина и да си я направим много по-хубаво място за живеене. Ще бъда критичен, ще наблюдавам и ще оценявам идеите спрямо критериите и ще бъда изцяло отговорен да изберем най-добрите“.
Петър Шарков, изпълнителен директор на Фондация „Телерик академия“

„Поздравявам ви, че имате смелостта да създавате нови неща и да разчупвате статуквото. Точно от това имаме нужда. Живеем във време, което дава възможност да изпъкнат тези които мечтаят, имат смелост, искат да променят и внесат нещо ново. Сега е нашето време, сега е вашето време. Много съм щастлив като ментор, и ви обещавам да сме заедно, ще ви помагаме, ще ви даваме съвети, но и ще се учим от вас. Най-хубавото в цялото това събитие е процесът на взаимно учене“.
Ираван Хира, генерален директор на Хюлет Пакард Ентърпрайз

В рамките на #GabrovoHackathon участници от различни отбори от страната ще работят по създаването на иновативно мобилно приложение.

Състезанието ще се проведе онлайн на няколко етапа. До 17 юли отборите ще работят по тематични групи с представители на Община Габрово и Innovation Starter за насочване по темата и доразвиване на идеите.

Ще бъдат селектирани 5 отбора, които да продължат работата си с ментори – професионалисти в следващия етап на инициативата.

Състезанието ще приключи на 12 септември, когато отборите, менторите и партньорите на #GabrovoHackathon ще се съберат за първи път на живо в Габрово, за официалното представяне на мобилните си приложения и награждаване на победителите.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица