Свържи се с нас

Икономика

Как ще изглежда софтуерният комплекс в Габрово?

Published

on

Около реката кипи усилена работа, а габровци оживено коментират какво ще се строи на мястото до „къдравия мост“… Разглеждаме проектите и оставаме приятно изненадани от визията, цветовото решение, модерното излъчване и концепцията за развитие на двете сгради, които ще изникват пред очите ни в следващите две години. Разговаряме за това с Цветелина Стоянова – представител на инвеститора клас „А“ – „Сиентиа“ АД.

– “Инвестиция на зелено” – в тази категория бе номиниран проектът на „Сиентиа“ АД в конкурса “Инвеститор на годината” за 2019 г. Какво стои зад идеята за нова ИТ компания в Габрово?
– Изграждане на софтуерен комплекс от най-висок клас в сърцето на България. Желанието за развиване на софтуерно инженерство, иновации и разработки в областта на информационните технологии, както и технологичното време в което се намираме, наложи реализиране на бизнес стратегията ни. Локацията на местата, където е започнало изграждането на комплекса за софтуерен инженеринг ни мотивираха допълнително и решението беше взето. Номинацията в категорията „Инвестиция на зелено“, съвпада изцяло с нашите възгледи за изграждане на център от най-висок клас, с модерни и екологични решения за реализирането му.

– Какъв е размерът на инвестицията, колко нови работни места ще се създадат в Габрово и каква е концепцията за бъдещото развитие?
– Размерът на бъдещата инвестиция ще бъде около 7 млн. лв. Ще се изградят две сгради по поречието на река Янтра, където в подходяща среда ще работят между 350 и 400 колеги, занимаващи се с високо интелектуален труд. Нашата цел е да се предостави възможност на младите хора в Габрово да останат в нашият град, както и да се привлекат още инвестиции от цялата страна. В комплекса ще има изградени две обучителни зали, където различни фирми от бранша, учебни заведения и обучаващи фирми ще могат да си партнират, да провеждат тестове и проби, необходими за постигане на целите ни. Знаем, че това ще бъде дълъг и труден процес, но се надяваме нашата инвестиция да привлече и други компании и да подобри, както икономическата, така и социалната обстановка в града.

– Как си представяте живота в новите две сгради след 2022 година, когато се очаква те да бъдат завършени?
– Искрено се надявам след 2022 година комплексът да бъде изпълнен с млади и креативни хора, готови да допринесат чрез своите идеи и мислене за развитието на софтуерното инженерство в Габрово. В обучителните ни центрове възнамеряваме да се провеждат курсове по програмиране, съвместни обучения, презентации на продуктите и услугите, които разработваме. Ще има заведение за отдих и кетъринг, а когато някой реши да спортува, ще може да се възползва от фитнес залата в комплекса и игрището в непосредствена близост до едната сграда. На всеки етаж ще има изградена лоджия и място за хранене и кафе с колеги.

– Защо избрахте тази инвестиция да се случи точно в Габрово?
– На първо място защото сме габровци и смятаме, че обезлюдяването на града ни не се харесва на никого. На второ – заради локацията на местата, където ще бъде изграден бъдещият софтуерен комплекс. Приглушените шумове от централната градска част, ромона на реката и чистият въздух на Габрово, са само част от нещата, които ни убедиха инвестицията да бъде точно тук. И не на последно място, защото в Габрово е спокойно да създадеш семейство и отгледаш децата си. Лесният достъп до детски заведения и училища, бързото придвижване до работното място, красотата и зеленината на природата в града и региона, както и климата, правят Габрово привлекателна дестинация за специалисти от ИТ сектора. В софтуерната ни фирма, която развива дейност в столицата, придвижването до работа и намирането на свободно място в детско заведение стават все по-голям проблем за колегите ни.

– Има нещо знаково в това, че тази инвестиция се случва край реката – мястото, което е избрал Рачо Ковача, за да създаде работилницата си и да стане причина за съществуването на Габрово… Случаен ли беше изборът?
– Когато обмисляхме бъдещите си планове, разглеждахме места в Русе, София и Габрово. Терените край река Янтра спечелиха симпатиите на всички от екипа. Когато работиш в големия град, се налага да жертваш доста неща от живота си. Чист въздух, уникална гледка, спокойствие, това са част от нещата които решиха мястото на инвестицията.

– Опишете ни с няколко думи екипа на компанията… Какви хора могат да станат част от него?
– Екипът ни е нашият най-голям актив и ценност. Хората са това, което ни прави успешна компания. Квалификацията и професионализмът, знанията и уменията са само едната част на монетата. Екипът ни е изграден от мотивирани и амбициозни хора, които постоянно се стремят да се подобряват и учат. Могат да работят здраво, но и така се забавляват. Това е тайната. Гордеем се с него.

– Лесно или трудно е да успяваш в родния си град?
– Ако кажа, че е лесно означава да излъжа. Пътят към успеха е дълъг и труден, но когато усетиш удовлетворение от това, което си направил, разбираш че си заслужава. Много се надявам габровци да харесат идеята ни и да успеем да задържим младите хора в града. Да работиш на място с всички необходими условия и заплащане на труда, което не се различава от това в мегаполиса – това смятаме е достатъчно основателна причина да избереш Габрово.

– Как изглежда ежедневието в офиса?
– Ежедневно се справяме с различни задачи и проблеми, които трябва да се решават. Работата е динамична и на всяко нещо трябва да се отдели нужното внимание. Мисля, че точно това ме мотивира най-много.

– А извън него?
– Свързано е със семейството ми – съпруга ми, двете ми дъщери и къщата, в която живея. Имаме си зеленчукова градина, в която прекарвам голяма част от свободното си време. Така разпускам от ежедневните задачи, които е трябвало да се решат. Обичам и да се разхождам сред природата в околностите на Габрово.

– Какво ви кара да се гордеете?
– Семейството ми е моята най-голяма гордост, както и постигнатите успехи в професионален план до момента. Гордея се, че имам възможност да работя с колегите ми, които са невероятни хора и истински приятели.

– Какво бихте казали на младите хора на Габрово?
– Да гледат само напред, да преследват мечтите си и да не забравят корена си. Ще се радвам ако в бъдеще имаме възможност да работим заедно.

Източник: Община Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица