Свържи се с нас

Икономика

Проблем на пазара в Габрово с доставките

Доставчици на хранителни стоки мъкнат щайги с хляб и баки с маслини на голямо разстояние.

Published

on

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Читател на „Габрово Нюз“ сигнализира за проблем с доставките на храни до търговските обекти, намиращи се на Централния кооперативен пазар в Габрово.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

От вчера, 29 април, са поставени заграждения от всички входове на пазара, не позволяващи достъпа на дистрибутори с превозни средства, които да спират пред магазините, за да разтоварят храните на бързо, а полиция осъществява стриктен контрол и не пускай никой.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Акцията по поставяне на преградите е била извършена без да бъдат уведомени собствениците на магазините, а по думите им това е станало по заповед на кмета Таня Христова.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Оказва се, че за да заредят търговските обекти, доставчиците на хляб, сирене, кашкавал, маслини, месо и други хранителни продукти от първа необходимост носят на ръце стоката често пъти на голямо разстояние.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

„Това е абсурдно! Повечето от момчетата, които зареждат магазините ни, освен търговски представители са и шофьори на бусовете. Това е изключително неудобно и изморително за тях. Чакам доставка на 50 баки с маслини, което означава, че доставчикът трябва да направи 25 курса от паркинга, намиращ се в другия край на пазара“, коментира огорчено собственик на магазин.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Един след друг бусовете от всички краища на страната, зареждащи търговските обекти на пазара в Габрово, през вчерашния ден спираха изненадани пред загражденията. Полицейските служители учтиво, но категорично им обясняваха, че контролират спазването на пътен знак В2, забраняващ влизането в двете посоки на пазара, имащ време на действие – от 09.00 до 14.00 ч. и от 15.00 до 18.00 ч.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Контролът създаде безпрецедентно неудобство, както за дистрибуторите, така и за търговските обекти. Пред „Габрово Нюз“ собственикът на магазин, потърсил ни за съдействие да дадем гласност на проблема, сподели още, че ако спрат доставките на храни, това неминуемо ще се отрази на бизнеса му и определено ще го постави в трудна ситуация, в условията на пандемия.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

„Доставчиците ни, които пътуват до Габрово от различни места в България, колкото и рано да тръгват се бавят по КПП-тата и не могат да стигнат на време до нас, за да ни заредят преди 09.00 часа. В тази ситуация дори ми казаха, че вероятно ще преустановят работата си с мен, което обрича бизнеса ми на фалит. Спрат ли доставките – спират ни работата“, каза още търговецът.

Той апелира към това преградни съоръжения да не бъдат поставяни, а доставките да се извършват по обичайния начин, при който неудобство и затруднения липсват, поне докато трае извънредното положение, свързано с пандемията от коронавирус. Потърпевши сега са поне десетина собственици, изправени пред изпитанието да запазят бизнеса си. Стриктният режим продължава да действа и днес, 30 април.

Copyright © 2020 GabrovoNews.bg

Какво ще предприемат компетентните институции и власти в Габрово предстои да разберем. Изпращайте ни Вашите сигнали за всякакви нередности на редакционната ни поща: info@gabrovonews.vxpknrygwd-58e609mpx6d7.p.runcloud.link, на страницата ни във фейсбук, или на телефон: +359 878 993 779, а ние ще ги правим публично достъпни до широката общественост.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации

Published

on

За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.

Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.

Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.

В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.

През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.

Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.

Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.

Зареди още

Икономика

НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна

Published

on

Служителите от „Фискален контрол“ на НАП са поставили под наблюдение по-големите борси, тържища и складове в цялата страна. Контролните действия стартираха на 16 септември сутринта и до момента на входа и на изхода на обектите са проврени близо 3500 камиона и микробуса, които превозват стоки с висок фискален риск, като плодове и зеленчуци, месо и др.

Данъчните инспектори изискват документи за произход на стоките, както и отчитат ли се всички реализирани продажби в търговските обекти, спазват ли се задълженията за регистриране и отчитане на продажбите в съответствие с нормативните изисквания. В някои от обектите проверяващите са констатирали нарушения като липса на касов апарат, неотчитане на приходи в реален размер, фактуриране на по-ниски цени от продажните и др.

За времето, в което присъстват в борсите, тържищата и складовете, фискалните инспектори са отчели завишени обороти в сравнение с предходни периоди. С цел да избегнат проверяващите екипи, част от рисковите търговци са изнесли дейността си извън тържищата и борсите. Затова и служителите на НАП контролират и санкционират нелегалната търговия и извън границата на стоковите борси.

„Поставили сме под наблюдение възможно най-много обекти, както в района на борсите, така и извън тях. Целта ни е да се гарантира коректното отчитане на обороти и плащането на дължимите данъци. Правим това и за да защитим търговците, които спазват закона. Резултатите от наблюденията и проверките ще бъдат анализирани, след което ще предприемем необходимите действия, за да предотвратим опитите за избягване на данъчно облагане в борсите, тържищата и складовете“, коментира проверките зам. изпълнителният директор на НАП Евгени Нанков.

Зареди още

Икономика

Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП

Published

on

Близо 1000 граждани и фирми дадоха своята оценка за контролните действия на Националната агенция за приходите. Над 90% от анкетираните са оценили високо професионализма на служителите и взаимодействието им с участниците в контролното производство. Близо 97% от попълнилите въпросника са заявили, че са получили пълна информация и разяснения за необходими документи и действия в рамките на проверките. Най-честите препоръки към НАП, които дават гражданите и дружествата, са свързани с намаляване на административната тежест, подобряване и адаптиране на контролните подходи. Проучването стартира през юли, като от приходната агенция изпращат линк за попълване на анкетата на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. То се провежда периодично за всяко тримесечие. За достъп до анкетата не се изисква въвеждането на данни за потребителския профил (акаунт) на анкетирания и негов имейл.

До края на септември ще бъдат изпратени анкети на лицата, чиито контролни действия са приключили през април, май или юни. Целта на проучването е приходната агенция да получи обратна връзка за хода на контролните производства и проявените комуникативни и професионални умения от служителите на НАП.

Резултатите от проучването ще се ползват за подобряване на комуникацията и намаляване на административната тежест в хода на контролните производства, оптимизиране на процеса и повишаване на професионалната компетентност на органите по приходите.

Анкетата е анонимна, съдържа общо 14 въпроса и попълването й отнема не повече от 10 минути.

„Благодарим на лицата, които отделиха от времето си, за да участват в проучването. Очакваме все по-висока активност, като апелираме към дружествата и гражданите да отправят ясно формулирани препоръки, които да ни помогнат да подобрим работата си и да улесним максимално данъкоплатците“, каза Пламен Димитров – директор на дирекция „Контрол“ в НАП.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица